Every end is a new beginning; Magic (Belisar) & Dolce (Oscar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Every end is a new beginning; Magic (Belisar) & Dolce (Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 18:16

2013 is een bewogen jaar geweest; in januari hebben we afscheid moeten nemen van onze merrie Magic Adventure (v. Belisar x Astronout) die 18,5 jaar is geworden, we hadden haar sinds dat ze 3,5 was in ons bezit. Haar nalatenschap was een merrie van nu 5 jaar, Dolce Vita (v. Oscar x Belisar), waarmee we dit jaar verder zijn gegaan. Hier volgt een kleine impressie.

Januari

Alsof een afscheid niet zwaar genoeg is, lag er die dag sneeuw en kwam de auto met trailer in de sloot terecht. "Gelukkig" stond het paard er niet meer in.. Die hadden ze (zusje & staleigenaar) al achtergelaten in de kliniek waar ze was ingeslapen en waren ze onderweg naar huis.

Afbeelding

Voor altijd in onze gedachten (15-6-1994 - 15-1-2013)

Afbeelding

Februari

In februari kwam in terug van een jaar New York. Dolce was in de tussentijd opgevoed en ingereden door mijn zusje. Nu ik weer voor de lange termijn in Nederland ben heb ik het rijden ook weer opgepakt.

kleine meisjes worden groot;

Afbeelding

Afbeelding


Mei

Met mooi weer de eerste foto's van Dolce aan het werk. Ze is zeker geen makkelijke met het rijden; heel erg vlug voor het been, snel afgeleid en loopt graag over haar tempo. We zijn er nog steeds hard mee bezig.

Afbeelding

Afbeelding

Juni

We zijn dit jaar ook begonnen met springen, wat ze helemaal geweldig vindt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Augustus

Ze begon een beetje te fanatiek te worden bij het springen..

Afbeelding

Hard en hoog werd haar motto
http://i42.tinypic.com/jaask7.jpg
http://i44.tinypic.com/fmqq7s.jpg

Maar met oefenen oefenen oefenen krijg ik haar steeds beter weer onder controle.

Afbeelding

Oktober

Ons eerste wedstrijdje! Met ups en downs ging ook de dressuur steeds beter dus wilden we haar graag eens meenemen naar ander terrein. Ons doel was om met dit sensibele paardje rustig en veilig rond te komen en een oefenproefje mee te pikken als alles goed ging. Dit was boven verwachting goed gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

December

Er werd een schriktraining op stal georganiseerd waar Dolce en mijn zusje aan mee deden. Dolce vond het wel spannend maar deed alles braaf.

Afbeelding

Afbeelding

2014

In het aankomend jaar hopen we klaar te zijn voor officiele wedstrijden in de B en hopelijk wat oefenparcoursjes te springen alvorens ook hierin officieel te starten.

Bedankt voor het kijken :)

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re: Every end is a new beginning; Magic (Belisar) & Dolce (Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:45

Wat een verschrikkelijk begin van het jaar zeg!
Maar daarin tegen heb je ontzettend veel bereikt de rest van het jaar zo te zien.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:28

Een heel goed jaar gewenst, en ik ben nu al nieuwsgierig naar het volgende jaaroverzicht ! :D

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:31

Leuk gemaakt!

Ik kijk al uit naar wat we in 2014 met Dolce kunnen gaan bereiken!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Every end is a new beginning; Magic (Belisar) & Dolce (Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:52

Wat een rot begin van 2013 zo zeg :( Dolce is wel erg mooi!
Heeft de trailer het overleefd (laatste foto?)?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 12:10

Toydoll schreef:
Wat een rot begin van 2013 zo zeg :( Dolce is wel erg mooi!
Heeft de trailer het overleefd (laatste foto?)?


Inderdaad rot begin, de trailer heeft het overleefd (idd zelfde trailer op laatste foto).

Merel_Claire

Berichten: 3079
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Every end is a new beginning; Magic (Belisar) & Dolce (Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:33

Wat een naar begin van het jaar. Afscheid nemen van je lieve dier is heel moeilijk! Daarentegen leeft zij altijd een beetje voort in haar prachtige dochter Dolce. Fijn dat ze zo goed gaat. Jullie hebben een leuk paard aan haar! Op naar nog meer genietmomenten in 2014.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:12

Merel_Claire schreef:
Wat een naar begin van het jaar. Afscheid nemen van je lieve dier is heel moeilijk! Daarentegen leeft zij altijd een beetje voort in haar prachtige dochter Dolce. Fijn dat ze zo goed gaat. Jullie hebben een leuk paard aan haar! Op naar nog meer genietmomenten in 2014.


Dank je wel! Ben benieuwd wat voor leuks we nog allemaal mee gaan maken!