Cavella van bos/weide pony naar toch een dressuur/springpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SRY

Cavella van bos/weide pony naar toch een dressuur/springpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 17:31

Cavella is een bijna 9 jarige haflinger x arabier. Heb haar gekregen toen ze nog een veulentje was. Ze heeft altijd thuis op de wei gelopen en hebben alleen recreatief buiten wat gereden.
Vorig jaar januari zijn we naar de manege vertrokken om te springen en dressuren :)
Dressuur ging op zich goed, maar niet zo als ik wou. Springen was eerst drama maar nu vind ze dat geweldig. Helaas hebben we begin dit jaar een flinke tegenslag gehad. Valpartij gehad met springen en een rare sprong wat ze maakte boven een hindernis waardoor Cavella kreupel liep, 3 weken rust en ontstekingsremmers. Opnieuw mankheidsonderzoek maar ze kwam er goed doorheen en toch liep ze kreupel?? Advies naar de osteopaat. Ze had van alles verkeerd zitten en mede ook door de valpartij. Ze heeft helaas wel 11 weken stilgestaan maar nu gaat het beter dan ooit tevoren :D
Springen doet ze weer, alleen ik twijfel nu heel erg bij parcourtjes springen, bang dat het weer fout gaat.
Dressuur ben ik begonnen met privedressuurles, had al groepsdressuurles maar hier kon ik niet goed geholpen worden met ons probleem: nageeflijkheid.
Heb nu 3 privelessen gehad, ze begint fijner te lopen, ze begint te ontspannen, haar achterhand begint ze te gebruiken maar is nog wel zoekend naar hoe ze moet lopen. Ze trekt me vaak nog uit me zadel :+
Vandaag was mijn moeder mee, die geloofde me niet en wou het zelf zien en heeft een paar foto's gemaakt. :)

Ik heb lang getwijfeld of ik een topic moet openen maar ik doe het toch. Tips mag maar we hebben elke week les en we zijn nog lang niet klaar :P

Afbeelding

Stap momentje :)
Afbeelding

Afbeelding

Voltes kantelt ze wel nog te veel.
Afbeelding

Stiekem worden mijn teugels altijd langer en moet ik ze weer oppakken zoals hier
Afbeelding

Afbeelding

<3 <3
Afbeelding

Poging tot halsstrekken, dit is iets wat Cavella altijd al moeilijk heeft gevonden.
Afbeelding

Moe maar voldaan :)
Afbeelding

Springfoto van vorige week van de springles :D
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, zou leuk zijn als je een berichtje achterliet :D

Anoniem

Re: Cavella van bos/weide pony naar toch een dressuur/springpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:40

Probeer als je contact verliest eens meer been te geven, zodat ze de hand weer gaat opzoeken. Zo ook bij het halsstrekken. Geef heel rustig je hand mee maar het contact moet gelijk blijven. Dat kan alleen als je genoeg been bij geeft. Ze moet de rug loslaten en de hand volgen en dat moet je met been doen. Met je buitenhand en je zit vang je het tempo wat op.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:08

Fijn dat ze weer de "oude" is. De foto's zien er netjes uit en met wat extra privélessen moet het wel goed komen met jullie. Verder sluit ik me aan bij joolien.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 18:45

Dank jullie wel :) Deze tips kreeg ik ook al van mijn instructrice. Ga hier zeker mee aan het werk. :j Ben al blij als ze dadelijk al iets kan halsstrekken.