Een jaar lang Desteny, met veel concoursen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SimonDesteny

Berichten: 217
Geregistreerd: 29-01-13

Een jaar lang Desteny, met veel concoursen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 13:57

Ik vond het zo leuk om de 'Een jaar lang' verhalen te lezen, dat ik besloot er zelf ook maar een te maken!
Ik heb misschien niet zo veel bijzondere dingen meegemaakt, ik vond het toch erg leuk! :)

Eerst even wat info over Desteny.
Desteny is een 5 jarige merrie van 1.48m, die we zelf hebben gefokt.
We hebben haar toen ze 3 was rustig aan zadelmak gemaakt, wat bij haar eigenlijk heel makkelijk ging. Desteny heeft eerder altijd samen met ons andere veulen op de wei gestaan.

Afbeelding <3

Januari 2013 –

:( Het begon met een bezoek aan de DA, Desteny had na het eerste parcours een bloedneus gekregen, en dat zat me niet lekker, dus de DA gebeld en even langsgegaan. Het was niet ernstig maar ze moest een kuurtje van 8 dagen en ik mocht even een poosje niet rijden. Gelukkig had ik nog mijn andere pony die ik wel kon rijden, en heb ik Desteny lekker gepoetst en geknuffeld. Al vond mevrouw het niet leuk dat haar maatje wegging naar de manege en zij thuis moest blijven. Toen mochten we na 2 weken weer rijden, ik kon zo opstappen en wegrijden! Iets wat ik bij mijn andere pony niet zou kunnen, want die ontploft al na 2 dagen niks doen. We hebben de rest van Januari gewoon lekker gereden



Februari 2013 –

Een maand waarin we weer naar concours gingen.
Onze eerste keer L gestart, wat eigenlijk heel goed ging!
Eerste parcours een balkje en het tweede parcours foutloos, en we mochten door naar de finale, waarin we 2e werden! We hebben nog een aantal concoursen gereden, waarin we ook weer een aantal prijsjes bij elkaar reden en we hebben wat wandelingetjes gemaakt, voor zo ver het mocht van het weer.

Afbeelding

Maart 2013 –

Een wat rustigere maand, we hebben wat concoursen gestart en we hebben wat ritjes langs de weggemaakt, waarbij je die grote trekkers en machines maar niks vond, rare, grote, eng geluid makende dingen.Ze bleef verder toch heel braaf, ondanks dat ze het wel heel erg spannend vond.

Afbeelding

April 2013 –

Weer voor het eerst een buiten concours gestart.
Het gras was er erg lang, wat ze natuurlijk niet zo erg vond, want dat is lekker om te eten.
We hadden beide parcoursen 1 balkje, maar toch heb ik heel fijn gereden die dag! Er volgden nog een aantal concoursen en je hebt een weekje vakantie gehad, even lekker pony zijn. Ook zijn we toen we thuis reden en er foto’s gemaakt werden met z’n tweeën onderuit gegaan, we gallopeerden door de hoek, je verstapte je en toen kwam de grond wel heel dichtbij! Ze viel op haar zei, bovenop mijn voet, gelukkig stond ze snel weer op en keek ze me vragend aan. Ik had nogal last van mijn voet dus bleef even zitten en toen kreeg ik ineens een natte neus tegen mijn gezicht aangedrukt! Ik heb je daarna even nagekeken en je leek nergens last van te hebben, we hebben nog even wat gestapt en gedraaft. We hebben hierna ook nog wat concoursen gereden en je hebt lekker op de wei gestaan.

Afbeelding


Mei 2013 –

Een drukke maand, want ik had examens en ik ben toen ook geslaagd! :D
Weer net als alle andere maanden lekker gestart op concours en lekker getraind in de buitenbak, niet bijzonders dus deze maand! Wel veel verjaardagen en mijn examens.

Afbeelding

Juni 2013 –

Ook deze maand weer gestart op concours, het ging hartstikke goed in het L!
We hebben lekker in de buiten bak gereden en je hebt lekker in het weiland van het zonnetje genoten! Je stond weer met je ‘veulenmaatje’ op de wei!

Afbeelding
Afbeelding Samen met je mams! :D

Juli 2013 –

Deze maand waren we goed op dreef op concours!
We reden 3 concoursen en werden ook 3x eerste! Een echte top maand dus!
We hebben ook twee grote concoursen gereden, de eerste was in Geesteren.
Tijdens CSI Twente, iwe hadden een pechbalkje, maar toch liep je heel fijn!
Een tijdje later kregen we een bericht van CH De Wolden, we werden uitgenodigd voor de eerste editie pony’s dus gaf ik ons op voor de klasse L! Ik ging het parcours in met de gedachte gewoon te gaan genieten van dit mooie parcours, alles ging goed. We mochten door naar de barrage, die achteraf was want we waren foutloos! De barrage ging weer foutloos en we werden 4e! Wat was ik trots op je! Hierna heb je een paar dagen vakantie gehad en lekker op de wei gestaan!

Afbeelding

Augustus 2013 –

Weer wat concoursen, lekker buiten rijden en lessen bij de vereniging.
Wat foto’s en genieten van het mooie en vooral warme weer!

Afbeelding

September 2013 –

Ik besloot dat we maar eens een dressuur wedstrijd gingen rijden!
Zo gezegd zo gedaan, dressuurwedstijd opgegeven en beide pony’s in de trailer!
Ik starte Desteny dus voor het eerst in de B/D dressuur en mijn andere pony voor het eerst in het L1/D! Je liep heel fijn en toen we na de proef naar de jury gingen, vroeg ze zich af, waarom ik nog in de B reed! Toen ik zei dat het mijn eerste proef was met haar was ze best verbaasd! We reden deze proef 203 punten bij elkaar en werden 1e! De 2e proef kregen we 192 punten, wat ik toch best wel wat laag vond, maar goed, we hadden even veel punten als de nummer 1 en werden toen 2e! Mijn andere pony, die ik voor het eerst L1 starte werd 2e met 185 en 1e met 194! Wat een topdag en wat was ik blij met jullie! Thuis een lekkere schep biks!

Afbeelding

Oktober 2013 –

Weer wat dressuur gestart en onze eerst wedstrijd in het M, de dag voor dat ik jarig was op ons thuis concours! We reden samen naar de 8e en 5e prijs! Ik was super blij! Er volgde nog een concours in het M, hier werden we 3e en 5e! Wat gaf je een super gevoel! Toen kregen we weer een concours waarbij er een afstand niet paste, 2 balkjes, helaas, maar je liep toch heel fijn! Het 2e parcours waren we weer foutloos!

Afbeelding
Sorry voor de slechte kwaliteit!

November 2013 –

Het begon met een dressuur concours, we werden 2x eerste met 198 en 199 punten!
Ik had ons opgegeven voor de Felixcup in de B, de eerste selectie werden we 4e met 197 punten en in de 2e proef, die we er direct achteraan konden starten, door de 2 wedstrijdringen en werden we 1e met 194 punten! Na 4 dressuur concoursen (7 proeven) hadden we 12 winstpunten in de B! We waren 5x eerste geworden en 1x tweede en vierde! Verder hebben we thuis lekker gereden en wat hadden we een plezier! *D

December 2013 –

Een maand die net begonnen is, waarin we concoursen in de planning hebben waaronder de 2e selectie van de felixcup! Maar vooral hoop ik weer een maand met veel plezier! *\o/*

Afbeelding :brr:

Bedankt voor het lezen! /3

Afbeelding :D

Het hoofdstel op de laatste foto is trouwens niet van mij, die had ik even geleend voor de foto, want ik wou graag met mijn 2 ponys op de foto, haha :+