Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:31

Pffff wat een gezeur... Ze heeft er niet voor niets geen opmerking over gehad op haar protecol!!! En een kopie van een origineel filmpje kan wel degelijk een heel hakkelend beeld geven.
Opbouwende kritiek daar heb je wat aan.

Iets meer impuls zou ik willen zien maar dat is mieren**kerij :)

Silly_Woman

Berichten: 1667
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:01

Super hoor! heb geen filmpjes gezien, maar vind het toch een prestatie.(in 6 wedstrijden door de Z1)
(dat krijg je namelijk echt niet zomaar voor elkaar met een fjord tussen de luxe KWPN-ers. No offence voor de Fjorden fans :) )

Misschien wil TS me de link van het filmpje nog sturen? Ik wordt wel schierig (Ik beloof dat ik geen commentaar zal geven en ook geen opbouwend advies:+ ben gewoon schierig )

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:56

listiglistje schreef:
Daarom open ik never nooit een topic op HAW of RITP :Y)

De beste stuurlui zitten nl achter hun toetsenbord en zijn zelf allemaal nog heiliger dan de paus :7 nobody's perfect.....

Leuk hoor TS dat je nu Z2 startgerechtigd bent!


Ik zeg heus niet dat ik perfect ben hoor, zeker niet. Maar ik rijd daarom tenminste niet met sporen.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 06:00

ZeSteigert schreef:
Ik zeg heus niet dat ik perfect ben hoor, zeker niet. Maar ik rijd daarom tenminste niet met sporen.

Maar jij hebt zonder sporen vast andere punten om aan te werken zodat je je paard minder stoort....dat heeft nl iedereen hier op Bokt ;)

Is het niet weibelbenen dan is het bv wel niet correct meegaan met de beweging of slechte aanleuning oid, ook niet fijn voor je paard :7

Voordat mensen zo (hard) gaan veroordelen, moeten ze eens eerst naar zichzelf kijken....

Daarnaast toont de fjord een ontspannen beeld, los in het lijf en de oortjes erop...
dus zo'n last zal ze niet hebben van de spoortjes, je moet naar het signaal kijken wat het paard geeft!
Mensen overdrijven vaak en vermenselijken de gedachten van hun paard, dat is fout, kijk naar het lichaamsgebruik/taal van je paard.

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 06:45

Eens!

Super knap TS! En wat een gave goed bespierde fjorden dame heb je daar!
Ben benieuwd naar jullie komende jaar, zet hem op :)

Oretha

Berichten: 3447
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:14

listiglistje schreef:
ZeSteigert schreef:
Ik zeg heus niet dat ik perfect ben hoor, zeker niet. Maar ik rijd daarom tenminste niet met sporen.

Maar jij hebt zonder sporen vast andere punten om aan te werken zodat je je paard minder stoort....dat heeft nl iedereen hier op Bokt ;)

Is het niet weibelbenen dan is het bv wel niet correct meegaan met de beweging of slechte aanleuning oid, ook niet fijn voor je paard :7

Voordat mensen zo (hard) gaan veroordelen, moeten ze eens eerst naar zichzelf kijken....

Daarnaast toont de fjord een ontspannen beeld, los in het lijf en de oortjes erop...
dus zo'n last zal ze niet hebben van de spoortjes, je moet naar het signaal kijken wat het paard geeft!
Mensen overdrijven vaak en vermenselijken de gedachten van hun paard, dat is fout, kijk naar het lichaamsgebruik/taal van je paard.



Idd goed omschreven!

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 11:14

ZeSteigert schreef:
Ik zeg heus niet dat ik perfect ben hoor, zeker niet. Maar ik rijd daarom tenminste niet met sporen.


Jeetje van goed van je! Heb jij ook je momentje weer even gehad in dit topic *\o/*
Echt, ik werk eraan. Heb nu wel genoeg opmerkingen over mijn benen gehad :j

Tazzey
Berichten: 9523
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:01

Wat een gezeur zeg. Er valt inderdaad van alles te zeggen over de benen van TS, daar valt genoeg aan te werken. Dit weet ze nu wel.

Ontopic:
Probeer te werken aan je benen, dat zal je nog hogere punten opleveren. Ik zie op sommige foto's dat je wat inzakt in je heup en rug.
Over het paardje kan ik niet veel zeggen. Ik ben geen fan van een fjord, maar dat is puur persoonlijk.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:11

Tazzey schreef:
Wat een gezeur zeg. Er valt inderdaad van alles te zeggen over de benen van TS, daar valt genoeg aan te werken. Dit weet ze nu wel.

Ontopic:
Probeer te werken aan je benen, dat zal je nog hogere punten opleveren. Ik zie op sommige foto's dat je wat inzakt in je heup en rug.
Over het paardje kan ik niet veel zeggen. Ik ben geen fan van een fjord, maar dat is puur persoonlijk.

Die benen storen mij nog het minst, als je het dan toch over technische aspecten hebt/hogere punten
hebt, dan zou ik eerder zeggen dat ik verzameling/gedragenheid mis. (daar zal vast aan gewerkt worden, want kracht ontwikkelen dat kost tijd!)
Maar daar hoor ik gek genoeg niemand over :+ gebrek aan inzicht/zaken waar het werkelijk om gaat?? ;)

Stillere benen is maar 1 punt (houding en zit van ruiter/amazone), daar hangen je punten niet vanaf, wel van de rest.....

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:23

listiglistje schreef:
ZeSteigert schreef:
Ik zeg heus niet dat ik perfect ben hoor, zeker niet. Maar ik rijd daarom tenminste niet met sporen.

Maar jij hebt zonder sporen vast andere punten om aan te werken zodat je je paard minder stoort....dat heeft nl iedereen hier op Bokt ;)

Is het niet weibelbenen dan is het bv wel niet correct meegaan met de beweging of slechte aanleuning oid, ook niet fijn voor je paard :7

Voordat mensen zo (hard) gaan veroordelen, moeten ze eens eerst naar zichzelf kijken....

Daarnaast toont de fjord een ontspannen beeld, los in het lijf en de oortjes erop...
dus zo'n last zal ze niet hebben van de spoortjes, je moet naar het signaal kijken wat het paard geeft!
Mensen overdrijven vaak en vermenselijken de gedachten van hun paard, dat is fout, kijk naar het lichaamsgebruik/taal van je paard.


Precies :j

Iedereen heeft wel punten om aan te werken, vind het gewoon een beetje triest dat mensen zo er op blijven hameren.
De mensen die het meeste commentaar hebben, hebben waarschijnlijk maar weinig kaas van het Z gegeten ;)
Als ze haar paard wat meer door de proef moet helpen is dat helemaal geen probleem, niet alle paarden gaan als vanzelf.
Het zijn behoorlijk zware proeven hoor, is helemaal niet erg als het paard wat meer geholpen wordt. Er moet gewoon op getraind worden dat je het paard steeds minder hoeft te helpen, maar TS gaat zo snel, dat ik wel zeker weet dat ze daaraan werkt.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:35

ach meid, ik zou hier super trots op zijn! echt heel knap.
proef een tandje jaloezie hier op bokt.
ik zie veel vaker een wiebel been dan dat je hem echt prikt.
dit kun je mee nemen in de training om een mooier constanter beeld te krijgen.
mocht willen dat ik het voor elkaar kreeg met mijn hafje.

paardje is lekker los in de lijf en zit goed in dr vel, als dit onder de noemer dierenmishandeling zou vallen dan weet ik het ook niet meer hoor. dit is een goed gereden paardje die plezier heeft in dr werk, ik zie het probleem niet....

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:37

essie_blue schreef:
Maar jij hebt zonder sporen vast andere punten om aan te werken zodat je je paard minder stoort....dat heeft nl iedereen hier op Bokt ;)

Is het niet weibelbenen dan is het bv wel niet correct meegaan met de beweging of slechte aanleuning oid, ook niet fijn voor je paard :7

Voordat mensen zo (hard) gaan veroordelen, moeten ze eens eerst naar zichzelf kijken....

Daarnaast toont de fjord een ontspannen beeld, los in het lijf en de oortjes erop...
dus zo'n last zal ze niet hebben van de spoortjes, je moet naar het signaal kijken wat het paard geeft!
Mensen overdrijven vaak en vermenselijken de gedachten van hun paard, dat is fout, kijk naar het lichaamsgebruik/taal van je paard.


Precies :j

Iedereen heeft wel punten om aan te werken, vind het gewoon een beetje triest dat mensen zo er op blijven hameren.
De mensen die het meeste commentaar hebben, hebben waarschijnlijk maar weinig kaas van het Z gegeten ;)
Als ze haar paard wat meer door de proef moet helpen is dat helemaal geen probleem, niet alle paarden gaan als vanzelf.
Het zijn behoorlijk zware proeven hoor, is helemaal niet erg als het paard wat meer geholpen wordt. Er moet gewoon op getraind worden dat je het paard steeds minder hoeft te helpen, maar TS gaat zo snel, dat ik wel zeker weet dat ze daaraan werkt.[/quote]

hahah daar hoef je geen kaas van te hebben gegeten hoor, ik zie ook een heel fijn paardje die geniet van dr werk

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:48

Nou ik dacht: ik ga nu toch wat ergs zien... Iemand die elke pas zijn spoort in de ribben ragt..
Nou ik heb goed zitten kijken, maar heb dat niet kunnen vinden. Ja je benen kunnen stiller, maar ik vind het nog niet eens heel storend. Ik herken het probleem hoor. Ik vind het ook heel moeilijk, maar ik kan ook heel goed voelen wanneer ik het paard daadwerkelijk met mijn sporen aanraak en wanneer niet.

Iemand vroeg waarom je met sporen rijdt terwijl je benen stiller kunnen: Dat moet vanaf het M1..

Ik vind jullie een leuke combinatie en ik vind het heel knap dat je zover met haar komt en met zoveel gemak. Ik zou wel echt wat meer expressie en afdruk in de gangen willen gaan zien. Succes met de regiokampioenschappen en het trainen voor het Z2!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:58

Iedereen zeurt juist over de benen omdat het er verder gewoon heel goed uit ziet. Mooi ontspannen paard... okee, het kan wat geslotener en ruimer en meer bergop, maar het is een fjord en kracht ontwikkelen kost tijd. Ook dat van de S&T, wat eerder gezegd werd, zie ik ook. Of de ketting lijkt wat los, of er lijkt soms wat veel spanning op te staan. Ik vind het moeilijk te zeggen, want daar is het filmpje ook niet duidelijk genoeg voor.En als zoveel dingen er mooi uitzien in de ogen van de meesten, dan val je juist extra over dat ene puntje. Als je je fjordje keihard in de mond had getrokken of heel hard op haar rug had gebonkt, dan had je niemand gehoord over je benen :P

Overigens ben ik het niet eens met de opmerking dat de mensen die zoveel commentaar hebben maar weinig kaas hebben gegeten van het Z. Iedereen probeert TS zo goed mogelijke tips te geven. En niet iedereen rijdt Z inderdaad, maar soms kun je ook als buitenstaander wel veel dingen zien. En TS mag toch zelf weten wat ze ermee doet?
En de ene Z-ruiter is overigens ook de andere niet. Z betekent niet automatisch 'goed'.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:19

Je moet die zin ook niet té serieus opvatten ;) Het is gewoon typisch bokt weer, de beste stuurlui staan aan wal.

Er staat gewoon zoveel gezever tussen. Penny's die denken het beter te weten.. En natuurlijk moet TS lekker zelf weten wat ze opvat, maar het is wel een topic van 7 pagina's lang geworden.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:21

Ik probeer altijd 7 pagina's met mijn topics te krijgen maar ze zijn altijd maximaal 1 lang _O- Terwijl ik juist zo graag tips wil :P

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:46

Wat een gezeur over je benen, kom op er zijn maar weinig ruiters die echt een stille beenligging hebben en je rijdt echt niet zomaar zo je punten bij elkaar.
Dorine gefeliciteerd! Veel succes in het Z2

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:53

Caatje87 schreef:
Iemand vroeg waarom je met sporen rijdt terwijl je benen stiller kunnen: Dat moet vanaf het M1..


Die regel bestaat niet meer. :+ :D

Sjolvir

Berichten: 25303
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:10

Heleen_B schreef:
Caatje87 schreef:
Iemand vroeg waarom je met sporen rijdt terwijl je benen stiller kunnen: Dat moet vanaf het M1..


Die regel bestaat niet meer. :+ :D


Klopt, alleen zou ik dan weer blij zijn als je ipv je sporen dan je zweep mee mocht nemen :+ :D

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:12

ga je toch in Duitsland starten, daar mag je zelfs in de GP nog met zweep :D

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:25

Jeetje wat gaaf!!! :D :D Knap hoor!

Sjolvir

Berichten: 25303
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:28

listiglistje schreef:
ga je toch in Duitsland starten, daar mag je zelfs in de GP nog met zweep :D


Sjol ziet me aankomen! Die gaat vloeken, die is al gepensioneerd, maar met zweep kan je met haar beter uit de voeten dan met sporen. (negeer modus "aan" , zegt mevr. dan)

dmii95

Berichten: 406
Geregistreerd: 14-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:33

wat een prachtige fjord <3

Alina1989

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-09-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:03

Ik vind het knap van jullie!

Commentaar geven kan iedereen wel, de beste stuurlui staan immers altijd aan wal. :)
Zo heeft iedereen wel puntjes om aan te werken, maar jij bent maar mooi even Z2 startgerechtigd met je Fjord tussen de paarden.
Geef ze de kost maar die dit jou na kunnen doen. *D

Veel succes verder!! :D

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:03

Ik vind het raar dat er opmerkingen worden gemaakt als: 'de beste stuurlui staan al wal'. Wij proberen enkel onderbouwend advies te geven. Je mag dus geen advies meer geven, als je zelf niet op zo'n hoog niveau rijdt? Want 'doe het zelf maar eens na'.. Dat is toch krom? ;)

Ik rijd niet op zo'n hoog niveau, puur recreatief. Ik heb ook geen wedstrijdambities. Dus met andere woorden: ik mag geen advies geven over dingen die mij opvallen?

Edit: Het doel van TS met dit topic is toch om haar leuke paard te showen en om tips te krijgen? Waarom heeft ze anders een topic aangemaakt? Enkel om reacties te horen zoals: 'Leuk paard!'? :+ Helemaal op zulk hoog niveau lijkt het me juist fijn om tips te krijgen. Immers, iedereen ziet weer andere verbeterpunten. Daar dienen deze topics toch ook voor? :)