Bientje is een 7 jarige merrie al ondertussen. Afstm: viento uno w x grafiet
Eigenlijk hebben we enkel tegenslag gehad.
Spierbevangen, niet meer durven lopen, ijzersterk in haar mond, dan nog 2 verkeerde zadels aangemeten gekregen dan haar pees ernstig geblesseerd 6 maand rust gehad en nu terug een dikke maand goed aan het werk. Al enkele maanden gedraafd op lange lijnen, nu mag ze in principe alles terug doen.
Ook is er tijdens de revalidatie gebleken dat er nog een stuk wolfstand is blijven zitten.
Tandarts heeft hier zomaar 2,5jaar overheen gekeken... Dus splinter er ook uitgehaald.
En eindelijk is er verbetering! Eindelijk, geen verzet meer, durven lopen!
Zoiets simpel,.. Ze heeft bij wijze van spreken bijna alle fysio's en ostheopaten van het land gezien, zelfs naar de kliniek de hals en rug op foto gezet. En dit allemaal door een stukje tand...
Ze wordt nu even doorgereden door mijn instructice. Want al die jaren met pijn in haar mond gaan er niet zo makkelijk uit. En ik ben te braaf om te tonen hoe het nu juist wel moet. Achteraf ga ik er altijd nog een kwartier op.
Waar ik erg tegenaan loop
-Heb zelf dus 6 maand niet gereden wegens de blessure. Dus mijn zit is nog niet goed. Ook mogen er wat kilo's af.
-Ze buigt moeilijk naar rechts en ik moet haar durven wat doorbuigen. Ze doet dit eigenlijk redelijk. Maar voor mijn gevoel buig ik haar teveel, dus corrigeer weer op mijn buitenteugel terwijl ik beter even doorzet.
- Links wil ik teveel doorstellen terwijl dit niet nodig is. En dus is mijn linkerhand erg onrustig.
Voor het paard
- Voorwaart zijn en blijven
- Loslaten in hals en kaak
Gelieve het vriendelijk te houden, dit is een paard die gecorrigeerd word, dus geen perfect plaatje!