6e plaats NK para dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 17:50

Afgelopen twee dagen stond het NK Para dressuur op het programma voor ons! De trainingen vooraf gingen super fijn dus ik ging er met een goed gevoel heen.

Dinsdagochtend kwamen we aan, de stallen waren super verzorgd en we stonden in een leuke rij (met o.a Edward en Hans-Peter). ’s Middags was het tijd om baan te verkennen, wat super fijn ging. Om 18.20 was het tijd om te starten. Met losrijden voelde Ul ook goed, maar toen ik de baan in reed was het publiek nog aan het applaudisseren voor de voorganger, waar Ul zo van schrok dat ze weer net zo hard om wilde draaien. De spanning kreeg ik niet volledig afgevloeid en mijn proef ging daardoor niet echt lekker. Ik kon niet aan haar blijven rijden want dat accepteerde ze niet, ik heb daarom vooral heel netjes gereden, waar ik nog aardig wat mee heb kunnen redden. Na de proef was ze nog niet rustig want op de weg terug naar stal ging ze nog even op haar achterbenen staan toen ze de bosjes niet in mocht, iets wat ze alleen doet als het haar echt heel hoog zit. (de Diva :+)

Woensdagochtend was het tijd voor de tweede proef. Met losrijden was ze super ontspannen. Mijn doel was om vooral ontspannen de ring door te gaan en een fijne aanleuning te houden. Ik ging nu de baan in na het applaus, maar ondanks dat vond ze het wel spannend om daar langs te gaan. Dit keer kon ik het snel af laten vloeien in liep ze het rondje om de ring goed ontspannen. Deze proef ging veel fijner alleen in een eenvoudige wissel en contra galop raakte ik haar wat kwijt. Ondanks dat was ik heel tevreden, ook mensen aan de kant vonden het een hele fijne proef :-)

De eerste dag hadden we 62,8% met weinig verschil in punten.
De tweede dag hadden we 63,7% met 5% verschil tussen de jury’s.

Uiteindelijk hebben we een 6e plaats behaald, waarmee ik zeker tevreden ben! :-)

1. Afbeelding
Knappe Ullie

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-TR78ZHVM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-DZI8INNR.jpg
Ja het is echt waar, deze had ze om :+

2. Afbeelding
Dag 1 middendraf

3. Afbeelding
Dag 1 uitrijden appuyement

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-IGFUHAMF.jpg

4. Afbeelding
Dag 1 uitgestrekte stap

5. Afbeelding
Dag 1 appuyement

6. Afbeelding
Dag 2 losrijden

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-E34RLR4D.jpg
Hans Peter Minderhoud aan het trainen terwijl ik aan het losrijden was, best leuk!

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7W67ADYU.jpg
Bewijs dat ik er ook was :+

7. Afbeelding
Dag 2 schouderbinnenwaarts

8. Afbeelding
Dag 2 afwenden tussen schouderbinnenwaarts

9.Afbeelding
Dag 2 Galop

10.Afbeelding
Dag 2Uitgestrekte galop

11. Afbeelding
Dag 2 Draf

12. Afbeelding
Dag 2 Contra galop

13. Afbeelding
Dag 2, AC lijn richting groeten

14. Afbeelding
Dag 2, Blij! :-D

15. Afbeelding

Elise95

Berichten: 4204
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:59

Ziet er goed uit!! :)

Ik mis wel je roze laarzen :o

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:02

Gaaf paard! En o my god, dat roze.. Geweldig! <3

Anoniem

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:12

Knap gedaan hoor, gefeliciteerd!!!

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:21

Elise95 schreef:
Ziet er goed uit!! :)

Ik mis wel je roze laarzen :o


Ik heb wel in het roze getraind, inclusief laarzen en cap. Maar in de ring durfde ik het niet haha :+

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:21

BenteMaxime schreef:
Gaaf paard! En o my god, dat roze.. Geweldig! <3


Haha ja leuk he. Ik heb ook roze laarzen en cap. Nu alleen knopen, zweep en beschermers en wat glitters op mijn laarzen. Vond ik nu wel gek genoeg.

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:21

Sonja schreef:
Knap gedaan hoor, gefeliciteerd!!!


Dank je! :)

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:47

CleovG schreef:
BenteMaxime schreef:
Gaaf paard! En o my god, dat roze.. Geweldig! <3


Haha ja leuk he. Ik heb ook roze laarzen en cap. Nu alleen knopen, zweep en beschermers en wat glitters op mijn laarzen. Vond ik nu wel gek genoeg.


Ja je laarzen heb ik wel is voorbij zien komen op Facebook, echt ik vind het knap dat je dat durft want die vallen extreem op natuurlijk! Maar die roze beenbescherming, aaaaah wanna have it!

Lauura

Berichten: 3855
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Assendelft

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:52

Ik scrolde ook eerst naar de foto's in de hoop op roze laarzen haha!! Heb je al een foto van je roze cap? :D

Goed gedaan hoor, gefeliciteerd! Je dag 2 pakje staat sjiek!

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:55

CleovG schreef:
Elise95 schreef:
Ziet er goed uit!! :)

Ik mis wel je roze laarzen :o


Ik heb wel in het roze getraind, inclusief laarzen en cap. Maar in de ring durfde ik het niet haha :+

Dat vind ik echt jammer! :j

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 22:57

Zooist schreef:
CleovG schreef:
[
Ziet er goed uit!! :)

Ik mis wel je roze laarzen :o


Ik heb wel in het roze getraind, inclusief laarzen en cap. Maar in de ring durfde ik het niet haha :+

Dat vind ik echt jammer! :j


Ik was het wel van plan. Maar toen ik die ring zag en alles er omheen heb ik besloten om het niet te doen. Was al spannend genoeg zo voor het eerst. Wellicht als ik die grote banen gewend ben dat ik ze wel lekker aan doe :-)

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 22:59

BenteMaxime schreef:
BenteMaxime schreef:
Gaaf paard! En o my god, dat roze.. Geweldig! <3


Haha ja leuk he. Ik heb ook roze laarzen en cap. Nu alleen knopen, zweep en beschermers en wat glitters op mijn laarzen. Vond ik nu wel gek genoeg.


Ja je laarzen heb ik wel is voorbij zien komen op Facebook, echt ik vind het knap dat je dat durft want die vallen extreem op natuurlijk! Maar die roze beenbescherming, aaaaah wanna have it![/quote]

Haha ja normaal ben ik niet zo moeilijk, maar vond ze voor nu iets te gek.

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:00

BenteMaxime schreef:
BenteMaxime schreef:
Gaaf paard! En o my god, dat roze.. Geweldig! <3


Haha ja leuk he. Ik heb ook roze laarzen en cap. Nu alleen knopen, zweep en beschermers en wat glitters op mijn laarzen. Vond ik nu wel gek genoeg.


Ja je laarzen heb ik wel is voorbij zien komen op Facebook, echt ik vind het knap dat je dat durft want die vallen extreem op natuurlijk! Maar die roze beenbescherming, aaaaah wanna have it![/quote]

Haha ja normaal ben ik niet zo moeilijk, maar vond ze voor nu iets te gek.[/quote]

Snap ik :)

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 23:06


BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:11


CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 23:14

Volgens mij kun je dan de volgende aanblikken of verslepen. Ik heb er 2 gedownload maar het is 1 map geworden.

Dank je

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 11:01

Blijf het jammer vinden dat foto's met roze laarzen 10x harder aan ongeacht de prestatie...

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:57

Gefeliciteerd met je behaalde plaats! Ik vind het een heel fijn beeld :)

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 13:47

Dank je!

marleeentje

Berichten: 983
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Aan de zuid hollandse kust

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:39

Gefeliciteerd met je 6e plaats!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: 6e plaats NK para dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:20

Van harte met je 6e plaats! :D
Ziet er keurig uit zo op de foto's! Lekker op een trensje ook, zo hoort het! :D

Ik hoop dat je het geen brutale/asociale vraag vindt, maar waarom para? Ik zie zo op de foto's niets anders dan bij een reguliere wedstrijd? :=

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 18:03

Sok schreef:
Van harte met je 6e plaats! :D
Ziet er keurig uit zo op de foto's! Lekker op een trensje ook, zo hoort het! :D

Ik hoop dat je het geen brutale/asociale vraag vindt, maar waarom para? Ik zie zo op de foto's niets anders dan bij een reguliere wedstrijd? :=


Dank je!

Nee is geen brutale vraag hoor. Ik rijd in grade 4, dus de minst gehandicapte grade om het zo maar te zeggen. Bij de meeste van mijn grade genoten zie je vrijwel niks op het eerste gezicht.

Mijn diagnose is pas een paar weken geleden gesteld. Daarvoor was het wel duidelijk dat ik wat mankeerde maar nooit wat het nou was, artsen dachten vanalles maar nooit het goede. De diagnose die ik gekregen heb ik cerebral palsy, wat een hersenverlamming betekent. Deze zit in mijn linker hersenhelft waardoor mijn rechterkant problemen heeft met de motoriek. Voornamelijk mijn been is aangetast maar ook mijn romp en arm iets. Met rijden heb ik kracht en coördinatie verlies en mag ik lichtrijden en met een zweeprijden. Ook zit ik wat scheef.

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 18:03

marleeentje schreef:
Gefeliciteerd met je 6e plaats!


Dank je!

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 04:41

Echt een super prestatie! Heb nog nooit para dressuur wedstrijden gezien en was heel nieuwsgierig.
Hartstikke knap hoor je hebt dat heerlijke beestje mooi aan het lopen! Jullie zijn een voorbeeld voor velen mensen die ook een beperking hebben, dat ze nooit zomaar hun droom op hoeven te geven! Echt fantastisch!

Edit: ik ben heeeeelemaal verliefd op die roze laarzen wauw! _/-\o_
Nog een edit: sorry 2x edit :o ik vroeg me af, is het moeilijk om in aanmerking te komen voor de para paardensport?
Het lijkt me toch een harde wereld, waar je niet zomaar inkomt. Zo vraag ik me af, wat zijn de voorwaarden om de speciale para wedstrijden te mogen rijden? En heb je nog veel concurrentie? :)

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:51

CleovG schreef:
Sok schreef:
Van harte met je 6e plaats! :D
Ziet er keurig uit zo op de foto's! Lekker op een trensje ook, zo hoort het! :D

Ik hoop dat je het geen brutale/asociale vraag vindt, maar waarom para? Ik zie zo op de foto's niets anders dan bij een reguliere wedstrijd? :=


Dank je!

Nee is geen brutale vraag hoor. Ik rijd in grade 4, dus de minst gehandicapte grade om het zo maar te zeggen. Bij de meeste van mijn grade genoten zie je vrijwel niks op het eerste gezicht.

Mijn diagnose is pas een paar weken geleden gesteld. Daarvoor was het wel duidelijk dat ik wat mankeerde maar nooit wat het nou was, artsen dachten vanalles maar nooit het goede. De diagnose die ik gekregen heb ik cerebral palsy, wat een hersenverlamming betekent. Deze zit in mijn linker hersenhelft waardoor mijn rechterkant problemen heeft met de motoriek. Voornamelijk mijn been is aangetast maar ook mijn romp en arm iets. Met rijden heb ik kracht en coördinatie verlies en mag ik lichtrijden en met een zweeprijden. Ook zit ik wat scheef.

Jeetje! Heftig joh! Ik vind het toch knap dat je met een beperking 'gewoon' kunt rijden! +:)+ Ga vooral zo door!