Joolien schreef:Fijn dat je weer aan de gang bent

Misschien kun je een zweepje bij je rechterhand nemen zodat je wat extra's hebt? En misschien even een boktriempje of touw om de nek zodat je daar wat steun aan hebt?
Ik heb inderdaad een bokriempje aan mijn zadel en ben na het zien van deze foto's met zweep gaan rijden (voor mijn handhouding). Mo hoef ik er niet mee aan te raken want dat komt niet goed 
Iris82 schreef:Fijn om je weer in het zadel te zien.
Je zei dat je wat problemen had met linksom rijden.
Als ik de foto's zo zie, dan heb je veelal je binnenbeen ook een stuk naar achter en je buitenbeen niet. Hierdoor creëer je wel direct een probleem met de lengtebuiging. Helaas zijn het vooral foto's van linksom waardoor het natuurlijk minder duidelijk is of je dat op beide handen doet. Maar probeer er zeker op te letten want jouw houding duwt het paard op deze manier ook in een ongewenste houding.
De problemen zijn juist rechtsom. Mijn rechterbeen kan ik inderdaad dus niet zo goed aanleggen als links wat jij dus ziet inderdaad. De tijd zal uitwijzen of dit weer helemaal goedkomt...
maratjesammy schreef:Ziet er idd uit dat je een goede leermeester onder je kont hebt. Wanneer jij beter zit gaat zij ook ontspannen lopen. Mag ik vragen hoe oud je paard is? Hoop eigenlijk dat ze nog flink uit gaat zwaren voor jou want vind jou eigenlijk te lang voor haar nu. Maar misschien is het een vertekend beeld doordat je vaak met je benen te ver naar achter zit.
Voor het plaatje had ik een wat groter paard mogen hebben. Hiervoor ga ik haar alleen echt niet weg doen
Ze is 9, het enige wat er nog bij gaat komen is dus spier, ze is al een heel eind uitgezwaard denk ik (heerlijke speknek
).
Princesj schreef:Fijn dat je weer aan het rijden bent!
Over je probleem met je been, je kan je paard leren op een andere hulp de zelfde reactie te geven. Ik heb zelf een probleem in mijn knie, waardoor mijn onderbeen minder functioneert. Mijn zit en bovenbeen vangen 90% van mijn beenhulpen op. Wel train ik altijd met mijn zweepje aan mijn slechte kant, om te verduidelijken (vergelijkbaar met dameszadel ruiters die dit gebruiken aan de kant waar geen been zit)
Mo hoef ik niet actief met zweep te rijden, dit door haar verleden en angstige karakter. Eigenlijk kan ik er pas een half jaar met been enigszins aankomen dus een probleem is het niet voor het voorwaartse maar voor de lengtebuiging wel degelijk. Ik denk alleen meer omdat ik dan onbewust scheef ga zitten...
Partyflappel schreef:Misschien kan je in de galop juist meer in de verlichte zit? Weet niet of dit mogelijk is ivm je heup, maar nu werk je je paard tegen terwijl als je in de verlichte zit gaat je paard meer onder jou door kan galloperen, en ontlasten jullie elkaar misschien meer?
Verder ziet het er goed uit hoor, lekker ontspannen en vriendelijk!
Het laatste eindje galoppeer ik inderdaad in verlichte zit zodat we lekker even bij kunnen komen allebei!
Ik wil het gewone zitten echter wel blijven oefenen 
TrIjNiE__ schreef:Wat een prachtig dier!

Dat bruine hoofdstel staat haar echt goed! Probeer goed rechtop te itten, maar dat is misschien niet zo gemakkeljk met je heup. Jullie zijn een leuke combi

Ik zit al rechterop dan 2 jaar terug maar het mag nog beter inderdaad!
Fijn dat jullie ook zien dat we vooruit aan het gaan zijn, ik geniet iedere dag van onze vooruitgang en samenwerken 
Bedankt allemaal