Een jaar met een nieuwe vriend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xsophiee
Berichten: 129
Geregistreerd: 03-01-12

Een jaar met een nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 00:22

Hallo bokkers! Ik zal proberen om in 15 foto's mijn jaar samen te vatten.

Januari:
In januari verzorgde ik een Fries. Ik was voorheen vooral met hem bezig maar aangezien er daar alleen een buitenpiste was, kon ik niet rijden. Daardoor hield ik mij bezig met het verzorgen van hem en vooral met mijn veulen. Hij is mijn eerste eigen paardje die we 16 september 2012 van de slacht hebben gered. Hij werd 25 januari al 8 maanden oud en we waren bezig met voetjes geven, vast gebonden staan, borstelen, .. Hij deed het heel goed! *\o/*
Afbeelding

Februari:
Deze maand was eigenlijk ongeveer hetzelfde zoals januari, ik heb er ook niet zoveel foto's van. Koud, nat, sneeuw, regen, .. :brr:
Afbeelding

Maart:
Het weer werd beter en we konden weer rijden. Ik reed veel met mijn verzorgpaard en mijn zus ook.
Afbeelding

April:
Door problemen kozen we er voor om weg te gaan bij de stalling waar we stonden. Aangezien mijn veulen vanaf het begin samen heeft gestaan met een shetlandermerrie, de pony waar mijn zus mee rijdt (zij heeft haar alles geleerd), hebben we gevraagd of zij tijdelijk mee mocht naar de nieuwe stalling om hem het gewend te laten komen op de nieuwe plaats. Dat mocht, dus begin april vertrokken wij na enkele keren trailertraining naar onze nieuwe stalling. Een stalling met binnenpiste, heeeeel handig! :j
Afbeelding
Achteraf vind ik deze foto er heel triest uit zien.. Hij stond te mager door enkel 2x bietenpulp en een beetje hooi te krijgen per dag en had toch wel een achterstand opgelopen. ;(

In April mocht ik ook rijden met een ander paard op stal. De eigenaar had 2 paarden en had het ook nog eens heel druk met zijn werk, waardoor hij niet veel tijd had voor zijn paard Simson. Simson werkt heel graag en aan het begin was het even wennen aangezien ik de gangen van de fries gewend was maar we hadden al snel een klik.

Mei:
Fury verloor zijn winter- en veulenvacht heel traag, waardoor we supplementen moesten bijgeven. Hij kreeg sinds de nieuwe stalling goede voeding en begon enorm te groeien. Ook hebben we hem voor de eerste keer laten vrijspringen. We waren echt verbaasd over hoe graag en goed hij het deed. Hij ging er soms echt uit zichzelf over. Dit was ook de maand waarin mijn kleine Fury een jaarling werd!
Afbeelding
In Mei heb ik ook meegedaan aan een grote wandeling met Simson, het was echt zalig om met hem door de velden te galopperen. Hij was zooo braaf! <3

Juni:
Juni was een drukke maand. Ik had enorm veel stress voor mijn examens en niet veel tijd. Ik reed niet veel meer met Simson en na een lange tijd stil staan, heeft er iemand anders buiten mee gaan rijden. Waarschijnlijk een beetje te wild waardoor dat Simson begon te manken, een blessure aan zijn rechterachterbeen.. Tijdens mijn pauzes tussen het studeren ging ik soms wel eens langs bij de paarden om te ontspannen. Fury had een nieuwe hobby uitgevonden: liggend eten! :Y)
Afbeelding

Juli:
Eindelijk zomervakantie én ik was over naar mijn vijfde jaar! *\o/* Juli begon met 2 weken naar Frankrijk. Toen ik terug kwam was, mankte Simson niet meer en ik mocht hem weer rustig beginnen rijden. Dit ging goed en hij was heel actief. Ook mijn kleine Fury groeide als kool.
Afbeelding

Augustus:
In deze maand zijn we de ouders van Fury gaan bezoeken. Fury is namelijk een heel speciale kruising.. Zijn moeder kende ik al, aangezien ik haar zo'n beetje verzorgd heb toen ze zwanger was van Fury maar ik had nog geen idee van hoe zijn vader eruit zag.
De grote bruine is een BWP, zijn vader. In het midden zie je Fury en die kleine pony rechts is zijn moeder. ;) :=
Afbeelding

September:
School begon weer maar met een speciale start. We mochten Simson kopen! Er was een enorme klik tussen ons en we waren ondertussen al dikke vriendjes geworden. De eigenaar ging verhuizen. Simson werd mijn paard en ik heb er nog steeds geen spijt van! :D
Afbeelding
We zijn in deze maand ook naar Horse-Event geweest om de grote voorbeelden van mijn zus te zien: Joyce en Jaydee De Vos en team Nalanta natuurlijk en dat heeft ons aangezet om horse agility te doen.
Afbeelding
Ik voelde mij wel enorm moe in deze maand.

Oktober:
Hier heb ik niet heel veel gereden of dingen gedaan want ik voelde mij medisch niet goed. Uit testen bleek dat ik coeliakie heb en dat ik daardoor enorm moe was en veel buikpijn had. :(
We hebben in deze maand wel alle 3 de paardjes samen in de piste gezet wat leidde tot een grote vriendschap :D!

November:
In November zijn mijn zus' en de dochter van de stallingeigenaars begonnen in de LRV. Ik bleef ook trainen met Simson en Fury bleef maar groeien! Ik kreeg steeds meer energie door een glutenvrij dieet.

December:
In December heeft mijn zus haar eerste dressuurwedstrijd gedaan en ze won. Ze werd eerste met een score van 189. Ik was zo trots! Ook zijn we naar de Penny kerstshow geweest waar mijn zus achter de schermen op Indy van Joyce de Vos heeft mogen zitten en ze heeft Revenge mogen knuffelen. Echt super!
Afbeelding

In de kerstvakantie hadden we ook een zee van tijd en we hebben daar ook echt van geprofiteerd.
Afbeelding
Ik met mijn lieve Simson! Ik ben een smurf..

Afbeelding
Mooie Isis <3

Afbeelding
Fury! /3


Dat was het denk ik!
Groetjes :wave: en hoefjes van Simson, Fury en Isis. /3

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Een jaar met een nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:39

Leuk overzicht! Inderdaad een bijzondere kruising, hoe krijgen ze het toch voor elkaar.. :')

xsophiee
Berichten: 129
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 00:41

IJentel schreef:
Leuk overzicht! Inderdaad een bijzondere kruising, hoe krijgen ze het toch voor elkaar.. :')

Ja inderdaad haha, dat zeg ik bijna elke keer als ik hem zie. Op een of andere manier moet het toch kunnen he anders was mijn klein monster er niet geweest! :+

MerleSimone

Berichten: 5732
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:42

Mooi overzicht, wat een leuke paarden :j

xsophiee
Berichten: 129
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 00:50

Rubber_Duck schreef:
Mooi overzicht, wat een leuke paarden :j

Dankjewel! :)

xsophiee
Berichten: 129
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Een jaar met een nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 10:11

upje :=