PRE Modesta eindelijk weer 'serieus' aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

PRE Modesta eindelijk weer 'serieus' aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:35

7 weken geleden heb ik mijn (voorlopig) laatste operatie aan mijn heup gehad en we zijn eindelijk weer een beetje serieus aan het rijden geslagen. Waar het van te voren vooral vertrouwen weer opbouwen en ontspanning zoeken voor beide was, lijkt het nu weer op echt rijden.

In april ben ik op trainingskamp geweest waar ik eraan herinnerd werd waar mijn handen thuis horen, niet te laag dus :+
Daar ben ik sindsdien erg mee aan het klungelen maar met momenten wil het erg goed gaan :) Sommige momenten kan ik nog moeilijk uitzitten (met name galop) en dit zie je meteen terug in mijn bovenlijf waarmee ik ga compenseren.

Waar ik mezelf ook erg aan stoor is dat ik mijn rechterbeen er niet zo aankrijg als voor mijn heupbreuk, dit maakt linksom rijden af en toe wat lastiger omdat ik dan moeilijker van mijn binnenbeen af kan rijden. Iemand tips?

Even genoeg puntjes, ik moet leren wat minder negatief perfectionistisch te zijn dus eerst hier maar eens mee aan de slag :+

1.
Afbeelding
Warm stappen, hand te laag :7

2.
Afbeelding
Genieten doen we voortaan volop samen <3

3.
Afbeelding
Drafje, mijn handen moeten omhoog, meer richting mijn centrum. Mijn schouders moeten los en ik mag een betere contactteugel hebben!

4.
Afbeelding
En dan mijn beloning voor al mijn harde werken en nooit opgeven! Een ontspannen bewerkbaar paard! Wauw!
Natuurlijk genoeg te verbeteren over maar dit is voor mij nu even goud waard <3

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
De galop, Mo galoppeert errug groot en ik heb nog erg veel last van mijn heup in deze gang. Dat zie ik dus meteen terug in mijn hele houding. Het belangrijkste: mijn hand moet meer naar voren denken!

7.
Afbeelding
Een drafje waarin ik het duidelijk zelf even kwijt ben (ik heb de neiging wat geforceerd te gaan rijden als ik weet dat er mensen bij zijn en dan spiegelt Mo mij meteen :+ )!

8.
Afbeelding
Nog een galop foto, die verdraaide knik moet uit mijn pols en wederom moet ik meer naar voren denken!

Zo, daar gaan we weer :+ Kom maar op met tips, mits onderbouwd sta ik overal voor open ;)
Ben al lang blij dat ik er weer lachend op zit en eindelijk weer aan echt rijden toe kom!

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:37

Wat ziet het er heerlijk uit!
Tips geef je inderdaad zelf ook al aan, probeer meer te zitten op je billen in galop maar aangezien je dan nog last hebt van je heup wordt dat lastig! Rustig samen weer opbouwen, maar dat komt wel goed denk ik :D

Dustinlover

Re: PRE Modesta eindelijk weer 'serieus' aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:14

Je hebt echt een leuk paard Jolijn! Vind foto 5 een erg fijn beeld geven en inderdaad gebruik die billen en ik weet dat je paard erg mooi is, maar naar voren blijven kijken :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:39

Wat een prachtig dier! <3 Dat bruine hoofdstel staat haar echt goed! Probeer goed rechtop te itten, maar dat is misschien niet zo gemakkeljk met je heup. Jullie zijn een leuke combi :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:12

Jullie zijn leuk samen! En je hebt zo te zien een leermeester onder je. Doe jij het goed, dan zie je vanzelf de beloning verschijnen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:52

Mooie plaatjes weer, ze ziet er super uit!

Fijn dat je het rijden weer lekker aan het oppakken bent, er zitten echt fijne plaatjes tussen! +:)+

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:57

Goed bezig samen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:23

Misschien kan je in de galop juist meer in de verlichte zit? Weet niet of dit mogelijk is ivm je heup, maar nu werk je je paard tegen terwijl als je in de verlichte zit gaat je paard meer onder jou door kan galloperen, en ontlasten jullie elkaar misschien meer?

Verder ziet het er goed uit hoor, lekker ontspannen en vriendelijk!

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:27

ik weet wat je voelt met je heup.. ik heb drie jaar terug dan mijn rechter bovenbeen gebroken en kan sindsdien ook mijn rechterbeen er niet meer aanhouden, ene dag iets beter als de andere, en soms het gevoel alsof dat been er helemaal niet is. er helemaal geen gevoel in hebben met rijden.

Helaas... weet ik niet wat je hier aan zou kunnen doen maar mocht iemand wat weten dan hou ik me aanbevolen..

verder vind ik foto 4 echt een heel fijn beeld, tuurlijk er valt altijd iets te verbeteren, maar als ik iets heb geleerd dan is het rijden met de dag nemen en genieten van die kleine stukjes dat het wel lukt!

je hebt een prachtig paard!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:27

Wow jullie gaan echt super vooruit, vind je houding en die van Mo echt met het topic verbeteren.

Als je aan de puntjes werkt die je zelf ook al aangeeft is het helemaal perfect!

Ga zo door :)

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:17

Wat ziet dat er al goed uit! :D ik zou zeggen ga zo door! En de galop wordt met veel oefening steeds meer gecontroleerder :j

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:25

Fijn dat je weer aan het rijden bent!

Over je probleem met je been, je kan je paard leren op een andere hulp de zelfde reactie te geven. Ik heb zelf een probleem in mijn knie, waardoor mijn onderbeen minder functioneert. Mijn zit en bovenbeen vangen 90% van mijn beenhulpen op. Wel train ik altijd met mijn zweepje aan mijn slechte kant, om te verduidelijken (vergelijkbaar met dameszadel ruiters die dit gebruiken aan de kant waar geen been zit)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:28

Leuke combi! De knelpuntjes geef je zelf al aan dus fijn zo door gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:23

super!
en modesta ziet er echt goed uit.
moet een fijn gevoel geven he, dat je zo lekker op weg bent!

MistiLover98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:15

Leuk paard :). Komt vast goed met jullie!

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:24

Ziet er idd uit dat je een goede leermeester onder je kont hebt. Wanneer jij beter zit gaat zij ook ontspannen lopen. Mag ik vragen hoe oud je paard is? Hoop eigenlijk dat ze nog flink uit gaat zwaren voor jou want vind jou eigenlijk te lang voor haar nu. Maar misschien is het een vertekend beeld doordat je vaak met je benen te ver naar achter zit.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:41

Wat een mooie outfit. De foto's zijn ook super gemaakt.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:49

Jullie gaan goed ! Je puntjes weet je zelf al en foto 4 & 5 zien er echt heel goed uit :D
Ruime galop is altijd wat lastig (Fur heeft dat ook :+ )

Keep up the good work ! +:)+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:06

Fijn om je weer in het zadel te zien.

Je zei dat je wat problemen had met linksom rijden.
Als ik de foto's zo zie, dan heb je veelal je binnenbeen ook een stuk naar achter en je buitenbeen niet. Hierdoor creëer je wel direct een probleem met de lengtebuiging. Helaas zijn het vooral foto's van linksom waardoor het natuurlijk minder duidelijk is of je dat op beide handen doet. Maar probeer er zeker op te letten want jouw houding duwt het paard op deze manier ook in een ongewenste houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:26

Fijn dat je weer aan de gang bent :) Misschien kun je een zweepje bij je rechterhand nemen zodat je wat extra's hebt? En misschien even een boktriempje of touw om de nek zodat je daar wat steun aan hebt?

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:36

Ziet er goed uit jo'tje

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:41

wat een prachtig paard heb je zeg :) , je punten geef je zelf al heel goed aan dus lekker blijven oefenen en vooral genieten van elkaar :) !
Prachtig hoofdstel heb je zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:00

Gaat super wijffie, <3

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:02

Fijne plaatjes Jolijn :D Ziet er alweer goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:21

Joolien schreef:
Fijn dat je weer aan de gang bent :) Misschien kun je een zweepje bij je rechterhand nemen zodat je wat extra's hebt? En misschien even een boktriempje of touw om de nek zodat je daar wat steun aan hebt?

Ik heb inderdaad een bokriempje aan mijn zadel en ben na het zien van deze foto's met zweep gaan rijden (voor mijn handhouding). Mo hoef ik er niet mee aan te raken want dat komt niet goed :+

Iris82 schreef:
Fijn om je weer in het zadel te zien.

Je zei dat je wat problemen had met linksom rijden.
Als ik de foto's zo zie, dan heb je veelal je binnenbeen ook een stuk naar achter en je buitenbeen niet. Hierdoor creëer je wel direct een probleem met de lengtebuiging. Helaas zijn het vooral foto's van linksom waardoor het natuurlijk minder duidelijk is of je dat op beide handen doet. Maar probeer er zeker op te letten want jouw houding duwt het paard op deze manier ook in een ongewenste houding.

De problemen zijn juist rechtsom. Mijn rechterbeen kan ik inderdaad dus niet zo goed aanleggen als links wat jij dus ziet inderdaad. De tijd zal uitwijzen of dit weer helemaal goedkomt...

maratjesammy schreef:
Ziet er idd uit dat je een goede leermeester onder je kont hebt. Wanneer jij beter zit gaat zij ook ontspannen lopen. Mag ik vragen hoe oud je paard is? Hoop eigenlijk dat ze nog flink uit gaat zwaren voor jou want vind jou eigenlijk te lang voor haar nu. Maar misschien is het een vertekend beeld doordat je vaak met je benen te ver naar achter zit.

Voor het plaatje had ik een wat groter paard mogen hebben. Hiervoor ga ik haar alleen echt niet weg doen :+ Ze is 9, het enige wat er nog bij gaat komen is dus spier, ze is al een heel eind uitgezwaard denk ik (heerlijke speknek <3).

Princesj schreef:
Fijn dat je weer aan het rijden bent!

Over je probleem met je been, je kan je paard leren op een andere hulp de zelfde reactie te geven. Ik heb zelf een probleem in mijn knie, waardoor mijn onderbeen minder functioneert. Mijn zit en bovenbeen vangen 90% van mijn beenhulpen op. Wel train ik altijd met mijn zweepje aan mijn slechte kant, om te verduidelijken (vergelijkbaar met dameszadel ruiters die dit gebruiken aan de kant waar geen been zit)

Mo hoef ik niet actief met zweep te rijden, dit door haar verleden en angstige karakter. Eigenlijk kan ik er pas een half jaar met been enigszins aankomen dus een probleem is het niet voor het voorwaartse maar voor de lengtebuiging wel degelijk. Ik denk alleen meer omdat ik dan onbewust scheef ga zitten...

Partyflappel schreef:
Misschien kan je in de galop juist meer in de verlichte zit? Weet niet of dit mogelijk is ivm je heup, maar nu werk je je paard tegen terwijl als je in de verlichte zit gaat je paard meer onder jou door kan galloperen, en ontlasten jullie elkaar misschien meer?

Verder ziet het er goed uit hoor, lekker ontspannen en vriendelijk!

Het laatste eindje galoppeer ik inderdaad in verlichte zit zodat we lekker even bij kunnen komen allebei!
Ik wil het gewone zitten echter wel blijven oefenen :)

TrIjNiE__ schreef:
Wat een prachtig dier! <3 Dat bruine hoofdstel staat haar echt goed! Probeer goed rechtop te itten, maar dat is misschien niet zo gemakkeljk met je heup. Jullie zijn een leuke combi :D

Ik zit al rechterop dan 2 jaar terug maar het mag nog beter inderdaad!

Fijn dat jullie ook zien dat we vooruit aan het gaan zijn, ik geniet iedere dag van onze vooruitgang en samenwerken <3

Bedankt allemaal :D