Tijdje zitten wikken en wegen of ik dit zou plaatsen, maar ik ben zo trots
(& ik kan hier natuurlijk ook bruikbare tips krijgen)September 2012 heb ik haar gekocht, geklooit en zadelmak gemaakt. In de winter is ze gewoon paard geweest want thuis kon ik toch niet rijden en om haar dan al mee na een manege te nemen kon nog niet. Nu weer lekker opgepakt en het gaat super! Stapte er zo weer op weg eigenlijk.
We zijn nu vooral nog bezig met eigenlijk alleen de ontspanning en gewoon de bak netjes rond lopen. Voltes komen ook al een beetje aan bot. Ik rijd enkel op mn buitenteugel zodat ze de bak rond loopt en niet enkel trekt naar de persoon die nog in het midden staat. Binnenhand heeft het touw om haar nek vast zodat ik niet in haar mond zit aan de binnenkant als ze wel weg schiet of iets geks doet. Aan het eind pak ik de binnenteugel er al iets meer bij. Verder doen we wat overgangen, proberen af en toe wat vooruit en weer terug. Gewoon lekker bezig met het begin; gas, rem en beetje stuur. En het belangrijkste; ontspanning.
Ook lopen we balkjes voor wat extra ontspanning en de leuk.
Het hele proces is zonder bijzet of wat dan ook geweest, er is dus nog niks te zien van iets als 'aan de teugel' lopen. Veel mensen zullen het anders doen en zien ze direct liever al rond maar ik vind dit net zo prettig gezicht eigenlijk. Lekker rijden, ontspanning en dan komt het koppie van zelf wel. In de stap begint haar hals al wat te zakken aan het eind dus dat gaat wel goed komen
Dat is mijn methode, voor ieders methode respect.
Dat was vooral de rede van twijfel om het te plaatsen; zie hier vooral paarden die in dit stadium al wel rond lopen, maar in dit geval dus niet. Tuig zit ook goed, zadel ligt prima op haar 
We hebben alle tijd en hebben totaal geen haast.
Klein paspoortje;
Paspoortnaam: Esforzado
Sportnaam (voor straks): Edelweiss Pride
Leeftijd: 4 (van maart)
Vader: Vaillant
Vader v moeder: Kroongraaf
Ze zal zo'n 1.60 zijn of al wat groter
Buiten de bak gebeuren ook hele interessante dingen

Dat bekkie (L)_(L) ik was iets aan het doen met mn teugels ofzo

En ons eerste galopje

Zit nog niet helemaal op mn kont, probeer haar rug nog wat te ontlasten (:

Tips mogen, fijn zelfs. Ik heb begeleiding van iemand met verstand ervan, heb zelf vaker ook pony's beleerd en krijg binnenkort les. Vind het fijn om zo snel mogelijk aan de les te gaan met een jong ding.
Ze is nog veel te dik, ik weet het.. Maar wat wil je dan, ze heeft de winter niks gedaan.. Dat wordt er nu wel afgetraind dus daar hoef je niks over te zeggen (:
Ik hoop dat jullie het lief houden! Als je wat kwijt wil, doe je dat maar via PB maar hou het hier netjes
) en het touwtje om de nek.