Vandaag was echt een geweldige dag! Ik zit sinds vorige week vrijdag in Schotland (Pitlochry, in the middle of nowhere

En vandaag een heerlijke rit gehad met mijn moeder met ge-wel-dig uitzicht en heeeeerlijke paden!
Eerst wat informatie over de paarden, hoe het ging etc en daarna een fotospam + filmpje!

We hadden bij dit centrum geboekt: http://www.blaircastletrekking.co.uk/visit_trekking.cfm
Het is een kasteel (Blair Castle) en ze hebben een enorm landgoed eromheen, waar onderander dus buitenritten worden georganiseerd. Je gaat met een groepje van rond de 6 + 2 begeleiders, 1tje voorop en eentje achterop.
Onze begeleiders waren 2 jonge vrolijke meiden en legde alles heel duidelijk uit! Ze vertelden dus dat de pony's van ergens rond mei t/m eind augustus (oftewel de hele zomer) worden gebruikt voor buitenrijden, dan eind augustus t/m februari gebruikt worden voor de hertenjacht, de pony's brengen de herten naar beneden. Want de meeste herten werden hoog op de bergen geschoten. Ze hadden daar ook een speciaal zadel voor de herten en het buitenrijden was voor de paarden eigelijk een soort van vakantie.
Verder hebben ze daar 24 pony's en geen paarden, omdat ze anders te groot zijn om de herten op te leggen

Vandaag was het veel te lekker weer voor de paarden, normaal is Schotland stuk kouder en minder zon, dus dit was echt bizar! (Hier is het wel zo'n 25 graden!!!!)
Daarom zijn we ook veel door de bossen gegaan, wat koeler voor de paarden en stúk minder vliegen

De rit ging in het begin heel slordig!

Zo genoeg verteld, op naar de foto's!

1. Voordat we vertrokken

2. En op naar buiten! We gingen gelijk over een reusachtig land heen, onwijs gaaf, gelijk mooie kijk op de bergen erachter.

3. Begeleider wilde wel een foto van ons maken, gave omgeving, alweer!

4. Mooi uitzicht vanaf je paard!

5. Iets duidelijker zonder oortjes

6. De 'Carn Liath' (berg) voor ons neus!

7. Mijn moeder

8. En aan de andere kant een hele hoop bomen

http://oi43.tinypic.com/vhrfjl.jpg
9. Afdaling!

10. Nog meer afdaling

http://oi41.tinypic.com/iedy05.jpg
11. Lang pad met gave berg en weiland ernaast

En na 2 uur genieten waren we alweer terug!

12. Mijn moeders paard, Eve! Lekker lange verwarde bos manen

13. Mijn paard, Jim!

14. Waar de paarden stonden

15. Nogmaals!

16. Jim, wat kijktie schattig

17. Eve - Jim!

Hieronder een filmpje:
Het was een geweldige rit en de paarden worden onwijs goed behandeld! Na de rit werden alle paarden los gemaakt en werd het stukje afgezet. Ze konden nu ook naar de andere paarden lopen die daar vlakbij in een grotere paddock / wei stonden. Maar ze bleven allemaal op hun plek aangezien ze daarna eten zouden krijgen, heel slim haha

Verder staan ze als ze pauze hebben op een REUSACHTIG land, echt prachtig! Staan ze daar met een hele kudde

Het is een onwijze aanrader als je in het midden van Schotland bent! De mensen zijn ook hartstikke aardig en erg duidelijk!
Bedankt voor het lezen en jullie aandacht! Reactie achter laten is áltijd leuk!