Eerste training op mijn eigen paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:37

Ken ik ook Little King die ruiters. En dat zijn ruiters met een goede zit, goed ruiter gevoel maar ook ruiters die weten hoe dit paard gecorrigeerd moet worden, want alleen met een goede zit en dosering van hulpen kom je er niet.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:39

Zonder dat al helemaal niet. ;)

Als je goede hulp hebt en die goede zit hoef je nog direct te weten hoe je dit paard moet rijden, dat komt dan wel goed. Het is geen dominant paard waar je vanaf de eerste keer geen steekje mag laten vallen.
Zou het wel een dominante zijn ga ik totaal in jou plaatje mee.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:14

er word weer veel te ingewikkeld gedacht alsof dit een of ander hogerepaardrijkundeproject zou zijn. Dit is gewoon een paard wat correct gereden moet worden, en dat kunnen best wel veel mensen eigenlijk of willen jullie beweren dat het niveau op bokt zo dramatisch laag is dat er maar een enkeling correct kan rijden?

Dit is gewoon een paard, een paard dat op snelheid gefokt is, Die dingen kunnen prima als gewoon rijpaard functioneren en daar is zeker geen ingewikkeld herscholingstraject voor nodig hoor.

xDreamerx

Berichten: 1121
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:56

Ceriadwen schreef:
er word weer veel te ingewikkeld gedacht alsof dit een of ander hogerepaardrijkundeproject zou zijn. Dit is gewoon een paard wat correct gereden moet worden, en dat kunnen best wel veel mensen eigenlijk of willen jullie beweren dat het niveau op bokt zo dramatisch laag is dat er maar een enkeling correct kan rijden?

Dit is gewoon een paard, een paard dat op snelheid gefokt is, Die dingen kunnen prima als gewoon rijpaard functioneren en daar is zeker geen ingewikkeld herscholingstraject voor nodig hoor.


Ja, dit paard moet (te zijner tijd, op dit moment zou niemand er op moeten imo) inderdaad gereden worden door iemand met ervaring en die handig en correct kan rijden en een correcte zit heeft. Die mensen zijn echt wel te vinden, volgens mij beweert niemand (op 1 reactie in dit topic na) dat er maar een paar ruiters zijn die dat kunnen.
Helaas lijkt het me duidelijk uit dit topic dat de TS die persoon niet is. Dat betekent niet dat dat nooit kan komen, maar op dit moment is ze rijtechnisch en qua gewicht/zit niet degene die dit paard kan helpen. In ieder geval niet onder het zadel.

Lieve TS, ik hoop echt enorm dat je wat doet met de tips die je van zoveel mensen krijgt, en heel eerlijk naar jezelf durft te gaan kijken. We hebben allemaal het welzijn van jouw paard op nummer 1 staan! Het is duidelijk dat je heel veel om je paard geeft en je hem absoluut geen pijn wil doen, maar op deze manier moet je gewoon niet doorrijden. Niet af en toe, niet om hem te leren kennen, gewoon NIET. Ik snap dat dat heel vervelend is om te horen, en dat je echt je best doet, maar dat is gewoon niet eerlijk tegenover je paard.
En het goede nieuws is dat je de eigenaar bent van een super leuk beestje en dat er heel veel mensen zijn die je willen helpen! :)

Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:01

Ik zoom even uit van mijn eigen mening.

En toch... iemand plaatst een topic, zonder abnormaal te zijn. Want wees eerlijk TS jij bent goed zoals je bent dus laat je alsjeblief geen persoonlijk complex aanpraten.

Velen (inclusief ik) hebben commentaar. De ene goedbedoelt, de ander om mee te praten of gewoon om even bot wat neer te knallen.

Maar wanneer IK met mijn bijna 1.80 een kiekje van een pony laat zien, waar ik overigens te groot voor ben met de mededeling dat ik haar wil verkopen wegens haar stokmaat. Moedigd iedereen mij aan om dat geweldige diertje te houden als rijpaard. Zo'n topic kan ook raar uitpakken.

Maar mensen wees gerust, mijn pony wordt niet door mij gereden.

TS de combi is niet geweldig. Maar geef het zowieso eerst wat opbouwende training aan een longe. Geef het tijd en beoordeel het later opnieuw. Niemand wenst jou een complex over wat dan ook, ook al staan er best lompe berichtjes. Maar ik vraag je wel om op dit moment net wat zuiniger te doen met je dier.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:09

ikkedus schreef:
Los van alle opmerkingen die al gemaakt zijn en de manier waarop die zijn gemaakt, wil ik toch graag zeggen dat ik het niet eens ben met alle mensen die zeggen dat dit paard deze ruiter na training zal kunnen dragen. En ook niet dat de ruiter niet te zwaar is of te dik.
Dit is een ranker type paard en niet heel groot zo te zien. Een ander type ruiter, veel lichter past hier nou eenmaal beter bij. Bij de TS past een grover type paard, groter en steviger en dan nog kan ze beter wat afvallen.
Ook al is King straks gespierd door het longeren, dan nog is zijn bouw minder/niet geschikt voor haar. Als zij flink is afgevallen is dit wellicht een ander verhaal, maar zoals het nu ervoor staat is dat naar mijn mening echt niet zo.
Ik ben zelf te zwaar en ik ben zelf erg voorzichtig met welk type paard ik rij. Ik zie op bokt nog regelmatig te zware mensen op Arabiertjes, fjorden en haflingertjes. Om de een of andere reden mag je daar blijkbaar niks over zeggen. Ik plaats af en toe wel een reactie in de orde van: had een maatje groter gekozen. Het feit dat mensen aan het afvallen zijn is dan voor veel bokkers reden genoeg om te zeggen: hartstikke goed, rij maar lekker door. Bezig zijn met afvallen is uiteraard super! Maar blijf tot je resultaat hebt geboekt dan even uit het zadel en ga andere dingen doen. Daar doe je het paard in ieder geval een groot plezier mee.
De reden waarom je te zwaar bent is niet van belang. Het verbaast me iedere keer weer hoe weinig zelfinzicht mensen kunnen hebben. Als je zelf deze foto's ziet dan moet je toch ook opvallen dat de verhoudingen zoek zijn? Dat je misschien niet ziet hoe het paard erbij loopt is wellicht een ander verhaal, maar uit haar tekst blijkt dat ze zichzelf hoog inschat op inrijdvermogen, dus dan verwacht ik ook dat ze dingen moet kunnen inzien.
Dus sorry meid, maar inderdaad niet rijden, lekker andere dingen doen en gericht trainen. Wat mij betreft na een tijdje wel een lichter iemand laten rijden om de rug sterker te maken rijtechnisch gezien en als jij flink bent afgevallen ook zelf weer lekker gaan rijden.



Helemaal mee eens :)

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:56

Joolien schreef:
Wat bijzonder Geerke dat jij iedereen op Bokt kent ;)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:19


Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:21

Oh....bijzondere wending..
Nou ja, misschien zoekt TS paard wat al verder is en wat makkelijker haar zou kunnen dragen?
Of wil helemaal geen paard meer?
Of financieel niet meer haalbaar.
Geen idee.

Muronia

Berichten: 19640
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:22

och jee..

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:24

Heerlijke topics dit voor winters weer buiten en een wijntje op de bank... :brr:

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:32

toch vind ik het jammer dat ts der paard verkoopt, met de juiste begeleiding had ze al heel eind gekomen,

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:43

miszblueeyes schreef:
toch vind ik het jammer dat ts der paard verkoopt, met de juiste begeleiding had ze al heel eind gekomen,


Nee.
Sorry, als het een overwogen beslissing is geweest van TS (wat ik hoop en dus geen financieele druk oid), dan is dat een hele verstandige, sterke en absoluut niet egoistische beslissing geweest. Dit is qua bouw niet geschikt voor ts op dit moment (de training en kunde nog even daar gelaten).
Ts, zou je in dit topic (ondanks dat je best wat te voorduren hebt gehad) nog een keer willen reageren? Ik denk dat je verbaast zal staan van de reacties die wel met respect worden geschreven.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:48

Misschien door al het commentaar wat mensen hier leveren? Iemand tot de grond afzeiken is niet zo moeilijk dat blijkt maar weer.

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:15

MISTRAL94 schreef:
Misschien door al het commentaar wat mensen hier leveren? Iemand tot de grond afzeiken is niet zo moeilijk dat blijkt maar weer.


Nou, al gaat heel bokt op zijn kop staan, dan nog verkoop ik mijn paard niet omdat bokt zou vinden dat dat zou moeten.
En als ik iedereen in mijn omgeving had moeten geloven had ik mijn fjord ook al na 1 week terug moeten brengen, oh, en mijn knabstrupper ook.... Kortom soms moet je mensen gewoon laten kletsen
en soms moet je luisteren omdat er toch een kern van waarheid in zit.
Nou is het natuurlijk wel de kunst om daar een goede balans in te vinden en de waarheden eruit te pikken.

Overigens is veel commentaar hier respectvol op aantal posts na.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:29

Jij misschien niet maar vele anderen zullen zich daar wel wat van aantrekken. Ts heeft zich al even niet meer gemeld. Dat zegt ook wel wat.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:36

Fred_Kroket schreef:
Heerlijke topics dit voor winters weer buiten en een wijntje op de bank... :brr:



:')
Triest dat het paard weg moet,ik blijf het een mooi dier vinden...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:37

Ik vind het een verstandige beslissing van TS! :j
Ze is eerlijk tegenover het paard!
De pony kan haar later ook niet dragen ben ik bang,
ik denk dat ze beter opzoek kan gaan naar een breed en stevig paard :)

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:42

Tessa_93 schreef:
Ik vind het een verstandige beslissing van TS! :j
Ze is eerlijk tegenover het paard!
De pony kan haar later ook niet dragen ben ik bang,
ik denk dat ze beter opzoek kan gaan naar een breed en stevig paard :)


Maar je weet nu niet of dat de achter liggende gedachte is toch?

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:43

Ik vind het rot voor haar maar heb heel veel respect dat ze dit wel doet.
petje af!

Ik hoop dat ze hem snel kwijt is en dan een leuke gelderse of zoiets koopt die de basis al heel goed kent.
Dan heeft ts een erg leuk paard waar ze mee verder kan en fijn kan leren daar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-23 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Eerste training op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:52

wat leuk dat iedereen voor TS denkt....hoeft ze dat zelf in iedergeval niet meer te doen.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:54

MISTRAL94 schreef:
Misschien door al het commentaar wat mensen hier leveren? Iemand tot de grond afzeiken is niet zo moeilijk dat blijkt maar weer.


Ik vind niet dat TS volledig wordt afgezeken, op een enkeling na. Hopelijk is het gewoon een verstandig besluit geweest, weloverwogen :).
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 23-12-13 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-23 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:05

Annett1990 schreef:
geerke schreef:
wat leuk dat iedereen voor TS denkt....hoeft ze dat zelf in iedergeval niet meer te doen.


Moet jij nodig zeggen zeg ;)

Ik probeer me iig een beetje te bedenken hoe zij zich zou voelen ;) Zouden er meer eens moeten doen.



denk ik voor haar dan?Heb ik haar afgebrand?