Naam: Ewonder
Geslacht: Merrie
Stamboek: KWPN (springgefokt)
Geboortedatum: 30-06-2009
Na het vorige topic hebben we mee mogen rijden in een clinic van Jennifer Sekreve en daar hebben we echt heel veel van geleerd. Het ging tot zo goed dat ik had besloten om een wedstrijdpas aan te vragen. 21 april was het dan zo ver, onze aller eerste wedstrijd. Ik ging voor de ervaring en ik ging er eigenlijk vanuit dat we laatste zouden worden. Tijdens het losrijden gedroeg ze zich echt voorbeeldig en ik had voor mezelf al gewonnen. Ik was zo trots dat ik al met een big smile de proef in ging. Het was een kleine wedstrijd maar voor een drie jarige was er best veel te zien. Witte hekjes, jury hokje, bloembakken bij de bordjes etc. Ze keek nergens na! In de proef gedroeg ze zich super! Helaas bij de eerste proef gediskwalificeerd omdat ze bij A de ring verliet, foutje van mij. Wel de proef uit mogen rijden dus ik was tevreden. Tweede proef heb ik uit kunnen rijden! Ik dacht dit zijn een mooie 175 punten. Het bleken er 184 punten te zijn en een mooie 5e plek (4 prijzen). Dit had ik echt niet verwacht maar was zoooo trots!
1.

2.
Omdat ik het zo goed vond gaan heb ik meerdere wedstrijden opgegeven. Puur om ervaring op te doen en kilometers te maken. De tweede wedstrijd gedroeg ze zich weer erg braaf en dit resulteerde op een 176 en 183 punten. Weer super tevreden.
De derde wedstrijd was de eerste wedstrijd op gras maar hier gaf ze niks om, helaas was dit niet onze beste wedstrijd en dus een terechte 174 en 176 punten.
De vierde wedstrijd was op gras en dan voor het eerst zonder hekjes om de ring heen. Hier hebben we thuis nog heel hard op moeten oefenen omdat we nog wel eens lomp door de bocht kunnen gaan. Dit was ook voor het eerst een groot concours met tent en vlaggen en noem maar op. Ze keek nergens na.
Proef 1 was was onrustig en waar ik bang voor was, we knalde de ring uit omdat ik even het stuur kwijt was. Gelukkig op tijd kunnen hervatten dus niet gediskwalificeerd. De 174 punten waren terecht. De tweede proef had ik haar echt lekker aan het lopen en ook lekker aan te teugel. Helaas vielen te punten wat tegen, namelijk 178. Maar ik laat de punten de pret niet drukken over hoe goed alles is gegaan.
Deze foto's zijn gemaakt door Equigeniek fotografie.
3.

4.

5.

6.

7. Mijn trouwste grooms!!

De verandering die Ewonder onder gaat vind ik erg leuk om te zien.

Zo liepen we er een tijdje geleden bij.
In de proef zelf sla ik de halve grote volte doorzitten nog even over. Ik vind dat ze zelf nog wat meer kracht mag ontwikkelen in haar rug dus geef ik haar die kans. Daar scoor ik nu dus vaak een 5 op omdat je gewoon moet doorzitten.
Ik wil een foto op A4 af laten drukken! Welke foto vinden jullie het mooiste?
Wij zouden het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten!

goed dat ze zo braaf was!