Na een jaar weer te paard! Onze eerste stapjes weer samen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Na een jaar weer te paard! Onze eerste stapjes weer samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 08:33

Helaas heb ik door een langdurige blessure van mijn wedstrijdpaard nu al een jaar niet meer kunnen rijden. En jee, wat kun je dat missen! Door omstandigheden heb ik nu sinds kort mijn vorige paard weer terug ( [ITP] Weerzien: Mooie Topanga na 3 jaar weer terug! ).

Ook zij heeft een lange weg te gaan voordat ze eventueel weer echt aan het werk mag (spat), maar omdat ze wel weer goed rad loopt, mogen we rustig wat stap-oefeningen doen ohz. Inmiddels staat ze weer goed op haar voeten ( [BEH] Graag jullie mening over deze hoefstand ) en hebben we gisteren onze eerste stapjes weer gemaakt!

Ik ben echt übertrots op mn meisje en heb de hele dag op een gigantische roze wolk rondgezweefd ondanks het slechte weer buiten haha. Voor mij ook weer een hele stap en ze was zo ontzettend lief! <3

Misschien geen hele bijzondere foto's en er is zoveel mooiers te zien hier op het forum, maar voor mij toch echt heel bijzonder en speciaal. Het waren onze eerste stapjes naar een nieuwe toekomst samen. Daarom heb ik besloten om ze toch met jullie te delen en ik hoop dat we de goede kant op blijven gaan.

Afbeelding

De bak was erg zwaar en daarom heb ik besloten om op het gras te gaan stappen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trots!
Afbeelding

Ik rij overigens normaal altijd met laarzen, maar ze lagen nog bij mijn ouders op stal, dus dit was even voor eigen risico in dit geval.

Marus

Re: Na een jaar weer te paard! Onze eerste stapjes weer samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:36

Wat een prachtig paard!
En wat zal dat heerlijk zijn na een jaar weer op het paard te zitten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:41

leuk paard en fijn dat ze weer beter loopt :j
probeer haar achterhand er iets meer bij te rijden, haar achterbenen blijven nu teveel achter en dat maakt het er niet makkelijker op voor haar

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:52

Ja er zijn mooiere foto`s op bokt......maar paardrijden is ook emotie _/-\o_ Super dat je weer een rondje kon stappen *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 09:58

Marus, dank je! en ja echt wel, toen ik ernaast stond vroeg ik me serieus af hoe ik er op moest komen, maar gelukkig toch niet alles verleerd in een jaar haha.

spatter, de eerste paar rondjes was ze net een hertje met haar neus tussen de sterren. Daarna ontspande ze meer en durfde ze haar lichaam wat meer te gebruiken. Ze is eergisteren bekapt en nogal in stand veranderd hierdoor dus ik denk ook dat ze weer wat moet leren durven lopen. Maar je hebt wel gelijk hoor!

Marleen74, dank je wel!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:52

Ik volgde ook je andere topics al. Wat fijn dat je zo snel verschil merkt. Gelukkig dat je ze terugnam en een ze nu een nieuwe kans geeft. Beestje zal wel blij zijn met de nieuwe voetjes :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:27

betadine dank je wel! Erg lief dat sommigen zo meeleven ook.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:30

Ik hoop voor jullie dat er nog veel van die fijne momenten komen!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:27

fijn iid zo snel verschil.
had ik niet verwacht eigenlijk :D

lekker weer zo na een tijd , op je eigen terug gekregen paard. ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 17:49

bertine37, dank je!

fuego3, dit had ik ook echt niet verwacht, maar we doen heel voorzichtig en alleen wat stapwerk de komende tijd. Voelt echt SUPER trouwens :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:17

Super dat je je oude paard weer terug hebt om wat mee te doen.
En verstandig dat je het gras op zoekt als de bodem zwaar is. Nadeel van een bak met zeer goed doorlatend zand :P

zou me niet te druk maken om het activeren van de achterhand bij een spat-paard...
Mijn pony kreeg spat toen hij een jaar of 12 was, is er een aantal maanden flink kreupel van geweest, en inmiddels is hij 22 en kan ik hem nog steeds prima recreatief rijden, in stap, draf en galop, zolang ik maar niet te actief dressuurmatig aan de slag wil met activeren van het achterbeen, dan krijgt hij er namelijk toch wel wat last van. Door de spat buigt het achterbeen moeilijker omdatde spatgewrichten in het spronggewricht (deels of helemaal) vergroeid zijn. Als je dan toch het achterbeen meer tot buigen en dragen wilt brengen, heb je eerder kans op overbelasing of forceren en dat doet pijn.
Dit is gewoon mijn praktijkervaring van de laatste tien jaar...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:31

Bedankt voor je reactie Joyce. Ik ben blij met alles wat we kunnen doen en heb geen ambities met dit paard, dus ik laat het denk ik maar fijn aan haar zelf over wat ze aankan en wat niet. voorlopig ben ik al superblij dat we alleen al stappen kunnen, das al heel wat!