Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:00

Ook wij kunnen natuurlijk niet achterblijven, dus hier is ons jaar in the picture. Ik heb er stiekem 1,5/2 jaar van gemaakt :=

Paspoortje Floyd
- 4 jaar
- 1,51 m
- ruin
- eigenwijs, nieuwsgierig en heel lief

Het verhaal van Floyd en mij begint in februari 2012. Ik had net mijn oude topper en mijn grote liefde Harry verloren en ik wou graag een jong paardje weer.

Harry
http://imageshack.us/photo/my-images/39 ... n6kt1.jpg/

Omdat ik op een fjordenfokkerij stond en hun nog een eigen gefokte jonge ruin in de opfok hadden staan (hij was inmiddels al wel verkocht aan een man maar die had hem mondeling te koop staan). Dus ik wist wel wie het was en had hem van jongs af aan gezien. Ik moest toegeven dat ik twijfelde omdat ik hem niet al te mooi vond. Maar omdat hij zulke goede gangen vertoonde en omdat hij al aardig aan de maat was (1,49m op 2 jarige leeftijd) heb ik besloten om hem te kopen.

De dag dat we gingen kijken
Afbeelding
Omdat ik lange manen bij een fjord niet altijd even mooi vind en al helemaal niet bij mijn eigen fjord heb ik besloten om ze eraf te knippen.
http://imageshack.us/photo/my-images/811/1001971g.jpg/

We hebben het lekker rustig aan gedaan en hebben veel wandelingen gemaakt over het prachtige Ballooerveld.
http://imageshack.us/photo/my-images/204/1002099c.jpg/

Toen hij 3 werd heb ik besloten om te beginnen met hem zadelmak te maken. Dit omdat het mooi kon nu het warm weer was en zodat ik hem ’s winters weer weg kon zetten. (mei 2012)

Eerste keer erop
Afbeelding

Hij deed het echt super braaf totdat we in de grote bak gingen. Hij weigerde ook maar een stap te zetten. Na veel geduld en met hulp van een ouder paard viel het kwartje en gingen we vrolijk de baan door. Ik reed 2 keer in de week een kwartiertje en verder zetten we onze wandelingen voort.
In oktober (2012) hadden wij een schriktraining op school en heb ik besloten om Floyd mee te nemen. Dit deed hij echt super goed! En ze waren ook verbaasd dat hij alles deed met zijn oortjes naar voren. School reageerde erg positief op mijn stoere ruin!

De schriktraining
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 17829.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 77147.jpg/

Nu de dagen kouder werden heb ik besloten om hem weer weg te zetten en hem nog even lekker paard te laten zijn en nog even door te kunnen groeien. Toen er eenmaal sneeuw lag kon meneer zich heerlijk uitleven in de bak en was het tijd voor de ‘vliegles’.

Afbeelding

Februari (2013) heb ik besloten om het toch weer licht op te pakken om hem in conditie te brengen en te trainen want dit jaar stond de keuring voor de deur. En ja op een keuring moet je toch een beetje netjes verschijnen.

Afbeelding

Maar helaas ging het op een dag mis. Floyd was even los in de bak (wat hij minstens 2 keer per week in stond). Hij kwam nooit bij het hek en nu dacht hij dat hij er wel even overheen kon springen. Dat ging natuurlijk helemaal mis. Hij kwam er met de voorbenen net over heen maar bleef haken. Hij heeft toen een flinke smak gemaakt. Gelukkig had hij niks en heeft hij 2 weken in het land gestaan om bij te kunnen komen.

Foto van de schaafwond (was al dicht)
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... kopie.jpg/

Daarna heb ik hem weer opgepakt en ging het super. Ook namen we les en ik was helemaal klaar voor de keuring.
Hij schrok van een nies ik vond het zo grappig dat ik hem er even bij moest plaatsen. Wel even je geluid aan doen.


Maar vlak voor ik op vakantie zou gaan (juli) ging het weer mis. Ik haalde Floyd kreupel uit het weiland en tegen de tijd dat we bij de stal waren stond hij nog maar op 3 benen. Hij had een vieze snee aan zijn linker achter kogel. De veearts gebeld en die is meteen komen kijken. Het was een lelijke snee maar we hadden geluk. Er waren net geen pezen geraakt. Wel moest hij boxrust en 3 keer daags honingzalf smeren. Dit heb ik gedaan maar na een week begon hij gek te worden op stal. In overleg mocht hij apart in een stukje wei waar hij kon staan. Hier knapte hij behoorlijk van op. Ik heb toch besloten om op vakantie te gaan met een gerust hart dat ik hem veilig achterliet onder toeziend oog van de stal.

De wond
Afbeelding

Terug van vakantie was de wond al bijna dicht en zag het been er beter uit. De veearts zei dat het wel een tijdje dik kon blijven. Dit kwam totaal niet uit want het was nog maar 2,5 week voor de keuring!
Omdat ik altijd nog mooie plaatjes wou heb ik vlak voor de keuring een fotoshoot gehad met Floyd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar het de rust gegeven en het is goed gekomen en toen was het zo ver.. De keuring! Er gingen 15 paarden van stal mee en we zijn in een grote stoet naar Rolde gegaan voor de fjordenkeuring.
Floyd heeft het super gedaan en heeft een eerste premie gehaald met 36 punten. Wat was ik trots!

Vlak voor we de ring in moesten.
Afbeelding
Gespannen wachten op de uitslag
Afbeelding
Het in ontvangst nemen van ons lintje
http://imageshack.us/photo/my-images/694/j14o.jpg/

Toen begon het wisselende weer van regen en zon. Floyd zette al een aardige vacht aan en heb ik besloten hem te laten scheren. Ik heb het laten doen en ik ben zeer blij met het resultaat. Floyd wou in het begin totaal niet stilstaan maar na een tijdje raakte hij eraan gewend.

Tijdens het scheren
Afbeelding
De sterretjes op zijn kont
Afbeelding

Helemaal kaal
Afbeelding
En als laatste:
Als je haar maar goed zit!
Afbeelding

Ik ben ontzettend blij met Floyd en ik hoop dat ik nog heel lang plezier van deze ruin mag hebben!

Anoniem

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:05

Jeetje wat een leukerd zeg!

Super leuke combi ook! :)

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:06

Wat een leuke pony en hij is ook super mooi geworden! Nog veel plezier ermee!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:08

Knappe fjord! Met zijn sterretjes op zijn bil haha. Veel plezier met hem!

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:10

Hij is echt mooi geworden. :D

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 17:11

Dankjewel :)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:27

wat een lekkerding!! :D :D

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:35

Wat is hij mooi geworden :j , super leuk die sterren op zijn billen !

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:11

Wat een leuke fjord, is mooi geworden <3. Fijn dat de wond ook weer genezen is!

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 17:57

Dank jullie wel! :D

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:00

Wat een leuk overzicht! Leuk paardje hoor

Lindee

Berichten: 2928
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Zwolle

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:05

Wat heb je er een leuk overzicht van gemaakt Jordi en Floyd blijft een leukerd! :)) <3

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 17:36

Dankje linde :)

xRobin919

Berichten: 239
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland, Apeldoorn

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:03

Leuke fjord! <3

anneroxanne
Berichten: 150
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: in Wonderland

Re: Floyd en ik, een jaar met ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:06

Jeetje he wat een leuke fjord <3 , is dat bij jan dolfing??