3-jarige Fortune Cookie (v. Valeron) aan het werk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magootie

3-jarige Fortune Cookie (v. Valeron) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 22:16

Gisteren heeft een vriendin van mij weer eens foto's van Cookie en mij gemaakt. Voor het eerst sinds ik ben gevallen in Juni heb ik weer eens in deze rijbaan gereden. Hier zit geen omheining omheen en Cookie vond het toen wel leuk om mij in het zand te parkeren en lekker gras naast de bak te gaan eten :P Ik heb daarna toen ik weer kon rijden in de andere rijbaan gereden MET omheining ;) Ze gaat erg lekker de laatste weken dus vond ik het tijd om weer eens in de grote rijbaan te gaan rijden, en ze liep heerlijk!! Galop is nog wat onstuimig, maar verder liep ze heerlijk :D

Wat info:
Naam: Fortune Cookie
Geslacht: Merrie
Geboortedatum: 23-03-2010
Stamboek: KWPN
Afstamming: Valeron x Zelhem x Winckenburgh

Hier de foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zou leuk zijn als jullie een berichtje achter laten :D

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:19

Wat een mooi paard zeg!!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:20

Mooie Cookie <3

Annelove16x

leuke foto's

vaaleriee

Knappe Cook! Heel stoer dat je weer in de grote bak rijdt. Het ziet er super uit en volgens mij is ze weer gegroeid of lijkt t alleen zo?

magootie

Re: 3-jarige Fortune Cookie (v. Valeron) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 06:43

Dankjewel allemaal! :D

Ze is wel weer aan het groeien idd Valerie! ;) Ze is nu dik 1.64 ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 08:52

Ik snap dat je haar nog lang en laag rijdt maar zo vanaf de foto's te zien loopt ze wel erg op de voorhand en uit elkaar.
Je kan haar ook laag laten lopen terwijl het lichaam in een evenwicht is. Dus de balans in het lichaam mooier verdeeld.
Nu heeft het zo laten lopen weinig zin en doet ook weinig goeds. Nu worden alleen de voorbenen maar meer belast.
Ik zou proberen haar wat meer in balans te rijden en daarin de hals dan wat te laten zakken als je dat zou willen.
Mensen focussen vaak teveel op de hoofd-halshouding terwijl de balans en de manier waarop ze het lichaam gebruiken veel belangrijker is.
:)
Ze ziet er wel goed uit! Mooi rond type.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:10

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik FC minder fijn lopen dan dat ze net zadelmak was, ik vind haar nu teveel op de voorhand, eerder was ze nog netjes op 4 benen. Ze komt teveel op de voorhand(loopt bijna de grond in) en ze blijft ook te recht vanuit de schoft, ze mag wat ronder maar vooral eerst actiever aan de achterkant. Ik denk dat als je haar actiever rijd dat ze vanzelf ronder wordt in de hals en rug.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:24

Ik ga mee met het bovenstaande :) Ik heb ook het idee dat je zadel niet lekker ligt. Hij lijkt wat voorover te kantelen en aan de achterkant los te komen van de rug. Of dit echt zo is kan ik lastig zien door je gelpad, maar een check kan geen kwaad :)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:32

Helemaal mee eens met die bovenstaande berichten.

Voor jonge paarden is het beter dat het hoofd en hals houding wat hoger laat instellen, naar voren rijden zodat ze de achterhand goed gebruikt en de goede evenwicht heeft. Ook vind ik de zadel echt niet prettig om te zien

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:39

Ze lijkt afgevallen te zijn sinds je laatste topic! Ik vind haar er iig een stuk beter uitzien.
En verder ben ik het eens met het commentaar van Suzanne F. en Joolien :j

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:27

wat heb jij een prachtig paard zeg <3 ! Super leuke combinatie zijn jullie..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:39

Ook ik ben het eens met het commentaar van Suzanne F. en Jolien.

Bij de eerste foto dacht ik: zoo, die is overbouwd... Tot ik ging kijken naar de rest van de foto's en je op alle foto's (zelfs met losse teugel) de zelfde hoofd hals houding ziet. Te recht uit de schoft. Het doet niks voor haar en haar balans. Als je niet oppast wordt dit zo'n standaardhoudinkje waar ze altijd in gaat lopen (zie de foto met losse teugel). Probeer vooral te focussen op balans !

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 13:58

Suzanne F. schreef:
Ik snap dat je haar nog lang en laag rijdt maar zo vanaf de foto's te zien loopt ze wel erg op de voorhand en uit elkaar.
Je kan haar ook laag laten lopen terwijl het lichaam in een evenwicht is. Dus de balans in het lichaam mooier verdeeld.
Nu heeft het zo laten lopen weinig zin en doet ook weinig goeds. Nu worden alleen de voorbenen maar meer belast.
Ik zou proberen haar wat meer in balans te rijden en daarin de hals dan wat te laten zakken als je dat zou willen.
Mensen focussen vaak teveel op de hoofd-halshouding terwijl de balans en de manier waarop ze het lichaam gebruiken veel belangrijker is.
:)
Ze ziet er wel goed uit! Mooi rond type.

Bedankt voor je reactie! Ze loopt idd nog teveel op de voorhand, daar ben ik ook hard mee bezig ;) Toen ze net zadelmak was was het helemaal een duikboot, soms zo erg dat ik bijna geen hals meer zag voor me :P Ik ben eigenlijk juist de laatste tijd wat meer bezig met overgangen, figuren en tempowisselingen om haar wat meer op de achterhand te krijgen, het gaat ook steeds beter, maar op deze foto's is dat niet te zien. Ik reed ook teveel op safe omdat ik nog een beetje de angst had om weer zo gelanceerd te worden als de vorige keer in deze rijbaan ;) in de andere bak rijd ik er meer aan en ben ik echt bezig om haar sterker te krijgen. Aan de voorkant vraag ik niet veel, want dat doet ze uit zichzelf al ;)
Heb je verder nog tips om haar nog beter op de achterhand te krijgen? Alle hulp is welkom :D
Ik heb goede instructie, maar helaas heb ik de laatste tijd wat minder les gehad doordat ze het erg druk had, ik ga wel weer goed lessen met haar ;)

Negerzoen schreef:
Ik ga mee met het bovenstaande :) Ik heb ook het idee dat je zadel niet lekker ligt. Hij lijkt wat voorover te kantelen en aan de achterkant los te komen van de rug. Of dit echt zo is kan ik lastig zien door je gelpad, maar een check kan geen kwaad :)

Klopt, ik vind hem ook niet meer fijn liggen op haar! Ik kan er zelf ook niet lekker in zitten ;) Voor het zadelmak maken mocht ik deze gebruiken van mijn instructrice maar ben nu hard op zoek naar een eigen zadel, er word dus aan gewerkt ;)