Ewonder @ B dressuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leeuwtje

Ewonder @ B dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:31

Na ons allereerste topic samen http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1690705 wordt het weer tijd om een nieuw topic te maken!
Naam: Ewonder
Geslacht: Merrie
Stamboek: KWPN (springgefokt)
Geboortedatum: 30-06-2009

Na het vorige topic hebben we mee mogen rijden in een clinic van Jennifer Sekreve en daar hebben we echt heel veel van geleerd. Het ging tot zo goed dat ik had besloten om een wedstrijdpas aan te vragen. 21 april was het dan zo ver, onze aller eerste wedstrijd. Ik ging voor de ervaring en ik ging er eigenlijk vanuit dat we laatste zouden worden. Tijdens het losrijden gedroeg ze zich echt voorbeeldig en ik had voor mezelf al gewonnen. Ik was zo trots dat ik al met een big smile de proef in ging. Het was een kleine wedstrijd maar voor een drie jarige was er best veel te zien. Witte hekjes, jury hokje, bloembakken bij de bordjes etc. Ze keek nergens na! In de proef gedroeg ze zich super! Helaas bij de eerste proef gediskwalificeerd omdat ze bij A de ring verliet, foutje van mij. Wel de proef uit mogen rijden dus ik was tevreden. Tweede proef heb ik uit kunnen rijden! Ik dacht dit zijn een mooie 175 punten. Het bleken er 184 punten te zijn en een mooie 5e plek (4 prijzen). Dit had ik echt niet verwacht maar was zoooo trots! :D :D

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

Omdat ik het zo goed vond gaan heb ik meerdere wedstrijden opgegeven. Puur om ervaring op te doen en kilometers te maken. De tweede wedstrijd gedroeg ze zich weer erg braaf en dit resulteerde op een 176 en 183 punten. Weer super tevreden.

De derde wedstrijd was de eerste wedstrijd op gras maar hier gaf ze niks om, helaas was dit niet onze beste wedstrijd en dus een terechte 174 en 176 punten.

De vierde wedstrijd was op gras en dan voor het eerst zonder hekjes om de ring heen. Hier hebben we thuis nog heel hard op moeten oefenen omdat we nog wel eens lomp door de bocht kunnen gaan. Dit was ook voor het eerst een groot concours met tent en vlaggen en noem maar op. Ze keek nergens na.
Proef 1 was was onrustig en waar ik bang voor was, we knalde de ring uit omdat ik even het stuur kwijt was. Gelukkig op tijd kunnen hervatten dus niet gediskwalificeerd. De 174 punten waren terecht. De tweede proef had ik haar echt lekker aan het lopen en ook lekker aan te teugel. Helaas vielen te punten wat tegen, namelijk 178. Maar ik laat de punten de pret niet drukken over hoe goed alles is gegaan.

Deze foto's zijn gemaakt door Equigeniek fotografie.
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. Mijn trouwste grooms!! <3
Afbeelding

De verandering die Ewonder onder gaat vind ik erg leuk om te zien.
Afbeelding
Zo liepen we er een tijdje geleden bij.

In de proef zelf sla ik de halve grote volte doorzitten nog even over. Ik vind dat ze zelf nog wat meer kracht mag ontwikkelen in haar rug dus geef ik haar die kans. Daar scoor ik nu dus vaak een 5 op omdat je gewoon moet doorzitten.

Ik wil een foto op A4 af laten drukken! Welke foto vinden jullie het mooiste?

Wij zouden het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten!
Laatst bijgewerkt door leeuwtje op 24-05-13 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

JenW

Re: Ewonder @ B dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:46

Leuke combi ! :) goed dat ze zo braaf was!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:25

Braaf paardje is het toch ook leó!
Jullie gaan goed vooruit samen :D

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:49

Ik blijf jullie een leuke combinatie vinden! :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:09

Duidelijk vooruitgang, blijf veel schakelen, gezien ze erg op de voorhand is gebouwd, blijft dit belangrijk.
Enne 3-jarige ? Je bedoelt denk ik 4 jarige :D

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:28

CM_ schreef:
Duidelijk vooruitgang, blijf veel schakelen, gezien ze erg op de voorhand is gebouwd, blijft dit belangrijk.
Enne 3-jarige ? Je bedoelt denk ik 4 jarige :D

nog net geen 4 denk ik haha, 30-6 pas ? :=

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:33

Als ik niet beter wist, zou ik denken dat het mijn paard is.. Hahah wat lijken ze op elkaar!

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 07:42

zeker vooruit gang te zien. Nu een mooie hoofd-hals lijn.
Mooi Paardje. Succes jullie komen er wel

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:50

Hey, wat leuk, jij was van die new forester!! (Heb ff in je profiel gespiekt)
Dit paard staat je echt heel goed, leuke combinatie zijn jullie!! :j
Heel veel plezier gewenst samen!!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:14

Wat een knappe merrie is het toch ook :D Ze wordt steeds meer paard ipv puppy!

Als ik zou laten afdrukken dan werd het foto 3 of 4 :j

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:25

Ik vind haar op die "oude" foto veel mooier! :=

Op de foto's lijkt het of ze zich vast zet achter het zadel en ik vind haar niet zo mooi bespierd.
In de training veel lang en laag en rond over de rug rijden, dan wordt ze losser en krijg je ook een fijnere aanleuning (je schrijft ergens: Ook helemaal aan de teugel, hieruit begrijp ik dat ze nog niet altijd helemaal fij nagevelijk is)

Veel succes verder!

En ze is 4 :D Vanaf januari verjaren alle paarden.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:15

Ik vind de laatste foto ook het mooist. Snap heel goed dat je het doozitten nog overslaat. Als je op de foto's afgaat en de laatste foto al een tijd eerder is genomen lijkt het wel alsof het spiervolume is afgenomen. Heb je enig idee hoe dat kan of zie jij het zelf anders? Ik vind het er heel B-waardig uitzien, gelet op de conditie van je paard maar als die verbetert zie ik ook potentie. Let er vooral op dat je achterbeen er echt goed bijvraagt want die mag nog net een tikje meer ondertreden imo. Veel succes en hou ons op de hoogte, jullie zijn een hele leuke combinatie.

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 17:38

bedankt voor jullie reacties!! :D

Ik denk dat de fotos dan wat vertekenen. de aanleuning mag inderdaad stiller maar ze zet zich niet vast. op de laatste foto kon ze nog niet halsstrekken. nu scoren we 7s en 8en daarvoor. dat wil wel wat zeggen lijkt mij. Verder is wat je op de onderste foto ziet vet en geen spieren. dat hoor ik van iedereen hier. Ik ben al veel overgangen en schijnovergangen aan het rijden. we zijn er wel meebezig!!

Roosjes ik ben heel.benieuwd hoe jou paard er dan uitziet. heb je een foto? *&v

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 07:24

Daar is ze weer :D Jullie gaan echt enorm vooruit Leonie! In de lessen ook.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:26

leeuwtje schreef:
Roosjes ik ben heel.benieuwd hoe jou paard er dan uitziet. heb je een foto? *&v

Ik zal eens thuis kijken of ik een foto kan plaatsen:d

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:21

Wat een puppy nog... Die gaat vast nog veel veranderen. :) Let er op dat je goed werkt aan stelling en buiging, je paard heeft op (bijna) alle foto's de neiging tot kantelen. Dat is zonde voor het beeld en kost waarschijnlijk ook veel punten. Komt vast goed als jullie de nodige ervaring op hebben gedaan. Succes samen!

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:51

Ziet er al netjes uit, Leonie! :)
Ik vind persoonlijk foto 3 en 5 erg mooi <3