Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:04

Knappe Jim! HIj is echt goed opgeknapt door jullie overstap

Als je klaar betn met verhuizen he.. Gaan we dan eindelijk eens een datumpje prikken dat ik die knappe gekke haflinger kan ontmoeten? O:)

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:06

Heerlijk Amanda :+:
Ik vind het knap van je dat je zo eerlijk heb durven kijken naar Jim en overgestapt ben naar de western. Kunnen vele nog een voorbeeld aan nemen.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 09:47

Bedankt allemaal :D

Trudy: die laatste vind ik ook zooooo gaaf. Moet 'm toch eens snel op canvas laten zetten voor aan de muur.

muppetmayo: inderdaad :D Wanneer kom je? Hoe gaat het met zijn 'broer'?

Koper :D
Ja, het verschil is enorm. En buitenrijden is nu zoooo leuk :+:

Olymp: ik ben klaar met verhuizen, dus roept u maar :))

Natas: volgens mij heb je dan inderdaad 2 keuzes: 1. ander paard kopen dat bij jouw ambities past, of 2. jouw ambities aanpassen aan je paard. Beiden is het eerlijkst. En omdat ik die gekke blonde pony niet kan missen heb ik voor het 2e gekozen.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:13

Dat was zo te zien een goede keuze! Ziet er enorm leuk uit! :D

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:15

Wat een toffe overstap zeg! Ziet er echt super leuk en ontspannen uit :D.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 15:20

Bedankt! Het is ook echt heerlijk ontspannen rijden :j

En het bijzondere is dat ik tijdens trainingen dingen voor elkaar krijg die me voorheen echt niet lukten. Overgangen stap - verzamelde galop en weer terug naar verzameling in stap doet hij nu met 2 hoeven in zijn neus lijkt wel. Hij heeft veel meer kracht in zijn lijf en alles past hem gewoon veel beter :j

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:01

Klinkt echt heel goed Amanda! Ennuhh, pik maar een datum :D
Met "broertje" gaat het even iets minder. In mei heeft hij een beschadiging van de overgang diepe buigpees/checkligament opgelopen. We zijn nu nog aan het opbouwen, mogen nu sinds een week of 3 heel even draven. Gaan dus vooruit, maar niet zo snel als we zouden willen helaas. Daarnaast is meneer het aardig zat, dus is af en toe nogal een ongeleid projectiel :+

bella24

Berichten: 835
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:21

Wat een leuk overzicht, zie het nu pas! Je positieve gevoel is helemaal herkenbaar (hier ook in 2013 overgestapt) en de beslissing 'je aanpassen aan de ambities van je paard' ook.

Volgens mij ben jij ook aardig wat kilo's kwijt geraakt?

Leuke foto's!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:23

Leuk joh! Wat fijn dat de overstap zo goed uitpakte voor jullie :D

Wranglerbutt

Berichten: 10386
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:44

Western outfit staat jullie goed +:)+ fijn dat de overstap goed is bevallen!

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:23

Wat een tof overzicht! :) En wat fantastisch dat die overstap zo goed heeft gewerkt voor jullie!
Jullie zijn een leuke combinatie, ga zo door! +:)+

Ik begrijp precies wat je bedoelt; vaak zijn wij mensen bezig met het "babysitten" van ons paard. We willen voorkomen dat ze fouten maken, maar is het juist niet dat we van fouten kunnen leren?

Femkex

Berichten: 767
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:27

Wat leuk om te lezen en te zien dat jullie genieten van deze overstap! Het ziet er leuk uit, het plezier spat eraf!

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:30

Ooh die laatste foto, mooi hoor !

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:22

Wat een super geslaagde overstap. :D Fijn dat jullie weer zo kunnen genieten!

meganx

Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:25

Mooie overstap , je moet immers iets doen wat je graag doet toch ;)

Belle_Siem

Berichten: 109
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:45

Wat geweldig dat je niet bent blijven hangen in het geijkte stramien toen jij en je paard er geen lol meer in hadden, maar een nieuwe weg bent ingeslagen. En weer een blij paard hebt, met als gevolg dat jij er ook weer plezier in hebt. Ik ben op het moment ook zoekende.......maar krijg van dit soort verhalen veel inspiratie. Mijn paard is 2,5 op het moment. Ik wil er voorlopig (zeker meer dan een jaar) nog niet op gaan zitten, maar vind het wel heel leuk om vast plannen te maken.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 18:38

Bedankt allemaal! :D

Magica: ja, zo is het precies. Maar dat is soms best lastig, om ze niet te willen behoeden voor een fout.

Bella24: ja klopt. In totaal een kilo of 30/35. En eigenlijk moet er nog meer af. Maar daar moet ik weer wat zin en moed voor bij elkaar rapen.

pien_2010

Berichten: 43442
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:58

Amanda per ongeluk kwam ik zonet je topic tegen en ik vind het toch GAAF!!! Wat een verandering jij en Jim. Goed gedaan meid. Aan de basis van Western ligt klassieke dressuur en dat is gewoon voor alle paarden goed en fijn.
Nog veel plezier met je stoere cowboy Jim.

bella24

Berichten: 835
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:06

Amanda schreef:
Bella24: ja klopt. In totaal een kilo of 30/35. En eigenlijk moet er nog meer af. Maar daar moet ik weer wat zin en moed voor bij elkaar rapen.


Zo, dat zijn er een hoop! Knap en gefeliciteerd!!!

maartje_h

Berichten: 8070
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:09

Wat een verschil amanda.
Het plezier straalt echt van jullie af.
Onwijs leuk om te zien

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Van dressuurmuts naar cowboyhoed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 14:26

Pien: bedankt :D
Super leuk om te horen! Aangezien jij Jim en mij nog wel 'kent' van de mindere periode :))

bella: bedankt. Kostte pijn en moeite, maar was wel noodzakelijk. Alleen die laatste loodjes wegen toch wel zwaar....

Bedankt Maartje. We hebben er inderdaad een hoop lol in! Het gaat zeker niet vanzelf, maar het plezier is er en dat is het belangrijkste.

pien_2010

Berichten: 43442
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:30

Amanda schreef:
Pien: bedankt :D
Super leuk om te horen! Aangezien jij Jim en mij nog wel 'kent' van de mindere periode :))


Ja ik zie bij jou net zo'n grote stap als indertijd bij Polie en mij toen wij overstapte naar klassiek. Ik herken de wijk oefening, erg losmakend en gehoorzaamheid oefening. Wellicht dat Jim net als Polie gewoon een hekel had aan dat van voren naar achteren rijden. Dit klopt veel meer en maakt hem trots en laat hem in de waarde. Bij Polie zag je ook die enorme verandering en die is ook zo gelukkig en zo braaf geworden buiten. Rijd ik ook alleen mee.
Wellicht staat JIm als Haf zijnde en Polie als merens gewoon nog wat dichter bij de natuur en pikken dat soort paardje een aantal zaken eerder niet. Een Duits klassieke instructeur die mijn paarden zag die gaf aan dat dit soort oer paarden (en daar reken ik de Haf toch ook bij) volgens hem gewoon minder vergevingsgezind zijn als de modern gefokte paarden omdat ze nog zo dicht bij de natuur staan en eerlijkheid verlangen of nog beter geformuleerd afdwingen.
Ik meende het echt Amanda ik vind het gewoon geweldig die stralende snoeten van jullie beiden. Hij ziet er ook heel erg goed uit. Zit goed in zijn vel en jij ook zo te zien. Dus ga vooral zo door! Als je eens goed kijkt naar die eerste foto dan doet hij maar een dotje. Oren staan totaal anders evenals zijn gezinsuitdrukking is anders als op die andere foto's. zo'n groot verschil. Ik moet er gewoon van lachen. En inderdaad zoals die eerste foto zo herinner ik me hem.

XX

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:45

Wat zien jullie er goed uit!! Deze overstap heeft jullie goed gedaan, dat zie je zo aan de plaatjes! Toppie