Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 18:16

Laura_x_ schreef:
Ik vind het raar dat er opmerkingen worden gemaakt als: 'de beste stuurlui staan al wal'. Wij proberen enkel onderbouwend advies te geven. Je mag dus geen advies meer geven, als je zelf niet op zo'n hoog niveau rijdt? Want 'doe het zelf maar eens na'.. Dat is toch krom? ;)


Gek alleen dat de echt gemene opmerkingen van mensen komen die zelf nooit zoiets bereikt hebben..

Citaat:
Ik rijd niet op zo'n hoog niveau, puur recreatief. Ik heb ook geen wedstrijdambities. Dus mag ik geen advies geven over dingen die mij opvallen?


Dat mag hoor, maar die eerste opmerking van jou in dit topic zit niemand op te wachten :n

Citaat:
Edit: Het doel van TS met dit topic is toch om haar leuke paard te showen en om tips te krijgen? Waarom heeft ze anders een topic aangemaakt? Enkel om reacties te horen zoals: 'Leuk paard!'? :+ Helemaal op zulk hoog niveau lijkt het me juist fijn om tips te krijgen. Immers, iedereen ziet weer andere verbeterpunten. Daar dienen deze topics toch ook voor? :)


Ja, maar dan graag op een normale manier

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:20

Laura_x_ schreef:
Daar dienen deze topics toch ook voor? :)

Nee daar is HAW voor bedoeld, daar wordt rijtechnisch commentaar gevraagd en daar moet je ook rijtechnisch commentaar geven.

RITP is luchtig bedoeld, zonder eeuwig gezeur...want ja dat vind ik gezeur tig pagina's lang over wiebelbenen...en mag zelfs niet :7


Richtlijnen
-Het is op RIJ-ITP toegestaan om rijtechnisch commentaar te geven, maar houd er rekening mee dat iemand bewust een topic op RIJ-ITP zet en niet op RT-HAW wat daarvoor bedoeld is. Lees eerst ook de tekst bij de foto's door: misschien rijdt een vriendin of kennis die niet op Bokt zit, en heeft uitgebreid commentaar geen zin.
-Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Ook het herhalen van commentaar wordt niet op prijs gesteld. Meer daarover kun je hier lezen.

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 18:22

listiglistje schreef:
Laura_x_ schreef:
Daar dienen deze topics toch ook voor? :)

Nee daar is HAW voor bedoeld, daar wordt rijtechnisch commentaar gevraagd en daar moet je ook rijtechnisch commentaar geven.

RITP is luchtig bedoeld, zonder eeuwig gezeur...want ja dat vind ik gezeur tig pagina's lang over wiebelbenen...en mag zelfs niet :7


Richtlijnen
-[b]Het is op RIJ-ITP toegestaan om rijtechnisch commentaar te geven, maar houd er rekening mee dat iemand bewust een topic op RIJ-ITP zet en niet op RT-HAW wat daarvoor bedoeld is.


Ik heb idd om die reden bewust voor itp gekozen. Vorige topics had ik nl wél in haw

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:24

Wat is hier gemeen aan?

Citaat:
Jij verwoordt hetgeen wat ik wil gaan posten. Ik ben na een paar seconden afgehaakt bij het filmpje, wat zit jij te prikken zeg.. :n


Dit is mijn mening. Als ik het gemeen wilde verwoorden, had ik wel gezegd dat je je pony mishandeld, lek prikt of iets in die trant.

Mijn post was juist onderbouwend bedoeld, sorry als het verkeerd overkwam ;)

Edit: Het herhalen is onzin, aangezien ik dit niet doe. Ik probeer juist mijn onderbouwd advies uit te breiden en dit valt naar mijn idee niet onder herhaling. :j

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 18:31

Laura_x_ schreef:
Mijn post was juist onderbouwend bedoeld


Dat is dan finaal mislukt :P
Maargoed dan weten we het nu dat je het niet l u l l i g bedoelt

Heb vandaag eens opgelet in de training, maar ik prik haar echt niet.
Blijkbaar is het iets dat eens een keer voorkomt op wedstrijd. Als ik mn proef start, negeert ze mn been soms wat. Dat kan je niet echt oplossen in de proef, want in de Z heb je natuurlijk geen zweep. Zou wel een vriendelijkere oplossing zijn..

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:43

Ik heb mijn posts teruggelezen en ik vind ze wel degelijk onderbouwend. Ik geef alleen aan dat je houding de basis is voor het hele paardrijden en dat je beenhouding een verbeterpunt kan zijn, niks mis mee toch?

Wat je hierboven aangeeft is ook weer een verbeterpuntje. Waarom reageert ze dan niet goed op je been? Zit je er gespannen op bijvoorbeeld?

Ik vind dat juist het leuke aan het paardrijden, steeds weer aan jezelf werken. Je bent nooit uitgeleerd :) Altijd weer nadenken waarom een paard reageert zoals het reageert en daar weer aan werken, geweldig.

Ben ik met je eens, zou misschien wel vriendelijker zijn. Ik wil je nog wel veel succes wensen in de toekomst! Gaat vast goedkomen :)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:49

Kom op zeg.. 'Wat zit jij te prikken', is totaal niet onderbouwend. Vind het zelfs nog behoorlijk l*llig.

Van dat soort commentaar kan je als topicstarter maar beter niet naar luisteren :n
Daarbij is het doel van een RIJ ITP openen helemaal niet het krijgen van tips/commentaar, dat krijgt ze vast wel van haar instructeur en anders de jury wel.

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 18:57

Laura_x_ schreef:
Ik heb mijn posts teruggelezen en ik vind ze wel degelijk onderbouwend. Ik geef alleen aan dat je houding de basis is voor het hele paardrijden en dat je beenhouding een verbeterpunt kan zijn, niks mis mee toch?


Na je eerste post werd t steeds beter :) meer opbouwend, minder aanvallend

Citaat:
Wat je hierboven aangeeft is ook weer een verbeterpuntje. Waarom reageert ze dan niet goed op je been? Zit je er gespannen op bijvoorbeeld?


Neehoor volgens mij is er niemand zo relaxed op wedstrijd als ik, dus daar kan t niet aan liggen.
Maar het is natuurlijk niet voor niets dat fjorden niet heel veel meelopen in de wat hogere dressuur. Vera zal nooit zo ultra-scherp en elektrisch aan t been worden als een echt bloedpaard.
In de training en met losrijden kan ik door alleen het zweepje te bewegen (ziet ze vanuit haar ooghoek natuurlijk) haar sneller laten reageren als ik vind dat ze te traag reageert. In de proef gaat dat niet. Ik ga haar er dan niet op aankijken dat ze in de proef niet zo scherp reageert, ik kijk liever naar wat wél goed gaat. Z2 startgerechtigd is al een cadeautje, en dat we daar wat harder voor moeten werken tijdens de proef, jammer dan.
Citaat:
Ik wil je nog wel veel succes wensen in de toekomst! Gaat vast goedkomen :)


Dank je! :)

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:13

Ik ben jullie nu een paar keer tegen gekomen op wedstrijden, ik vind het altijd erg fijn om jullie aan het werk te zien :)
Wat ontzettend leuk dat jullie nu al Z2 mogen, toppie!
Ik weet hoe het is om met een Fjord tussen de paarden te rijden, ondanks dat ze niet de gangen mee hebben, hebben ze wel hun meewerkende karakter mee en daar ga je nog ver mee komen!
Succes met de kampioenschappen en veel plezier in het Z2.

En voor de mensen die zo graag door willen gaan op een minpuntje: get a life :Z

xRobin919

Berichten: 239
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland, Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:26

Jullie kunnen goed samenwerken zo te zien, goed bezig!
En een prachtige fjord heb je onder je kont :D .

Alleen: Benen stil houden, tenen naar binnen houden en hakken naar beneden. Is merendeels al wel gezegd hier, maar ik vind dat dit ook erg helpt voor je paard om je te begrijpen. Ook ziet het erg gewoon net iets mooier uit. ;)


Succes!!

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 21:28

Dank je! :)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:34

Dorine92 schreef:
Laura_x_ schreef:
Ik vind het raar dat er opmerkingen worden gemaakt als: 'de beste stuurlui staan al wal'. Wij proberen enkel onderbouwend advies te geven. Je mag dus geen advies meer geven, als je zelf niet op zo'n hoog niveau rijdt? Want 'doe het zelf maar eens na'.. Dat is toch krom? ;)


Gek alleen dat de echt gemene opmerkingen van mensen komen die zelf nooit zoiets bereikt hebben..



Ben het met je eens dat er teveel doorgehamert wordt in t topic en soms niet alleraardigst gezegd
Maar ik vind ook niet dat jij kan beoordelen achter je pc wat voor niveau mensen wel of niet gereden hebben.

Ik denk dat de meeste het wel goed bedoelen , maar misschien niet altijd goed verwoorden?

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 21:44

Ojajoh schreef:
Maar ik vind ook niet dat jij kan beoordelen achter je pc wat voor niveau mensen wel of niet gereden hebben.

Niet altijd, maar soms kun je aan een foto in een profiel echt wel duidelijk zien dat je met een bos/strandruiter te maken hebt, of iemand die zn paard net aan op de voorhand door de bak kan sturen zonder enige aanleuning. Als het commentaar dan ook nog nergens op slaat (vol ponymondje) of erg afkrakend is (arme pony), ben ik niet echt geneigd om dat heel serieus te nemen

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:10

Het is jammer dat 'het gesprek' op zoveel golflengtes wordt gevoerd.
Om er eens een paar bij te pakken:
* vol ponymondje: wat maakt het uit wie dat zegt? Het is niet heel onbekend dat veel robuustere rassen een kleine mond hebben. Ik vind een stang en trens optoming sowieso op 99% van de paarden ogen alsof het allemaal voor geen meter past. Ben dan ook standaard benieuwd naar hoe een paard loopt zonder neusriem bij het dubbele bit. Maar goed, ik ben een volslagen talentloze boshobbelaar die op westernzadel en sidepull op mijn overmaatste pony zit. Dat maakt alleen niet dat ik niet weet hoe het zou moeten.

* wiebelbenen/prikken: het had denk ik wel gescheeld als je meteen gezegd zou hebben "pfoe, inderdaad, ik zie dat het op het filmpje echt heel erg lijkt. Ik snap dat alleen niet goed want ik voel dit en dat, en dat is ook wat ik teruggekoppeld krijg tijdens les en op mijn protocollen. Ik ga nog eens filmen gewoon kritisch kijken naar het originele filmpje, want ik heb nu het idee dat het komt door youtube".


Verder: erg leuke fjord, knap werk! Zitten dingen bij die echt heel mooi zijn, ook ik stoor me aan je benen en zou graag de sporen weg zien omdat ze lijken te prikken. (met bovenstaande in het achterhoofd, want als jij zegt dat je haar niet raakt dan heb ik dat van je aan te nemen en dat doe ik ook. Neemt niet weg dat ik het op het filmpje naar vind lijken).
Veel plezier en ook succes straks in de Z2; hopelijk net zo succesvol als het Z1. Puur uit belangstelling, waar denk/hoop je te kunnen komen met Vera? Volgens mij zijn er meer fjorden in de hogere basis, maar waar ligt voor jou het punt dat je zegt ":oo dit had ik nooit durven hopen"?

Spenk
Berichten: 21837
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:12

Ik vind het heel frapant dat men altijd denkt dat koudbloeden een kleine mond hebben? Laten we wel zijn de fjorden die ik ken/rijdt hebben bitmaat 14,5/15 dat is echt wel een beetje meer dan de bakkes van de gemiddelde kwpn :D

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:13

Mondruimte bedoel ik. Geen flubbertongetje, geen huizenhoog verhemelte, maar een goed gevulde bakkes :j

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:17

Dorine92 schreef:
Ojajoh schreef:
Maar ik vind ook niet dat jij kan beoordelen achter je pc wat voor niveau mensen wel of niet gereden hebben.

Niet altijd, maar soms kun je aan een foto in een profiel echt wel duidelijk zien dat je met een bos/strandruiter te maken hebt, of iemand die zn paard net aan op de voorhand door de bak kan sturen zonder enige aanleuning. Als het commentaar dan ook nog nergens op slaat (vol ponymondje) of erg afkrakend is (arme pony), ben ik niet echt geneigd om dat heel serieus te nemen

AH dus een bos/strandruiter heeft geen niveau? Misschien heeft diegene z'n sporen vroeger al verdiend
Ik snap je frustratie,maar als je wil dat mensen met respect reageren moet je het zelf ook wel doen.
Dat zijn deze opmerkingen niet...

Verder hoop ik in de toekomst jou en Vera nog verder te zien en misschien met verbetering op dat ene puntje want verder ziet het er goed uit

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:18

Jeetje wat een mega maten Yvanka haha. Mijn KWPN'er heeft maatje 12.5/13 voor de S&T.
Dus die fjorden hebben dan zeker geen klein smoeltje nee :P

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 22:50

delerium schreef:
Ben dan ook standaard benieuwd naar hoe een paard loopt zonder neusriem bij het dubbele bit


Mijn neusriem zit hartstikke los. Dat zou dus geen verschil maken.
Ze loopt ook prima op een trensje met een losse neusriem, zie mijn vorige topics.

Citaat:
* wiebelbenen/prikken: het had denk ik wel gescheeld als je meteen gezegd zou hebben "pfoe, inderdaad, ik zie dat het op het filmpje echt heel erg lijkt. Ik snap dat alleen niet goed want ik voel dit en dat, en dat is ook wat ik teruggekoppeld krijg tijdens les en op mijn protocollen. Ik ga nog eens filmen gewoon kritisch kijken naar het originele filmpje, want ik heb nu het idee dat het komt door youtube".

Uhh.. dat is precies wat ik allemaal gezegd heb. Blijkbaar heb je niet de moeite genomen om het hele topic te lezen. Geeft niet, maar dan kun je dit niet zeggen

Citaat:
Verder: erg leuke fjord, knap werk! Zitten dingen bij die echt heel mooi zijn, ook ik stoor me aan je benen en zou graag de sporen weg zien omdat ze lijken te prikken. (met bovenstaande in het achterhoofd, want als jij zegt dat je haar niet raakt dan heb ik dat van je aan te nemen en dat doe ik ook. Neemt niet weg dat ik het op het filmpje naar vind lijken).


Dank je :)
Zoals ik al zei vind ik het filmpje zelf ook naar lijken. Niet overal, maar stukjes. Maar zoals ik zei ziet het er op het origineel veel minder dramatisch uit :)

Citaat:
Veel plezier en ook succes straks in de Z2; hopelijk net zo succesvol als het Z1. Puur uit belangstelling, waar denk/hoop je te kunnen komen met Vera? Volgens mij zijn er meer fjorden in de hogere basis, maar waar ligt voor jou het punt dat je zegt ":oo dit had ik nooit durven hopen"?


Ik hoop op ZZ-licht met 2 wp, dan hebben we nl een record :P
Maar dan moeten we wel echt nog keihard werken. Ik durf ook pas echt uitspraken te doen als de changementen erop zitten eigenlijk. Maarja hopen mag altijd toch? En zonder een vertrouwen in je paard kom je ook nergens. Vera heeft allang door dat ik grote plannen heb :j hahaha

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:52

natuurlijk gaat dat lukken!Waarom niet?

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 22:57

Ojajoh schreef:
AH dus een bos/strandruiter heeft geen niveau? Misschien heeft diegene z'n sporen vroeger al verdiend

Als diegene 15 is?
Je moet het uiteraard in de context zien. Als je een profiel bekijkt kun je vaak best redelijk inschatten met wat voor soort ruiter je te maken hebt.

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:00

geerke schreef:
natuurlijk gaat dat lukken!Waarom niet?

Nou misschien haakt Vera eerder af dan ik. Zoals ik eerder zei wil ik haar niet een hoge klasse inschoppen. Als ze aangeeft dat ze het niet leuk meer vindt dan stoppen we ermee, hoe graag ik ook wil..

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:02

Hahahahahahahahaha wat een gezelligheid weer :D WAT een leuke Fjord en als ik jouw filmpje bekijk lijkt het mij niet makkelijk zitten omdat ze ws hoog opgooit? Goh wat zijn mensen jaloers als een in hun ogen simpel Fjordje de Z haalt en hun dure KWPNer niet!!! Ik zeg : gefeliciteerd met een geweldige prestatie en mensen moeten niet zo negatief lopen te zemelen... ;-)

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:17

Yvank_ schreef:
Ik vind het heel frapant dat men altijd denkt dat koudbloeden een kleine mond hebben? Laten we wel zijn de fjorden die ik ken/rijdt hebben bitmaat 14,5/15 dat is echt wel een beetje meer dan de bakkes van de gemiddelde kwpn :D


Gaat niet zozeer om de breedte van het bekkie, maar om de lengte..
Die stang en trens moet je er namelijk soort van achter elkaar inleggen.

Nou heb je die dingen in verschillende diktes, dus kan je kiezen voor dikkere of dunnere.
Waarbij dunnere hoe kan het ook anders minder plek in nemen dan dikkere. :D

En kwestie van zoeken wat je paard fijn vind, tongboog? hoeveel tongboog? dubbelgebroken trensje?enkel gebroken trensje?
Of gaat je paard sowieso vloeken met een S&T?
Nou als het laatste het geval was geweest, dan had TS er ongetwijfeld gewoon nog een trensje in hangen.
En aan het koppie van Veer te zien heeft die geen problemen met de S&T in d'r mondje,
oortjes flapperen ontspannen, dus lijkt me dat Veer het prima naar d'r zin heeft.

Zeg eerlijk dat ik bij mijn pony bekkie ook wel eens heb staan kijken of het paste.
Vind die van mij namelijk dan weer klein mondje hebben in de lengte (maar ook daar past een S&T in)
Maar als je dan bedenkt dat het ponieke maatje full hoofdstel heeft en maatje 1.95 deken,
dan trek ik altijd maar de conclusie dat gewoon de pootjes veeeeeeelllllls te kort zijn gebleven.
(nee, dat is gekheid, grapje)

Overigens lopen er hier net paarden (net fractie groter dan E) met een pony hoofdstelletje en daar past ook een S&T in. (niet in allemaal, maar dat geld ook voor grote paarden, heeft te maken met hele bouw van het hoofd en dan met name van het mondje van binnen. )

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:21

Mijn reus van 1.82m heeft zelfs maar 12,5 :D