Mijn knappe Furia (P.R.E.) op wedstrijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Mijn knappe Furia (P.R.E.) op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 19:00

Inmiddels is Furia alweer ruim zes jaar in mijn bezit. Het afgelopen jaar hebben we wat tegenslagen gehad, vooral met betrekking tot zijn gewicht. Eerst veel te dik, toen door zand in zijn darm veel te dun en niet dik te krijgen... Inmiddels krabbelen we weer een beetje op uit ons dipje, zijn lekker aan het trainen en sinds april 2013 starten we weer in de B-dressuur. Toen Furia vier was, zijn we een aantal keer gestart en daar hadden we nog drie puntjes van staan. Inmiddels hebben we drie wedstrijden gereden, eerste wedstrijd meteen in de prijzen en ook in elke proef een winstpunt (indoor). De tweede keer was outdoor, toen net geen winstpunten (178&178). Vorige week onze derde wedstrijd en tweede keer outdoor en toen weer twee winstpunten (181&184). Nog drie puntjes tot we L1 mogen starten! Die hebben we afgelopen zondag mooi op de onderlinge wedstrijd mogen oefenen, waar we ook de eerste prijs voor kregen en mooie punten *\o/*

Afgelopen wedstrijd kwam Lara van truephotographs.nl foto's maken, super leuk! En toevallig had een oude bekende ons ook vastgelegd die langs de kant stond en die foto's heb ik nu ook binnen. Ik vond ze toch de moeite waard om te delen en ben ook best trots op mijn ventje :)

Ik kijk op alle foto's héél serieus haha, ik nam de eerste paar keer de wedstrijden iets te weinig serieus en had mij nu voorgenomen eens fatsoenlijk in te rijden en eens een beetje mijn best te doen. Ik zei al tegen mijn instructrice: proof is in the picture haha. Ik had haar beloofd om goed mijn best te doen namelijk ;)

1. Galopje tijdens het inrijden:

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

9. Afgroeten (vreselijk, die 'lach'):

Afbeelding

10. En dezelfde als de eerste, maar kreeg hem ook in deze kleur (sepia?) toegestuurd en vond dat wel erg sfeervol :)

Afbeelding

Ik heb zelf alweer genoeg verbeterpunten en weer heel veel motivatie om van de zevens achten te maken (en van de zessen zevens etc uiteraard :) ) Er staan deze zomer een aantal behandeling voor Furia gepland, en ben erg benieuwd hoe hij dus aan het eind van de zomer gaat :)

:wave:

Persevero

Re: Mijn knappe Furia (P.R.E.) op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:22

hihih de afgroetfoto is leuk

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:32

leuke foto's
Vraagje op sommige foto's lijkt het alsof je streng bent in je hand? als ik naar de stand van het bit kijkt.
of is dit een ongelukkig moment opname?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:37

haffylover schreef:
leuke foto's
Vraagje op sommige foto's lijkt het alsof je streng bent in je hand? als ik naar de stand van het bit kijkt.
of is dit een ongelukkig moment opname?

Lijkt mij ook paard loopt namelijk op de foto's vrij vaak achter de loodlijn (met name op foto 5)
Verder leuk paard jullie zijn een leuke combi

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 19:41

Klopt helemaal, ik wilde hem er wat meer bijrijden tijdens de wedstrijd, en op de foto's schrok ik inderdaad zelf van hoever hij achter de ll liep. Kunnen heel goed momentopname zijn geweest, heb maar enkele foto's ontvangen en helaas niet gefilmd dit keer... Op de protocollen stonden er geen opmerkingen over overigens.

Het is op wedstrijd ook nog een beetje voelen/uitproberen hoe het het beste gaat, de aandachtspuntjes die ik noemde waren idd bovengenoemde. Krijg altijd te horen dat ik best wat strenger mag zijn, nu nog iets preciezer dozeren ;)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:51

Ik vind hem ook soms te diep lopen, maar ik snap dat het soms moeilijk te zien is van boven.
Vind hem overigens wel prachtig zeg :D

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:41

Mooie foto's zus!! En ik weet dat je normaal gesproken niet streng bent in hand maar kan me voorstellen dat het even puzzelen op wedstrijd is zo. Top dat jullie weer winstpunten hadden!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:45

Mooie combinatie zijn jullie, en fijn dat het zo lekker gaat met de wedstrijden!
Furia is echt een knapperd!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:48

Gaaf paard!
Vind het beeld niet heel vriendelijk ogen, wat eerder gezegd werd, vind je vrij streng in je hand, maar dat kan ook natuurlijk ook net een verkeerd foto moment zijn :)

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:57

Hoi madelief,

Bij toeval zag ik je topic. Leuk dat je wat foto's heb geplaatst die ik heb gemaakt gelukkig ben je er blij mee.

Mocht je het leuk vinden om nog eens foto's te maken laat het me dan maar weten ik wil nog graag wat oefenen met foto's maken.

Groetjes jacinha

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:37

Knappe Furia ! Hij doet het goed zo ! :D

Vind foto 8 ook wel een hele leuke galopfoto :j

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:36

Jullie gaan goed Madelief! Ik vind je grijze jasje zo mooi *D . Staat prachtig zo deze oufit. Nette punten ook. Foto's vertekenen soms iets denk ik (met streng in de hand zijn). Bovendien is het heel lastig op wedstrijd het allemaal goed te doseren vind ik ook altijd. De tijd van losrijden, ander terrein en de spanning van paard en jezelf.. T is best lastig de goede combi te vinden. Al met al ben je lekker bezig toch, alweer bijna L1 :D !

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:40

Madelief, wat ziet Furia er goed uit zeg! Ik denk ook dat de foto's wat vertekenen hoor, had op andere foto's die je postte nooit de indruk dat je streng was met je handen. En die eerste/laatste foto heeft inderdaad een prachtige sfeer...

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:43

Mooi paard zeg en wat zijn jullie een leuke combinatie.
Foto's zijn inderdaad momentopname's. Soms schrik ik zelf, maar als ik dan een video zie, valt het best mee.
Doe zo verder!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:39

Wat een leuke reacties! Jacintha, ja vond de foto's echt leuk, vooral die eerste&laatste. En foto's maken is altijd leuk, roep maar wat je wilt/leuk vindt om te doen :j

Iedereen bedankt :D

Ilona, ja ben nog steeds erg blij met de beslissing voor een grijs jasje, staat zo veel mooier. En ben tevreden hoe hij het doet zo met de wedstrijden :)
Liesbeth, dankje! Ja, hij begint eindelijk weer een beetje zijn oude 'ik' te worden.

We oefenen lekker door en voor de volgende wedstrijd heb ik weer meer dan genoeg verbeterpunten ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:23

Lekker dat het zo goed gaat en mooie foto's
Wat betreft je handen, probeer ze iets minder breed te zetten en teugels iets korter op aantal foto's
en dan wat je zelf ook al zegt, proberen neusje er iets meer uit te rijden.
Maar op wedstrijd is dat altijd stuk lastiger dan in de training.