Als vervolg op: [RIJ-ITP] Weer aan het werk!
Al zeg ik het zelf, vind ik wel een hele verbetering!
Jammer van mijn onderbenen op sommige foto's, dat dressuurzadel in mijn vorig topic daar zijn de singel stoten helemaal kapot van.
Daarom nu dit springzadel als vervanging, moet er alleen echt meer op gaan letten zie ik nu!
Commentaar mag, houd het alleen wel vriendelijk a.u.b.

Lang heb ik met het probleem geworsteld dat ik mijn rechterhand heel erg strak hield en mijn linkerhand helemaal los.
Daardoor stak het bit helemaal uit zoals je goed kunt zien in het vorige topic.
Heel erg lang mee geworsteld, maar eindelijk lukt het me om het meer los te laten.
Ook ben ik er mee bezig dat zijn achterhand actief is, omdat het zo'n lang paard is doet hij achter uit zichzelf heel weinig.
Foto's staan niet op volgorde.
Aanschouw:
1.

Contact verlies, toch weer veel meer druk op rechts dan op links maar paard loopt wel lekker actief.
2.

Mooi plaatje, hoofd staat er half op omdat er iemand voor stond.
Achterhand mag actiever en onderbeen verder naar achteren.
3.

Dit vind ik een erg mooi beeld, loopt alleen tikje op de voorhand.
4.

Mag voor iets lager naar mijn idee.
5.

De hals vind ik hier heel erg fijn, mooi op lengte en neusje voor zover ik kan zien op loodlijn.
Over achterhand valt weinig te zeggen vanuit deze positie.
6.

Een érg gestrekt voorbeen, binnen achterbeen treed bijna niet onder.
7.

Sta moment, heb erg het idee dat ik heel erg ver uit mijn zadel kom, dit voelt alleen totaal niet zo op het paard.
8.

Hier wil ik naar toe, erg mooi binnen achterbeen, tilt voorbeen netjes op en ook voor mooi rond, mag wel net iets lager.
9.

Dit vind ik echt een super mooie foto!
10.

Misverstandje

11.

Loopt mooi actief alleen te hoog van voren.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik aanspoorde om de achterhand mee te nemen, dan komt hij voor wat omhoog.
12.

Teveel buitenhand.
13.

Mag meer achterhand. Verder wel fijn plaatje.
14.

Verbetering t.o.v. vorige foto.
15.

Mooie actieve benen!
Dit was het, houd het netjes a.u.b.
Een reactie vinden wij leuk!