Fjord Joris voor het eerst op bokt, ons eerste jaar samen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Fjord Joris voor het eerst op bokt, ons eerste jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 15:34

Hallo bokkers :wave:

dit is mijn eerste topic dus geen idee of het goed staat, anders sorry hiervoor

Ontmoet Joris mijn 10 jarige fjordje, die ik nu sinds 15 januari 2013 in mijn bezit heb.


Hoe ik mijn paardje beschrijf: Lief, leuk maar ook heel lomp en energievol en heeft altijd wat streken(:


Hier ons jaar overzichtje, ik hoop dat jullie mijn fjordenvriendje net zo leuk vinden als mij :P

Januari: Deze maand kocht ik Joris over van de manege, daar reed ik hem al een paar jaar in mijn les, dus ik wist wat ik kon verwachten :o Deze maand vooral veel geknuffeld en echt gaan beseffen dat hij nu echt van mij was. Mijn eerste ritje op MIJN paardje :D

Afbeelding



Februari: Nu begon ik wat meer te rijden, het zag er echt niet uit, hoofd vaak veel te ver in de lucht en ik mijn tenen te ver naar buiten en handen plat (word nog steeds hard aan gewerkt) :+

Lekker spelen met de bal, hier zie je wel dat mijn houding is om te huilen :') Ook ontmoete hij voor het eerst onze hond Spirit, waar hij erg rustig op reageerde.

Afbeelding


Maart: Lekker gereden en vooral veel foto's gemaakt in de sneeuw

Afbeelding


April: Veel heerlijke buitenritten gemaakt en hem los gegooid

Afbeelding


Mei: In mei ben ik met heem naar mijn verzorgpony Daffy gegaan die ik al 2 jaar had, een oude bekende voor hem want drie jaar voordat ik hem meenam stond Daffy in de winter altijd op de manege. Deze maand hebben we naast het rijden ook lekker veel gewandeld.

Afbeelding

Juni: Hebben we samen naast het leuke rijden met zadel ook lekkere lol met je knol momenten gehad en heeft hij net zoals de rest van het jaar heel veel gespeeld met zijn kudde maatje Twingo gespeeld :D

Afbeelding


Juli: Kwam mijn droom uit, ik ging naar Texel, dat was niks nieuws, maar Joris mocht mee *\o/*

Op texel heb ik een touwhalster laten maken, omdat ik graag bitloos wou en het al een poosje met stalhalster deed, ook ging ik gewoon verder met vrijheidsdressuur waar ik eigenlijk al sinds februari mee bezig was

Afbeelding

En maakten we ons eerste strandritje, hij vond het water erg eng, want hoe kan dat nou het komt elke keer naar je toe :+ ! Helaas is dit mijn enigste foto van op het strand. Body protector aan, want hij was druk, ik vind dat ding zelf vreselijk zitten

Afbeelding


Augustes: Lekker doorgetraind met touwhalster een lekker genieten van mn paardje met een paar pelfies :o

Afbeelding


September: In september deed ik mijn eerste onderlinge dressuurwedstrijd na jaren lang niet meegedaan te hebben. Het was een f6 proefje en ik was zenuwachtig :+ Maar dat was nergens voor nodig want we behaalde de 2e plaats met 223 punten, trots op mijn vriendje! er word nogsteeds gewerkt aan mijn tenen

Afbeelding


Oktober: Hebben we gezellig meegedaan aan een 3 uur durende trail clinic (western) van Willen Odendaal die op de manege was! En hebben we voor het eerst echt serieus met neckrope gereden *D

Afbeelding

En had ik mijn eerste springwedstrijd van 60 cm met Joor gereden! Hij was hartstikke druk, maar met twee weigeringen behaalde we de 7e plaats, wat was ik blij dat ik weer eens een keer meedeed!

Afbeelding


November: Hebben we veel geoefend voor caprilli want daar deden we aan mee! We werden 1e met 175 punten, deze keer bleef Joris heerlijk rustig, trotser kon ik niet zijn *\o/*

Helaas geen foto's van, maar wel een heerlijk onderonsje, soms als ik dit terug zie denk ik echt van "wat is er toch mis met mij" :')

Afbeelding


December: Hebben we veel meegemaakt.

Onze kerst kür gereden zonder zadel in een jurk met panty, we werden 4e, nu was hij ook heerlijk rustig dus ook nu weer heel trots, want welke plaatst je behaalt maakt niks uit als je het maar leuk vond en lol hebt gehad zeg ik altijd :o

Ook hebben we ons eerste buitenritje bitloos gereden met twee van zijn vriendjes. Helaas werd het hem wat te gek en heeft hij niks anders gedaan dan trekken, onder me weg lopen en bokken. Aan het eind toen we ons laatste galopje en drafje namen was hij wel heerlijk ontspannen en trof ik een ontzettend trots koppie aan, toen werd ik zelf ook wel heel erg trots en vergat ik hoe slecht het ging, het was toch ook zijn 1e keer.

Deze maand hebben we ook voor het eerst met neckrope gesprongen (had zijn touwhalster nog om maar de touwteugels eraf, de bak was erg vol en druk). Wat was dit een geweldig gevoel, daar gaan we lekker mee door
!

Afbeelding


Voor ons duurde dit jaar veel te kort, en heb natuurlijk nog veel meer foto's, maar dan word het wel een heel groot topic :o

Wij kijken uit naar nog zo'n leuk jaar!

Bedankt voor het lezen van ons topic, doeghdoegh :wave:

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:40

Wat een gaaf mexicaans hoofdstel zeg <3 en je staat op de buitenwijck, grappig :p have fun nog met elkaar?? *\o/*

desireeee_x

Berichten: 507
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:43

wauw super leuk paardje heb je zeg <3

leuk overzicht zo :)

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:13

Wat een leuk overzicht! Jullie zijn wel echt heel erg allround :D Veel plezier nog met elkaar!

H_M_UP

Berichten: 311
Geregistreerd: 01-07-11

Re: Fjord Joris voor het eerst op bokt, ons eerste jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:25

Leuk overzicht zeg!

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 18:07

_KiMbErLeY_ schreef:
Wat een gaaf mexicaans hoofdstel zeg <3 en je staat op de buitenwijck, grappig :p have fun nog met elkaar?? *\o/*


Bedankt! Klopt,hij was eerst van daar ;) Komt goed! :)

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 18:07

Appelmoes_11 schreef:
Wat een leuk overzicht! Jullie zijn wel echt heel erg allround :D Veel plezier nog met elkaar!


Haaha klopt, afwisseling blijft leuk :o

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Fjord Joris voor het eerst op bokt, ons eerste jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 18:07

Bedankt voor de leuke reacties !

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Fjord Joris voor het eerst op bokt, ons eerste jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:06

Leuk overzicht!
En ik vind je tenen hartstikke meevallen hoor! Heb zelf ook echt irritante tenen en tenen kunnen echt nog veel verder naar buiten, geloof me. ;)

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:36

PeerAppel schreef:
Leuk overzicht!
En ik vind je tenen hartstikke meevallen hoor! Heb zelf ook echt irritante tenen en tenen kunnen echt nog veel verder naar buiten, geloof me. ;)



Dankje! Ik heb laatst een vriendin wat fotos laten maken en toen zag ik toch een foto.. Daar waren mijn tenen vreselijk :+

T is ook lastig om op je rug, handen en voeten tegelijk te letten ;)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fjord Joris voor het eerst op bokt, ons eerste jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:26

ITP --> EJL-ITP

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:06

Ach, dit jaar was misschien te kort, maar als het goed is komen er nog vele mooie jaren voor jou en Joris.

Zo te zien hebben jullie helemaal al uitgevonden dat je vooral alles moet doen wat leuk is en vooral niets moet laten ;) .

Gaaf touwhalster overigens.

Klein zeur puntje, als je een sperriempje gebruikt, niet het gespje precies bij de mond van je paard doen, dat kan vervelend zijn voor het paard. Gewoon bovenop doen.

MarshaAldo

Berichten: 196
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:20

leuk ijentel!!!

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 23:59

Sjolvir schreef:
Ach, dit jaar was misschien te kort, maar als het goed is komen er nog vele mooie jaren voor jou en Joris.

Zo te zien hebben jullie helemaal al uitgevonden dat je vooral alles moet doen wat leuk is en vooral niets moet laten ;) .

Gaaf touwhalster overigens.

Klein zeur puntje, als je een sperriempje gebruikt, niet het gespje precies bij de mond van je paard doen, dat kan vervelend zijn voor het paard. Gewoon bovenop doen.



Lol blijft toch het belangrijkste vinden wij :)

Bedankt, beetje homo achtig dat roze misschien, maar vind het hem zo leuk staan :o

Bij welke foto zag je het sperriempje verkeerd zitten? Dan had ik namelijk niet goed opgelet want heb hem altijd bovenaan zitten :j

Als het om die mexicaanse gaat, daar kan het gespje niet anders nergens anders, die zit zo aan het hoofdstel en kan niet verschoven worden