Zalien @ de Almelose ruiterdagen L1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Zalien @ de Almelose ruiterdagen L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:20

Hallo Allemaal,

Omdat ik toch wel trost ben op mijn meisje, wil ik hier toch een paar foto's plaatsen.

Zalien en ik al vanaf haar 4de bij elkaar. Ik als manege ruiter op een groen paard. Na veel oefenen en veel begeleiding zijn wij toch nog een heel end gekomen. We oefenen ook vrolijk verder aangezien het lange na nog niet perfect is.

Even een klein paspoortje.
Naam: Zalina
Leeftijd: 9 jaar
Ras: kwpn
Vader: Namelus R
Niveau: L1 +5

Dit jaar mochten wij weer in Almelo starten we zouden dinsdag donderdag en zaterdag de dressuur starten en woensdags het springen. Omdat we woensdags onderuit zijn gegaan hebben we alleen dinsdag en woensdag gestart.
Het was die dagen juist onwijs heet. De tweede proef was Zalien dan ook een beetje op en kwam het er allemaal niet meer uit. Dit was ook aan de punten te zien. De eerste proef was ze wat kijkerig. Maar verder wel braaf.
We hadden de eerste proef 185 punten en waren daarmee 6de en de tweede proef hadden we 180 punten.

Hier komen de foto's
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding

Ik weet dat het nog lang niet goed is. En dat Zalien vaak nog te diep loopt, maar was toch trots op haar en wou jullie graag deze foto's laten zien.
Ik hoop dat jullie een reactie achter laten.

Groetjs Maj0

Anoniem

Re: Zalien @ de Almelose ruiterdagen L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:24

Wat zijn jullie een leuke combinatie :)
Ik heb je volgens mij wel rond zien rijden! Wat me wel opviel toen is dat je niet echt lekker door kan zitten en dat Zalien nog niet lekker ontspant in de rug. Ook valt me op dat je zelf nog veel balans mist waardoor Zalien zelf nog niet helemaal lekker kan ontspannen. Dus het is een beetje een wisselwerking :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:27

Klopt heb altijd al heel veel moeite gehad met doorzitten. (Kon in het begin helemaaal niet zitten). Nou gaat het thuis al een stuk beter, maar ja op concours is er toch wat spanning en mevrouw weet heel goed hoe ze daar beetje misbruik van moet maken. En dan krijg ik haar er niet helemaal lekker door. En ja dan kan ik weer niet zitten haha.

Tis echt mijn spanning op concours waardoor Zalien niet ontspant. Thuis is dit gelukkig niet zo'n probleem (alleen het doorzitten nog).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:28

Goed dat je daar zelf bewust van bent want dan kun je daarmee aan de slag :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:30

Moet zeggen dat mijn spanning die dag gelukkig mee viel ging voor de fun en zo ook gereden. Maar ja heb een paard wat zoo nieuwsgierig is. En alles wil zien. En ben dan zelf nog niet goed genoeg om haar daar door heen te rijden.

Paard is top braaf maar weet precies waar mijn moeilijk heden zitten en wil daar af en toe nog wel een beetje misbruik van maken. Zo wou ze ook totaal niet halsstrekken terwijl ze dat echt super kan. Nou moet ik nog uitvinden hoe ik dat op zo'n moment moet gaan oplossen.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:02

Leuke foto's!
Joolien heeft heel zinnige opmerkingen gemaakt, dat ga ik dus niet ook nog eens doen. <3
Er is wel iets wat me opvalt, en misschien iets zegt over je hele manier van rijden.
Dat is die laatste foto.
Je zakt helemaal in. Waarom zit je niet super rechtop tijdens je groet? _-:(
Het lijkt maar een detail, maar ik zie het in alle foto's terug. >;)
Je kijkt naar beneden, je lijf is krom, veel te veel gericht om een paard op de voorhand te rijden .. >;)
Dat wil je toch niet?
Zó kun je niet goed rijden, zó kun je je paard nóóit op de achterhand brengen.
Er moet echt iets gebeuren, hoor! ZO doorgaan is NIET goed :(:)

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:41

Ik heb jullie ook zien rijden! Idd, het doorzitten niet al te flex, maar hey.. heb je die hitte gevoeld? Respect dat jij met je jasje bent opgestegen. Ik had me afgemeld. Vind het er leuk uitzien, en ben stiekem wat verliefd op je paard!
En tja, de rest is al benoemd door Jolien en Bertie ;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:12

Heb je gelijk in bertie. Ik vind het zelf heel moeilijk om te voelen wat er onder me gebeurd. Dat is wss de voornaamste reden dat ik na beneden kijken (En stiekum ben ik bang dat ze haar onder ne weg stelen := )
Moet zeggen dat mijn houding eerst nog erger was.

Babsding bedankt ben ik ook nog elke keer

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:22

maj0 schreef:
Heb je gelijk in bertie. Ik vind het zelf heel moeilijk om te voelen wat er onder me gebeurd. Dat is wss de voornaamste reden dat ik na beneden kijken (En stiekum ben ik bang dat ze haar onder ne weg stelen := )
Moet zeggen dat mijn houding eerst nog erger was.

Wat ik bijzonder vind is dat je je eigen houding verklaart als iets dat afhankelijk is van wat je paard doet.
Waarom kan het niet andersom zijn?
Jij, niet afhankelijk van je paard.
Maar: het gedrag van je paard afhankelijk van JOU.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:30

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat is oets wat ik heel moeilijk vind. Ben daar hard op aan het oefenen en in de training gaat dat steeds beter maar blijft moeilijk.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:35

maj0 schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat is iets wat ik heel moeilijk vind. Ben daar hard op aan het oefenen en in de training gaat dat steeds beter maar blijft moeilijk.

Ja, dat is niet gemakkelijk.
Gemakkelijk hoeft het ook iet te zijn, toch?
Belangrijk is dat je je er bewust van bent. Dán gaat het de goede richting op.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:44

Nee dat klopt, dat ben ik wel. Ben er ook druk mee bezig maar eerst is verkeerds afleren om vervolgens het goede aan te leren is moeilijk.

Ik heb leren rijden met als ik na links wil trek ik aan de linker teugel en andersom. Daardoor zit ik waarschijnlijk er nog teveel aan aan de voorkant.

irry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:36

Oei pianohandjes.. Probeer ook je ellebogen in een klein boogje en bij je lichaam te houden ( verschilt heel erg per foto) en niet je voeten af te steken (foto 1). Op eenofandere manier ziet het er niet helemaal lekker uit ook verder, maar ik kan niet goed zien waardoor dat komt. Waarschijnlijk ook wat balans zoals al eerder werd gezegt. Leuk koppie verder :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:06

bertie schreef:
Leuke foto's!
Joolien heeft heel zinnige opmerkingen gemaakt, dat ga ik dus niet ook nog eens doen. <3
Er is wel iets wat me opvalt, en misschien iets zegt over je hele manier van rijden.
Dat is die laatste foto.
Je zakt helemaal in. Waarom zit je niet super rechtop tijdens je groet? _-:(
Het lijkt maar een detail, maar ik zie het in alle foto's terug. >;)
Je kijkt naar beneden, je lijf is krom, veel te veel gericht om een paard op de voorhand te rijden .. >;)
Dat wil je toch niet?
Zó kun je niet goed rijden, zó kun je je paard nóóit op de achterhand brengen.
Er moet echt iets gebeuren, hoor! ZO doorgaan is NIET goed :(:)

Nou nou..... Overdrijven is ook een vak.
Vanaf foto's kun je nooit 100% een goede reactie geven. Als er nou film materiaal was, kreeg je een beter beeld.

Marjolein, je bent goed op weg hoor. Zitten een paar foto's bij die een iets minder beeld geven, maar hier ben je jezelf van bewust. Ik weet hoe je rijd, en vind het knap hoe je haar hebt opgeknapt! Jullie zijn op de goede weg.Paar punten zijn al gezegd, daar kan ik me wel enigszins in vinden. Probeer ook je ellebogen aan je lichaam te houden. :)