Eerste keer zonder zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:23

Dat ziet er leuk uit zeg! leuk paard ook! en ja idd misschien een neckrope.
Ik zou dan zo'n persoon zijn geweest wat de teugels los gooide haha. Ik ben een sukkel.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 17:25

NoreenJulia schreef:
Dat ziet er leuk uit zeg! leuk paard ook! en ja idd misschien een neckrope.
Ik zou dan zo'n persoon zijn geweest wat de teugels los gooide haha. Ik ben een sukkel.


Het is 'mijn' luie dikkertje :D
Me trainster zei ooit 'ja, gooi de teugels eens los' en ik met me domme kop gooi ze letterlijk los, uit mijn handen. Paard stond meteen stil en snapte er niks van. Moest natuurlijk lange teugel doen :o

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:33

Slina schreef:
NoreenJulia schreef:
Dat ziet er leuk uit zeg! leuk paard ook! en ja idd misschien een neckrope.
Ik zou dan zo'n persoon zijn geweest wat de teugels los gooide haha. Ik ben een sukkel.


Het is 'mijn' luie dikkertje :D
Me trainster zei ooit 'ja, gooi de teugels eens los' en ik met me domme kop gooi ze letterlijk los, uit mijn handen. Paard stond meteen stil en snapte er niks van. Moest natuurlijk lange teugel doen :o


Nee, echt helemaal los gooi ik ze.. domdomdom een paard ging toen racen.. sukkel dat ik ben.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:33

lianne484 schreef:
PocoGaucha schreef:
neckrope is imo nergens voor nodig, gewoon de manen even pakken als je denkt dat je je evenwicht verliest. en idd gewoon de teugels wat minder lang pakken.


nou als ik paard was hoef ik niet steeds aan me haren worden getrokken hoor. Nee bedankt. Is het misschien een tip om iemand je paard te gaan longeren en jij zit er op met zadel en eerst zo probeer je evenwicht te houden?


Sinds wanneer zijn paarden dan het zelfde als mensen?
Word het straks ook al zielig om de manen te trekken?

In mijn zonder zadel hobbel tijd bestonden die neckropes geloof ik niet eens?
Althans ik hb er nooit van gehoord toen der tijd.
Plukje manen was zeer gebruikelijk in elk geval.

XBeumke

Berichten: 24
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:35

Zonder zadel rijden is juist goed voor je evenwicht. Zou er gewoon mee doorgaan. Je kunt hier goed je evenwicht en zit mee verbeteren. Dit kan ook met een zadel gewoon de beugels eraf halen en klaar! Dan is het ook nog iets makkelijker om je evenwicht te bewaren, omdat het zadel steun bied. Misschien moet je dat eens proberen, dan zoek je misschien ook minder steun aan je teugels.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 17:37

XBeumke schreef:
Zonder zadel rijden is juist goed voor je evenwicht. Zou er gewoon mee doorgaan. Je kunt hier goed je evenwicht en zit mee verbeteren. Dit kan ook met een zadel gewoon de beugels eraf halen en klaar! Dan is het ook nog iets makkelijker om je evenwicht te bewaren, omdat het zadel steun bied. Misschien moet je dat eens proberen, dan zoek je misschien ook minder steun aan je teugels.


Had al in topic gezegd dat ik zo nu en dan aan de longe ga en dan de buiten eraf haal. Toen heb ik tijdens het galopperen vastgehouden aan het zadel en toen het beter ging de teugels weer vasthouden.