Een jaar van verdriet en loslaten maar met en nieuw begin..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Een jaar van verdriet en loslaten maar met en nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:44

Hallo allemaal,

Ik was enorm aan het twijfelen of ik wel een topic zou maken maar zoals sommige wel weten stopt hyves en heb ik vandaag al
mijn foto's eraf gehaald. Daardoor kwam ik weer heel wat foto's tegen van afgelopen jaar, foto's waar ik meteen weer van ga huilen
maar ook waar ik prachtige herinneringen aan heb. Dit topic is om deze 3 geweldige paarden in het zonnetje te zetten, want alle
drie verdienen ze het! Ik hoop dit ik het hier mag plaatsen..

We beginnen bijPatrick, een schitterende tuigervent. Toen hij net op de manege kwam had ik meteen al zoiets van wauw.. wat
is die groot! Ik ben 1.65 en hij 1.75 ongeveer, ik mocht als eerste op hem in de les nou dat vond ik super maar ook heel spannend! Ik
weet nog heel goed, ik stond daar met het hoofdstel in mijn handen en hij met zijn hoofd zowat over de muur heen.. Dat was dus gewoon
smurfje pesten, iets waar hij heel goed in was haha :D ! Al de tijd dat hij op de manege was heb ik enorm van hem genoten, helaas werd
de manege verkocht en zo ook hij.. begin September ging hij weg.. Ik heb het er altijd nog moeilijk mee, hij is en zal altijd blijven een heel
belangrijk deel uit mijn leven!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de zomervakantie van 2012 kreeg ik de vraag of een paardje wilde verzorgen, dicht bij mij in de buurt alleen was er al een lange tijd niks
meer met der gedaan. Zo kwam Zidane op mijn pad, een paardje dat al een lange tijd niks meer had hoeven doen. Ik ben het langzaam
met der gaan opbouwen door te longeren, wandellen en langzaam maar zeker ook het rijden. Ze heeft me vaak genoeg helemaal gek gemaakt
maar ook laten zien dat een verzorgpaardje niet alleen rozengeur en maneschijn is, we raakt steeds meer in de knoei.. De ene keer ging het
goed maar vaker gewoon niet.. Ook liep ik toen al een paar jaar met knieklachten waardoor het soms nog moeilijker was, afgelopen zomer
ben ik met der gestopt. Dit was een moeilijke beslissing maar ik kon haar niet geven wat ze nodig heeft, en dit verdient ze niet! Ook voor haar
een plekje hier in dit topic..

Afbeelding

[Afbeelding

Afbeelding

Als laatste deze knappe dame, Aida. Zij is het paardje van mijn oude lesgeefster, zij belde me in de zomervakantie of ik haar wilde
bijrijden deze zomer en daarna. Ik vond en vind het nogsteeds een hele eer dat ik dit mocht, en heb elke keer genoten! Al heb ik der maar
een paar keer gereden ze heeft me enorm veel geleerd en we hebben samen in die korte tijd nog best wat leuke dingen gedaan. Zo hebben we
een paar mini buitenritjes gehad, gesprongen wat we beide er leuk vinden, buiten gereden in de buitenbak iets wat met haar blijkbaar niet
makkelijk was. Ze geniet nu met allemaal andere mama paarden samen op een grote wei want medame is drachtig, ik hoop en weet zeker dat het
mag der kleintje straks te kunnen zien en ook haar weer.. Voor die korte leerzame tijd wil ik der bedanken, bij deze bedankt meis!

Afbeelding

Afbeelding


Ik wil ze alle drie zo bedanken.. Patje, Daan en Iedje.. Ik heb nog nooit zoveel wat me dierbaar was moeten loslaten, elke dag denk ik aan ze
maar ik weet van alle drie dat ze het goed hebben en ik ben alleen maar blij dat ik deze toppers heb mogen leren kennen! Ze hebben alle drie een
plek in mijn hart, verzegeld met een sleutel.

Maar zoals de titel al zegt, een nieuw begin. Afgelopen september kreeg ik de vraag of een paardje op de stalling waar ik nu les wilde bijrijden,
eigenlijk zat ik nog enorm met Daan en Iedje. Toch heb ik jah gezegt en ben erg blij met deze kans, haar eerste foto hier op bokt. Ik stel jullie voor
aan Chloe, een 16 jarige dame met de pit van een 3 jarige. Ik rij der 1 a 2 keer in de week bij, we rijden alleen maar in het bos. Vaak alleen maar
stappen, we genieten hier beide enorm van. Ik kan alles loslaten en zij geniet van alles wat we onderweg tegen komen, ik ben erg blij dat ik toch
jah gezegt heb. Bij deze, Chloe..

Afbeelding



Beetje lang verhaal geworden.. sorry haha! Respect als je het helemaal gelezen hebt, reacties zijn altijd
welkom maar hou het netjes :)

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Een jaar van verdriet en loslaten maar met en nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:11

Mooi overzicht Chris :)
Ik wist niet dat je met Daan gestopt was

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Een jaar van verdriet en loslaten maar met en nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 23:12

Dankje, jah helaas wel.. :(

Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Re: Een jaar van verdriet en loslaten maar met en nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:17

Mooi overzicht! Die tuiger <3

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Een jaar van verdriet en loslaten maar met en nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 00:19

Dankje, jah knappe bink is het he :D