Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:37

Na een superweekend, waarin Bogan en ik kringkampioen geworden zijn, vond ik het tijd voor een topic van mij en Bogan.
Hieronder een overzichtje (heb echt mijn best gedaan een kort verhaal te maken...) van onze korte geschiedenis en een paar foto's van de kringkampioenschappen.

Nadat ik door omstandigheden gestopt was met rijden van mijn liefste Veer, heb ik een hele tijd geen zin gehad om ook maar iets te doen met paarden. Geen enkel paard kwam toch in de buurt bij datgene dat ik met haar had.
Zo’n twee jaar later, vorig jaar februari, zag ik op facebook een oproepje voorbij komen, voor het verzorgen/rijden van een paard voor 1 a 2 dagen in de week. Voor het eerst dacht ik, hmm misschien is dat wel wat. Ik stuurde een vriendin een berichtje naar aanleiding hiervan, of zij dat paard kende. Hierop attendeerde ze me op een ander paard, wat bij haar op stal stond. De eigenaresse zocht iemand om haar paard te rijden, wegens rugklachten van haarzelf. Groot paard, wel lief. Zat wel wat werk in. Tja, voor 1 keer in de week, prima optie!

Na een leuk telefoontje met zijn baasje hebben we een weekje later kennisgemaakt. Even zitten kletsen, theetje erbij en toen op naar stal. In de wei stond Bogan.... Hij kwam gelijk, in zijn teddyberenvachtje aangelopen. En ik dacht alleen maar.... Hij is groot, erg groot. Ook was hij best schraal geworden in de winter. Bogan even lekker gepoetst en gelongeerd. Rijden kwam nog even niet in mij op, had ik namelijk al vermeld dat ik hem best groot vond? Door alle drukte rondom mijn verhuizing, klus ellende etc met Milou afgesproken een andere keer, als de bak ook droog was, op het gemak te gaan rijden (en zo kon ik even aan het idee wennen...)

In mei kreeg ik een berichtje van Milou om af te spreken en ik dacht, ach, ik ga het gewoon doen! Toch wel spannend om weer op een (onbekend) paard te klimmen, want zelfs met een krukje, was het nog een hele klim. Maar ondanks zijn grootte, was hij superlief en verrassend lekker vlot, ruime beweging. Sterker nog, ik knalde er bijna vanaf zo groot draafde hij haha
Hierna gezellig met Milou nabesproken en afgesproken dat ik 1x in de week zou gaan rijden. Meer mocht ook, wat ik wilde. Neeeeee joh, 1x in de week is meer dan genoeg. Juist ja......
Na een paar keer rijden, had ik al zoiets, ik wil morgen weer! Lang geleden dat ik dat had gehad, goed teken dus. Vanaf juni ben ik zo'n 2 a 3 keer per week gaan rijden, soms alleen, soms was Milou mee. Ook vertelde ze mij toen dat ze zwanger was! Supergaaf! Het was echt leuk weer bezig te zijn.

Eind mei, de derde keer rijden zag er zo uit. Groot, lang, schraal, maar toch vond ik het fijn, al waren veel van de plaatjes wel confronterend wb mijn eigen houding...
Afbeelding


Het was wel werken voor beiden, aan elkaar wennen, conditie opbouwen. Rechts aanspringen? Dat kwam nog niet in Bo zijn woordenboekje voor... Linksom ging wel, tja, dat we dan als een soort komeet de baan door gingen vergeten we maar even voor het gemak. Is toch ook knap in 4 galopsprongen aan de andere kant van de bak te zijn? Vonden wij wel iig!!
Toen we in juni onze eerste les hadden, vond mijn instructrice dat echter niet zo'n prestatie... Beetje jammer...
Na een paar tips hebben we toen ook het rechtergalopknopje gevonden :) Lekker doorblijven rijden, af en toe een buitenritje (ja zelfs ik vind dat soms leuk!) Gewoon lekker vrijblijvend rijden. Heerlijk.

In juni, rondom onze eerste les
Afbeelding

Totdat er half augustus opeens het volgende berichtje kwam...
*Zin om mee te gaan naar Haaksbergen? Mijn eerste gedachte was Haaksbergen??? Misschien een concours, mee om te groomen? leuk!
En gelijk erachteraan:
*Met Bogan. Waarop ik denk, oh! weekendje buitenrijden? Altijd leuk. Hierachteraan kwam:
*Is namelijk een groot concours, leuk voor jullie om mee te doen! Concours??? Huh?? Neeee joh, dat gaat toch niet? Ik heb helemaal geen startkaart. Waarop gemeld werd dat je die zo in huis hebt. Hij heeft geen stiftgaten! Het is op zand was het antwoord... Ehm, ik heb geen vervoer! Dat komt goed... Tja, toen kon ik even geen smoezen meer bedenken...
Uiteindelijk is het balletje gaan rollen, overlegd, alles aangevraagd, dagen op het werk geruild, aan het trainen gegaan, een week voor de start onze hoefsmeden blij gemaakt met het feit dat het toch op gras was.... En 19 september was het dan zover...
De grote volksverhuizingen waren er niets bij! Mensen, wat een spullen hadden we bij ons. Maar, we hadden ALLES ook ECHT nodig! Het paste maar net in de vrachtwagen. Evenals de paarden… Groot, groter en grootst… Alledrie rond de 1.80, schoon aan de haak!

En deze vrachtwagen zat dus echt helemaal vol!
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1239557_580385795359966_650605496_n.jpg

Na een voorspoedige reis en een overnachting in ons supermooie huisje ging het op vrijdag gebeuren. Man, wat kan je blij worden van een dier.
Bogan, nooit op zo'n terrein geweest, met zoveel paarden, mensen, auto's, hekjes, bordjes etc. Hij heeft in die 3 dagen eigenlijk geen stap verkeerd gezet! 3 fijne (voor dat moment in training) proeven gereden, we waren BINNEN de bordjes gebleven en dat was een prestatie op zich haha
Alle 3 de proeven winst gereden, met een 14e plaats van de 30 en op de zondag zelfs een 8e plaats van de 20. Hoe trots kun je zijn!

Het leek net echt!
Afbeelding

Na dit weekend is het toch wel gaan kriebelen om verder te gaan met starten, het ging zo fijn!
Helaas gooide het weer en de bak roet in het eten en is er de rest van september en in oktober weinig van echt rijden terecht gekomen. Toen deed zich plotseling een goede mogelijkheid voor, en dus zijn we in november verhuisd naar een andere stal. En het trainen kon beginnen! En toen reden we vanaf november niet 1x in de week... maar gewoon full time :) (ik word nog weleens lachend herinnerd aan mijn uitspraak over 1x in de week rijden…)

Op de nieuwe stal, lekker doortrainen
Afbeelding

Omdat ik graag de selecties rijd daar gewoon voor ingeschreven. Maar ja, omdat dat in een binnenbak was en bovendien 2 proeven, even een oefenwedstrijdje ingelast op de manege.
Geheel volgens verwachting was Bo zijn heerlijke relaxte zelf en is nergens van onder de indruk. Deze wedstrijd hebben we met 2 mooie winstpunten winnend afgesloten. De eerste oranje linten zijn een feit!
Afbeelding
Afbeelding


14 december was het dan zover, op naar de selectie. De week ervoor hadden we een paar flinke sprongen vooruit gemaakt, dus ik had er zin in. Het doel was, fijn rijden, los van de hand, fijn nageeflijk. En dat lukte! Natuurlijk moet hij nog veel vlugger, meer afdruk, power etc, maar je moet ergens beginnen. Ik had beide proeven fijn gereden, dus met een goed gevoel, maar vol zenuwen naar de prijsuitreiking. En te bizar, 1e proef 1e met 207 punten en 10 punten boven nummer 2) en als klap op de vuurpijl de 2e proef hetzelfde! Jeetje, ik was verbaasd! Jury was super enthousiast over ons, ze had enorm genoten van de proeven. Hoe leuk is dat!
Hierna rond de kerstdagen even rustig aangedaan en hem erna weer opgepakt richting de 2e selectie en kampioenschappen.
Vorige week zondag is een vriendin van me langs geweest een heeft een lading foto’s van ons gemaakt, waar we superblij mee zijn. Ook een paar hele mooie foto’s van Bogan en zijn hoogzwangere baasje. Iets waar zij ontzettend blij mee is!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag gingen we naar de selectie. Hij liep minder fijn dan vorige keer, was wat sterk en drammerig, waardoor ik hem niet helemaal met de goede activiteit en power kon laten lopen, want dat kunnen we dan in zijn lijf niet verwerken, maar geen grote fouten verder. Jury kwam na de tweede proef (ik was als laatste vd rubriek en er was pauze) speciaal de losrijbak in om te zeggen dat het heel goed ging, maar wel 2 punten die opvielen. Zijn stap en idd het basistempo. Maar het was natuurlijk wel heel goed al! Superleuk natuurlijk. Uiteindelijk had ik 204 (en de nummer 2 had beide keren 196) en de tweede proef 198 en hiermee was de 198 het wegstreep resultaat en zijn we dus ook gewoon kringkampioen van het L1 geworden!

En vandaag, met losrijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Superblij en op naar de regio.
Afbeelding


Het is zo genieten om met dit paard te werken, hij pakt alles superfijn op, leert heel snel, is af en toe wat lomp maar dat mag de pret niet drukken. Ben ook heel blij met zijn baasje, dat ik zomaar alles kan en mag doen met Bogan en dat we samen echt genieten van hem.

Groetjes van ons!

Afbeelding

Voor meer foto's van vorige week, van vandaag en het filmpje van onze proef zie onderstaand topic ;)
[RIJ-ITP] Bogan, Flemmingh x JetSet, training en kringkampioen!
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 12-01-14 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:38

Gefeliciteerd met het winnen van het kringkampioenschap!
Jullie zijn erg vooruit gegaan!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:48

Dank je!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:57

Gaaf dat je zo weer lekker aan de slag bent! Ziet er super uit!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 23:05

He Frunnik! Lang geleden! Hoe isset met jou?
Een nieuw paardje?

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:08

Joh, Mies, wat ben je goed bezig! Bogan heeft een hele transformatie ondergaan!
Van harte met jullie prestaties en nog veeeeel plezier en succes in de toekomst :D

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:08

Wat een metamorfose!!! Geweldig om die eerste en de laatste foto's te zien! :j
Je zou haast denken dat het een ander paard is qua bespiering en lijf! ;)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 23:12

Thanx Lorette! Hij is wel wat verandert ja hihi

@babbelkous, groot verschil he? Al zit er ook wel wat meer vet op zijn lijf gelukkig, maar zijn spierontwikkeling gaat ook goed!

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:16

Wat een gaaf paard! Mooie foto's ook :j

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:18

Heb beetje hetzelfde 'type' paard wel (maar dan wel wat kleiner vermoed ik ;) ) maar eentje die gemakkelijk nogal rond staat maar gelukkig ook wel makkelijk spieren aanmaakt! Dus da's wel leuk vind ik! :) (Want je hebt ook van die paarden die gewoon moddervet staan, en geen gram spier hebben ;) da's dan weer een mottig zicht! :Y) haha)

Die van jou heeft wel veel spieren zie je duidelijk! :j

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 21:11

Thanx!
Zelf zie je het niet zo goed als je met 'm bezig bent, behalve als je zo de foto's terugziet en het verschil met het begin ziet.

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:50

leuk verhaal Michelle..jij en Bogan zijn een knap stel..en Vwb de toekomst met jullie komt het helemaal goed...dat heb je al zo vaak bewezen ;)

IkheetRuby
Berichten: 45
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:00

Een heuze transformatie! +:)+
En meid..Wat heb jij een mooie kop met haar! :Y)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:16

@ollie, dank je wel :) We gaan ons best doen!
@ikheetRuby, zo kun je het wel noemen! En bedankt, ben ook erg trots op en blij met mijn haar ;)

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:24

Goh, wat is die mooi in zijn spieren gekomen zeg!
Je rijdt hem super netjes en ik vind jullie een pracht combi om naar te kijken. Ga vooral zo door de komende tijd!

En natuurlijk proficiat met je resultaten van dit weekend :D

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:32

wat een mooi paard !! Hoe groot is je vriend eigenlijk? :D

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:37

Dank je Bernette!

Bogan is bijna 1.80. Hij is toen hij 4 was gemeten op 1.77, dus ik gok dat hij nog wel ietsje groter is geworden.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:45

Aaah wat is hij mooi geworden! Proficiat met je overwinning en nog veel plezier met je Flem!!

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:48

Michelle77 schreef:
Dank je Bernette!

Bogan is bijna 1.80. Hij is toen hij 4 was gemeten op 1.77, dus ik gok dat hij nog wel ietsje groter is geworden.


oh wauw! wat een reus! Veel plezier! :)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:08

@starbreeze gaaf he! We genieten er zelf ook echt van om hem zo te zien veranderen!

@axi, haha dat is hij zeker! Zonder krukje ben ik niets!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:10

Niet uitlachen, maar jij lijkt zelf ook gegroeid!
Op de eerste foto lijk je echt een klein meisje, en de laatste rijfoto lijk je echt groter :D!

Gaaf paard, veel succes nog!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:18

Ess_Ramona schreef:
Niet uitlachen, maar jij lijkt zelf ook gegroeid!
Op de eerste foto lijk je echt een klein meisje, en de laatste rijfoto lijk je echt groter :D!

Gaaf paard, veel succes nog!

haha ik had t ook gezien!
Op de eerste foto rijd ik nog niet met mn eigen zadel, waarbij mijn beenligging wat anders is, met laarzen zit ik ook wat langer.
En misschien is t bij hem ook een spieren kwestie, dat hij zijn buikspieren beter spant?

manoo86

Berichten: 407
Geregistreerd: 21-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:23

Knapperds xx

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:41

Mies, je staat op de bokt - Facebook! +:)+

Jullie zijn toppers :D

Lieke1

Berichten: 24
Geregistreerd: 20-09-07

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:05

Leuk om te zien hoe het paard veranderd is!!