Weer eens een topic van Bogan. Bogan is nu 7 jaar en ik rijd hem sinds eind mei. Ongeveer 3 x per week. Het was mijn bedoeling gewoon 1x in de week te rijden, voor de leuk. Maar Bo pakte het eigenlijk heel goed op, dat ik na een tijdje vaker ben gaan rijden, lesje ben gaan doen etc.
Zie onderstaand topic voor hoe het er in juli uitzag.
[RIJ-ITP] Weer een stukje verder met rijden. Bogan, Flemming x Jet Set
Ondertussen zijn we 2 maanden verder en is er vanalles gebeurd. Heerlijk gereden afgelopen zomer, zelfs zo lekker, dat mijn instructrice me een berichtje stuurde of ik zin had samen met Bo mee te gaan naar de Zilveren Ster in Haaksbergen. Na even denken, leek dat me zeker leuk. Overlegd met de eigenaresse en zij vond het ook erg leuk. Dus ingeschreven, startkaart aangevraagd en gaan oefenen...
Op het laatste moment kwamen we erachter dat het op gras was, dus nog snel stiftgaten laten draaien. Ook vanalles moeten regelen om vrij te krijgen (naja, heb geruild met mijn collega) Maarrrr uiteindelijk, zijn we gegaan!
Daar gingen we dan, met 4 paarden, 2 ervaren paarden in het Z. 1 die nog maar 1x op concours was geweest en erg bang is voor passerende dravende/galopperende paarden en Bo. Nog nooit op concours geweest, of op gras gereden, of "uit logeren" geweest, of tussen bordjes gereden, of in een veewagen gestaan.
Horde 1, laden... binnen 5 minuten ontpannen erop. Check!
Horde 2, de reis, relaxed en rustig. Check!
Horde 3, uitladen... Check!
Horde 4, relaxed daar op stal, check!
Heb me erg verbaasd om hem, werkelijk met alles was hij gewoon superbraaf!
De foto's zijn van de eerste dag, toen was hij wel behoorlijk onder de indruk van de hoeveelheid paarden, het leek in het begin alsof hij ging ontploffen, maar totaal niet kijkerig. In de proef ook niet. EN we zijn binnen de bordjes gebleven!!
Aanspringen in galop ging dramatisch mis, grote fout met de middendraf, wilde zelf te veel. Maar SUPERtevreden.
Resultaat? 14e van de 32 met 181.
Dag erna kon ik fijner eraan rijden, hij was heel ontspannen. Fijne proef gereden, ook met 181.
Zondag weer hetzelfde, lekker kunnen losrijden. Alleen was het chaos met de startvolgorde. Dus 3x klaar geweest om de ring in te gaan, waardoor hij wel wat vermoeid was en wat zwaar aanvoelde. Maar alsnog, heerlijk gereden! Jammer alleen dat ik met afgroeten zelf hem wilde corrigeren terwijl hij prima stond en mijn 7 een 5 werd
Resultaat? 8e van de 20 met 185!
Ben echt onwijs trots op hem, zo onervaren en dan zo super het concours doorlopen, alsof hij nooit anders heeft gedaan. Natuurlijk moet het nog heel veel beter, meer bovenin, op het achterbeen, aan elkaar, beter aan de hulpen etc. Maar voor een paard, dat 3 maanden geleden nauwelijks kon galopperen, aanspringen etc Is dit een super resultaat. Meer verwachten op dit punt was niet realistisch, dat komt vanzelf. En zeker met zijn instelling!
Hierbij wat foto’s en filmpjes. Leuk als jullie een reactie achterlaten, Rijtechnisch hoeft niet, ik zet het bewust op ITP.
1

Draven tijdens het losrijden.
2

3

4

5

Even belonen en geruststellen tussendoor.
6

Galopje, lekker groot…
7

8

2e dag
9

10

In de linkergalop gaat hij zo groot, dat het erg moeilijk is om goed rechtop te blijven zitten.
11

12

Hier was hij wat jolig, vandaar dat hij wat omhoogspringt

13

Ter vergelijking, eind mei, gingen we zo door de baan, 3e keer erop.
14

Ook de filmpjes:
Losrijden 2e dag en proefje 2e dag
Proefje van zondag