Maffe haf @ the picture

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

enefde

Maffe haf @ the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:46

Heehee,

Vorige week vrijdag is mijn vriendin (Macyy op bokt) meegegaan naar Mika om ons op de foto te zetten, sinds 4 maand gaat het dressuren eindelijk weer fijn dus vandaar de shoot :)

Even wat info:
`Mika
`haflinger
`11 jaar
`eigenwijze, sterke haflinger die springen en crossen buiten fantastisch vind en het liefst naar de wolken loopt te turen :)
`L1 dressuur met 2 winstpunten :)

Goed genoeg gepraat hier zijn de foto's, meeste is op de linkerhand omdat rechterhand foto's niet zo goed gelukt waren.. Dat is en blijft haar moeilijke hand... Inrij foto's zijn er niet, heb haar van te voren eerst lekker in de stap losgewerkt, lang laag, vanuit daar opgepakt in de stap en later door in draf en galop.

~Stap
Afbeelding

~Drafje
Afbeelding

~Idem
Afbeelding

~Idem
Afbeelding

~Galopje
Afbeelding

~Idem
Afbeelding

~Aan het eind even belonen door lekker los te laten en eventueel nog even gas erop, pony vind dit vaak het leukste hihi
Afbeelding

Thanks voor kijken! Ik weet dat ik op mijn tenen moet letten met doorzitten en galop, die gaan te snel naar buiten, nu ben ik er ook achter gekomen dat ik met doorzitten op mn onderbenen moet gaan letten...

Groetjes Nienke!

Soof24

Re: Maffe haf @ the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:05

Leuke foto's

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:39

't was gezellig! jullie zijn echt vooruit gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:03

Ben je een beetje angstig? Ben je bang om haar los te laten? Heb je last van eigen balans zoeken? Je zet namelijk je hand vast en doordat je bovenlijf soms iets naar voren komt word je heel streng in de hand. Ga je hand mooi dragen en werk aan een licht contact.
Verder mogen je beugels ook een stukje langer want je komt zo in stoelzit en het is zo lastig om goed in balans te blijven.

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 16:12

Ik ben niet bang om los te laten, ik liet haar juist te los waardoor ze haar neus er altijd uitdrukte. Nu zijn we aan het werken om niet constant los te laten, maar op meer dan de helft van de foto's hier heb ik haar niet vast, lijkt dat alleen zo, als zij er eenmaal door is kan ik haar gewoon prima los laten, ik hou wel contact maar hou haar niet vast.
Ik ben door de jaren heen naar voren gaan zitten en dit is erg moeilijk om weer af te leren, zodra ik ga doorzitten word het wel beter.. En het is en blijft een sterke haflinger met een dikke speknek. Ik kon vroeger ook alleen maar doorzitten door mn onderbenen naar voren te steken, dit gaat nu wel gewoon normaal maar heel soms gaan ze weer iets terug.
Ik kan gewoon niet met langere beugels rijden, ik kan dan geen druk om mijn beugels houden en zit dan constant te schuiven en kan dan al helemaal niet meer doorzitten, en gezien het feit dat het een veelzeidgheidszadel is zit ik automatisch een gat korter. en in dit zadel lijkt het ook al snel alsof ik hele korte beugels heb..