Eerste training op mijn eigen paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:35

KingChay schreef:
maar ik vind niet dat jullie op een paar fotos kunnen zien hoe goed of hoe slecht ik kan rijden



Ik zeg niet dat je slecht rijdt...het paard loopt niet goed.Waarschijnlijk rij je net niet goed genoeg om dit paard erdoor te rijden.Wat mij ook niet makkelijk lijkt.
En ik neem even aan dat je de beste foto's hebt geplaatst ;)

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:39

waarom wil je perse nu af en toe op dit paard stappen??
Laatst bijgewerkt door AdnerB op 20-12-13 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:40

Ik zou als ik jou was een instructeur/instructrice zoeken die ook grondwerk doet, toen ik mijn paard kreeg kon je er op zitten en hem een beetje rondsturen en daar was ook alles mee gezegd. (Wel minder extreem dan in jou geval) Ik heb meteen vanaf het begin een instructrice gezocht, daar lekker bij gelest 1 keer in de week en dat ging super. Toch kwamen we op een gegeven moment niet verder en hebben een osteopaat laten komen, die heeft hem behandeld. (Wat hard nodig was!) En daarna heb ik 8 weken niet mogen rijden en alleen maar grondwerk gedaan, dat was zo ontzettend super! (wel ook met begeleiding, was rechtrichten vanaf de grond) Ik heb in die 8 weken mijn paard veel beter leren kennen, veel vertrouwen van beide kanten opgebouwd. En toen ik er na die 8 weken weer op mocht toen herkende ik hem echt niet terug! Hij liep super ontspannen, lekker nageefijk en super braaf. Nu ben ik al een paar maanden weer lekker aan het lessen en we gaan ontzettend vooruit, iedere keer dat ik gereden heb (en dan al helemaal als ik een les gehad heb) stap ik af met een super lekker gevoel. Dat is echt ontzettend fijn!

Met dit verhaal hoop ik duidelijk te maken dat in jou geval het zeker handig is een osteopaat te laten komen, en daarna lekker bezig gaan met grondwerk en vrijheidsdressuur. Alles wel met goede begeleiding, want als je per ongeluk iets verkeerd aanleert en het daarna af moet leren dan kan je jezelf wel voor je hoofd slaan! (Heb ik vaker gehoord en zien gebeuren) Als je nu gewoon, zeker in het begin, lekker aan het werk gaat met goede begeleiding dan heb je dadelijk een gouden paardje onder je kont! Wel ben ik het ermee eens dat je zadel te klein is, maar ik zie dat je daar al mee bezig bent dus dat moet goedkomen! Ik had zelf trouwens ook geen passend zadel voor mijn paard na die 8 weken grondwerk, en heb -toen ik weer mocht rijden- gereden met een barebackpad. Dan heb je toch net wat meer houvast en niet dat je je paard pijn doet met een zadel die niet lekker ligt, dat zou ook jammer zijn, voor jou maar ook voor je paard! ;) (wel alleen met barebackpad rijden als je niet te erg bonkt en als Ik zou tot je een zadel hebt dat goed past niet meer rijden, anders krijgen jij en je paard alleen maar meer vervelende ervaringen wat later ook weer voor problemen kan zorgen. :)

Dus tot die tijd niet rijden met hem en lekker er naast aan de gang met goede begeleiding, lekker wandelen, grondwerken en vrijheidsdressuren! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-23 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:07

Wauw wat een ontzettend leuk paard!
Ben t over het algemeen wel met de rest eens, maar hee jullie komen er echt wel!

Ik had met mijn paard vorig jaar een enorm beroerde start en iedereen verklaarde me voor gek en ze vonden allemaal dat ik niet kon rijden en blablabla, maar met goede instructie zijn we al een aardig eindje vooruit gegaan.

Succes en lekker van hem blijven genieten hoor!

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:55

luijs schreef:
wat een nare plaatjes
jij hebt echt niet goed nagedacht van tevoren
vind niet snel iets zielig maar volbloeden hebben al gevoelige ruggen
en als jij met je te grote zware lijf erop gaat zitten heeft hij binnen een jaar een hernia en later een doorgezakte rug
en als je dan ook nog eigenwijs bent en t allemaal wel zelf denkt te kunnen
ben je een dierenbeul!!!
nee of paard verkopen aan de gepaste ruiter
of iemand anders hem eerst voldoende bespiering laten kweken en doorrijden
dat je te zwaar bent geeft niet maar pas het paard er dan op aan
volbloeden en dravers lopen niet voor niks met ultra lichte ruiters op de rug
zijn op snelheid gebouwd niet op draagkracht

Ben ik dan de enige die dit bericht Nuttig vind?
Echt waar chapeau voor de mensen die dergelijke dingen op zo'n manier kunnen brengen .
Maar daar geeft de ts blijkbaar geen spatje aandacht aan! Dus wat hebben die reacties dan voor nut?
De enige reactie waar ze op reageerde was deze . Ok akkoord het stuk van dierenbeul is overdreven .
Mara ze is echt gewoon te ZWAAR voor dit paard tbeestje heft geen bespiering en ik vind het ontzettend zielig dat hij dan zoveel gewicht er nog bij moet dragen punt,klaar ;)
Ze rijdt het paard alleen maar voor der eigen plezier en ik vind dat dat NIET kan , en daar nog eens bij past ze niet in het zadel en heeft ze niet genoeg rijervaring dat lijkt me nou niet zo heel moeilijk te accepteren toch? Begin nou toch met longeren en laat bet rijden aan iemand met meer ervaringover en aan iemand die wat lichter is en over het feit dat dravers een gevoelige rug hebben : het lijkt me wel dat een tinker een sterkere rug heeft dan zo'n smal beesie

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:00

jadeken schreef:
luijs schreef:
wat een nare plaatjes
jij hebt echt niet goed nagedacht van tevoren
vind niet snel iets zielig maar volbloeden hebben al gevoelige ruggen
en als jij met je te grote zware lijf erop gaat zitten heeft hij binnen een jaar een hernia en later een doorgezakte rug
en als je dan ook nog eigenwijs bent en t allemaal wel zelf denkt te kunnen
ben je een dierenbeul!!!
nee of paard verkopen aan de gepaste ruiter
of iemand anders hem eerst voldoende bespiering laten kweken en doorrijden
dat je te zwaar bent geeft niet maar pas het paard er dan op aan
volbloeden en dravers lopen niet voor niks met ultra lichte ruiters op de rug
zijn op snelheid gebouwd niet op draagkracht

Ben ik dan de enige die dit bericht Nuttig vind?
Echt waar chapeau voor de mensen die dergelijke dingen op zo'n manier kunnen brengen .
Maar daar geeft de ts blijkbaar geen spatje aandacht aan! Dus wat hebben die reacties dan voor nut?
De enige reactie waar ze op reageerde was deze . Ok akkoord het stuk van dierenbeul is overdreven .
Mara ze is echt gewoon te ZWAAR voor dit paard tbeestje heft geen bespiering en ik vind het ontzettend zielig dat hij dan zoveel gewicht er nog bij moet dragen punt,klaar ;)
Ze rijdt het paard alleen maar voor der eigen plezier en ik vind dat dat NIET kan , en daar nog eens bij past ze niet in het zadel en heeft ze niet genoeg rijervaring dat lijkt me nou niet zo heel moeilijk te accepteren toch? Begin nou toch met longeren en laat bet rijden aan iemand met meer ervaringover en aan iemand die wat lichter is en over het feit dat dravers een gevoelige rug hebben : het lijkt me wel dat een tinker een sterkere rug heeft dan zo'n smal beesie


Als je het allemaal even leest dan zie je dat ts wil gaan longeren en lessen wil volgen. Nare manier van opbouwende feedback geven.

KingChay
Berichten: 346
Geregistreerd: 16-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 01:04

Het is geen draver. Het is een renpaard. ENGELS VOLBLOED en ik reageer wel op derest maar niet hier, ik neem dat in mij op.
En ik rijd hem niet " voor mijn eigen plezier " dan zou ik alleen maar rijden en geen andere dingen doen met hem.
Trouwens, voor ik hem kocht heb ik een mail gestuurd naar de eigenaar die hem van veulen af aan heeft.
Ze zit zelf in de sport en al heel haar leven in de paardensport.
Ik heb haar alles gezegd wat ik wou doen met hem en hoe ik was, dat ik geen ' lichtgewicht ' perfectbeeld ben EN TOCH wou ze dat IK hem kocht. Ik heb haar nog steeds op facebook en zij heeft geen klachten en vindt zelf op het filmpje bv dat ik een goede band met hem op slechts een korte tijd.

Arabieren en fallabellas die hebben echt zwakkere ruggen voor de rest zijn alle paardenruggen even stevig, kracht is iets anders.
EV hebben veel kracht. Hij moet idd meer spieren hebben maar dat betekend niet dat ik er NOOIT op mag zitten.

En liefst dat ik geen dierenbeul ben, anders zou het onnuttig zijn dat ik DIERENZORG studeer eh.

En zo smal is em trouwens niet. Hij lijkt gewoon kleiner omdat ik groot ben maar hij is nog redelijk breed & cava groot.

KootMiraDrum

Berichten: 8327
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:06

KingChay schreef:
maar ik vind niet dat jullie op een paar fotos kunnen zien hoe goed of hoe slecht ik kan rijden

Klopt, maar we kunnen wel heel duidelijk zien dat King last van zijn lichaam heeft. Trouwens, geen enkel dier is gebouwd om op te rijden, dat hebben de mensen maar uitgevonden.
Je filmpje is leuk zeg, wat doet hij dat braaf!
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 21-12-13 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:07

wat een grappig diertje. Vind hem best een eerlijk hoofd hebben. Ook heb je best je best gedaan, zo mooi in set.

Ik zou zelf 3 maanden met de longe aan de gang gaan. De circel niet te klein maken en opbouwen met bijzet.

Je zadel is niet passend, zou je dan ook willen advieseren om niet door te zitten en de uurtjes zo beperkt mogelijk te houden. Eigenlijk kan dit niet want hij blokkeerd zijn lichaam.

En vertrouw kopers niet op hun blauwe ogen. exRenpaard is grappig, maar in deze conditie niet veel waard (buiten het emotionele om). Hoop dat je er neit teveel voor hebt betaald. Want zo gaat het je nog veel meer geld kosten.

Maar toch, er zit vast een goed karakter in want dat straalt ie wel uit. Veel plezier met hem.

cyrus

Berichten: 93
Geregistreerd: 29-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:18

Leuk paard en nog jong. Wees er zuinig op en laat je goed begeleiden.

Veel plezier ermee!

KingChay
Berichten: 346
Geregistreerd: 16-11-13

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 01:41

Ik heb er totaal niet teveel voor betaald, ik heb geen geld voor een superduur sjiek paard te kopen.
Ondanks hij een topstamboek heeft, maar wat ben ik daar nu mee. Een paard is een paard, wat de stamboek ook zegt, elk mens is ook hetzelfde of je nu arm of rijk bent

Maar de liefde dat ik van hem krijg is onbetaalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-23 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 02:31

Wauw dat filmpje van het achteruitstappen, hij is echt mega alert op je <3
Denk dat King nog ver kan komen met vrijheidsdressuur!
Je hebt zijn aandacht en dan krijg je veel voor elkaar :j

Ben benieuwd hoe de pessoa uitpakt!
Voor nu zou ik de pessoa lekker lang en laag instellen en veel overgangen maken.

Heb je niet iemand in de buurt die jullie kan begeleiden met rijden?
Pas goed op jezelf, straks val je nog ongelukkig...

Daarbij wil ik je heel veel sterkte wensen met het verlies van je moeder Y;(
Ben erg blij voor jou dat je King nu hebt en hoop dat hij jou licht kan bezorgen in momenten dat het heel donker is.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:30

Mooie start met grondwerk, leuk om je bezig te zien met King!
Hij is inderdaad heel gevoelig en reageert mooi op jouw lichaamstaal, dit gaat heel leuk worden om met hem te werken.

Wat erg van je mama, zo'n verlies is zwaar om dragen...ik dacht vroeger dat mama's niet konden, mochten doodgaan...ze zou er altijd zijn voor mij...veel sterkte :(:)

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, komt wel goed allemaal. :j

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:58

Fijn dat je grondwerk en met hem gaat longeren. De rij foto´s geven geen fijn beeld, ik vind je gewoon echt te zwaar. Ook al zou dit paard in betere conditie zijn, sorry vind het naar om te zeggen. Hoop dat je je ogen er niet voor sluit en of er niet meer op gaat, of afvalt. Dit soort type paarden zou je echt niet met meer als 65 kg op willen zitten en dat heeft niets met je verdrietige prive-situatie te maken. Ik heb ook altijd graag een Arabische volbloed gewild, maar gezien mijn gewicht moet ik dat gewoon niet willen :(

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:10

jadeken schreef:
luijs schreef:
wat een nare plaatjes
jij hebt echt niet goed nagedacht van tevoren
vind niet snel iets zielig maar volbloeden hebben al gevoelige ruggen
en als jij met je te grote zware lijf erop gaat zitten heeft hij binnen een jaar een hernia en later een doorgezakte rug
en als je dan ook nog eigenwijs bent en t allemaal wel zelf denkt te kunnen
ben je een dierenbeul!!!
nee of paard verkopen aan de gepaste ruiter
of iemand anders hem eerst voldoende bespiering laten kweken en doorrijden
dat je te zwaar bent geeft niet maar pas het paard er dan op aan
volbloeden en dravers lopen niet voor niks met ultra lichte ruiters op de rug
zijn op snelheid gebouwd niet op draagkracht

Ben ik dan de enige die dit bericht Nuttig vind?
Echt waar chapeau voor de mensen die dergelijke dingen op zo'n manier kunnen brengen
Nee, ik vind het onbeschoft. Heel erg onbeschoft zelfs. Juist vanwege de manier waarop het gebracht is. Je kan nagenoeg hetzelfde zeggen zonder iemand compleet de grond in te trappen. Kritiek krijgen is niet leuk, maar geven is heel makkelijk. Pak je opmerkingen dus netjes in. Daarmee bereik je dus ook dat het aankomt.


ts gaat er heus wel komen, mensen hier moeten eens ophouden met verwachten dat je alles in 1 dag voor elkaar moet hebben... Paarden zijn vergevingsgezind en leven bij de dag.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:14

Met grondwerk heb ik persoonlijk helemaal niets...in die zin dat het ruggebruik daar niet beter van word. Misschien de band met het paard wel, maar ik ben al 35 jaar met paarden bezig en ik heb nog nooit grondwerk gedaan. Dit paard moet gegymnastiseerd worden, en dat wil ook niet zeggen er een pessoa ombinden en gaan met die banaan. Je moet wel enigzins weten wat je doet anders kun je net zogoed niets doen. Goed longeren is een vak apart. Misschien kun je iemand vinden die je kan helpen?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:20

KingChay schreef:
Ik heb haar alles gezegd wat ik wou doen met hem en hoe ik was, dat ik geen ' lichtgewicht ' perfectbeeld ben


Juist daarom is het zo belangrijk dat je paard lichamelijk in orde is en dat de bespiering goed is voordat je er op gaat rijden! Ook met longeren kan je elkaar leren kennen. Neem les daarin en zorg dat je goede spullen hebt. Je kunt de conditie daar mee op peil gaan brengen en zorgen dat hij goed in zijn spieren komt te zitten. Pas daarna zou ik persoonlijk de stap nemen om er op te gaan zitten.
Dat hoeft echt niet een half jaar te duren. Met een 2 maanden kan je al een heel ander paard hebben als je op de juiste manier traint.
Je hebt al zolang niet gereden dan kan dat er toch best wel bij?
Je hebt het beste met je paard voor dus moet geen probleem zijn lijkt mij! Kijkend naar je paard en dat doe je vast wel!

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:21

Ik heb geen berichten gelezen.
Het eerste wat mij opvalt is wat je handen. Wat doe je daar allemaal mee?
trekt hem naar binnen, even later staan ze ontzettend hoog en hang je er aan om je evenwicht te houden.
Je beugels zijn voor jou te lang en je draait je hele been naar buiten, ook daar weer omdat je je evenwicht kwijt bent.
Ga daar echt op oefenen want zo ga je niet verder komen. Bijvoorbeeld aan een longeerlijn en dan zit oefeningen.

Daarnaast pas je niet in het zadel want in een passend zadel heb je 1 vlakke hand ruimte achter je bips over. Daardoor staat er te veel druk op de achterkant van het zadel, samen met je niet stabiele zit begrijp ik wel waarom je paard de rug zo enorm weg drukt. Ik ben zelf ook niet slank en daarom is een passend zadel extra belangrijk.

Het klinkt heel negatief maar is zo niet bedoeld, maar nu kun je dus aan deze punten werken. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:38

KingChay schreef:
Ik wil even melden dat alles ook niet perfect kan zijn na 1 keer rijden.
Ik ga verder niet discussieren en vooral niet ingaan op de allesleukste reacties van sommige hier.
Commentaar geven met hoe ik eruit zie en dat ik een dierenbeul ben?
Je weet niets van mij en weet dus een eventuele rede ook niet van ,
ik heb veel meegemaakt, waaronder een jaar geleden mijn mama verloren.

Is niet leuk als je nog jong bent.

Voor de rest ben ik zeker van plan les te nemen , ik heb nergens gezegd dat ik nooit les ga nemen.

Omdat ik momenteel last heb van mijn rug door de val ben ik vandaag begonnen aan vrijheidsdressuur
hopelijk vinden jullie dit iets leuker om te zien..

http://www.youtube.com/watch?v=nSwhyddrC5M&feature=youtu.be


Dat je je moeder bent verloren, is ontzettend rot, ik kan me niet voorstellen hoe dat is. Maar ik snap niet wat dat te maken heeft met de training van je jonge paard om eerlijk te zijn?
Ik zal wel uitgemaakt worden voor botte boer of wat dan ook, maar wat er ook gebeurd, je dient kritisch naar je paard, jezelf en je training te kijken. Op dit moment ben je gewoon te zwaar voor het dier en heeft rijden dus ook absoluut geen positieve invloed op de ontwikkeling van je paard.
Niemand verwacht dat je 'm binnen een week keurig rond hebt lopen en jij 50 kilo weegt, maar ik zou zeggen, gooi dat zadel aan de kant en ga longeren, en gericht longeren. Dus niet slingeren en een beetje joepie joepie, maar zet 'm goed aan het werk en zorg ook met het longeren voor begeleiding, want het is allemaal niet zo makkelijk en vanzelfsprekend als het lijkt.
En laat dan het rijden even zitten, want je doet er meer kwaad dan goed mee, mede omdat jij nog niet lekker op je paardje past en je paardje jou absoluut niet lekker kan dragen.
Het zou zonde zijn als je straks ook nog een paard in de lappenmand hebt zitten of verliest, want het is een leuker dier en je hebt er een mooie klik mee, hij is goed op je gefocussed, maak hier positief gebruik van en neem bijvoorbeeld als uitgangspunt het voorjaar om te rijden. Dan heb je tijd genoeg om hem goed in zijn bespiering te krijgen aan de longe, zelf misschien ook wat te kunnen veranderen aan je gewicht en een passend zadel voor jullie allebei te vinden. Dan kan je van het voorjaar een hele mooie start maken onder het zadel, daar heb je veel meer aan dan waar je nu mee bezig bent.

En wat betreft verkopers.. Tja de verkopers van mijn pony zeiden met de koop dat ik er ook makkelijk op paste.. Ja nu pas ik erop, maar 2 jaar geleden was ik echt te groot. :+
Verkopers zullen niet altijd de waarheid zeggen, veel willen natuurlijk ook gewoon hun paard verkopen en als de klik goed is, vinden ze het niet altijd even belangrijk of het er wel mooi uit ziet.

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:07

Dit is echt Bokt op zijn best! Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk... Iedereen heeft de moeite genomen om uitgebreid en gemotiveerd advies te geven op een vriendelijke manier. Helemaal top.

Beste meid, ik hoop dat je na 4 pagina's commentaar en adviezen die eigenlijk allemaal op dezelfde punten neerkomen tot de conclusie bent gekomen dat ze waarschijnlijk wel terecht zijn. Ik hoop dat je beseft dat je er echt goed aan doet om ze op te volgen, wil je lang plezier hebben van en met je leuke en lieve paardje.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:26

Allereerst TS, goed bezig;-)!!

Niet alle reacties zijn even vriendelijk hier, toch super dat je in je opneemt waar je wat mee kan en er vervolgens wat mee doet!
Leuk filmpje ook;-)

Is schriktraining oid niks voor jullie. Spelenderwijs samen aan dingen wennen?

Weet zeker dat jullie er wel komen, knap dier heb je trouwens!

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:42

Ik heb hier op bokt wel dikkere mensen op het paard gezien en daar werd er in topics niks gezegd over het gewicht, omdat het paard goed liep. Dan was het commentaar alleen maar positief.
Betekent dit dan dat deze mensen niet te zwaar zijn voor hun paard?
Ik ben het ermee eens dat jouw paard eerst baat zal hebben bij gericht longeren om zijn spieren op te bouwen. Daarnaast denk ik dat je zelf goed begeleid moet worden, met iemand die kennis van zaken heeft. Als je daarbij ook nog iets weet af te vallen, denk ik dat jullie een leuke combinatie kunnen worden.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:57

het gewicht van TS is op dit moment storend voor het paard omdat hij zijn rug niet correct gebruikt.En dat niet correcte ruggebruik komt niet doordat TS wat meer weegt dan een ander.