Farisma voor de 11e keer onder het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Farisma voor de 11e keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 21:08

Eerst maar even een paspoortje:
Naam: Farisma
Leeftijd: 3
Afstamming: ZhivagoXGribaldi
Stokmaat: 1.76m

Vandaag heb ik voor de 11e keer op mijn eigen merrie gezeten, mijn vriend heeft haar voor mij gekocht toen ze 1 jaar werd. Inmiddels is het al een flink paard geworden en ze doet het allemaal zooooo braaf, ben echt super trots.
We doen het allemaal erg rustig aan en als het genoeg is is het genoeg. Ze vindt het echt super leuk om te werken en toch doen we rustig aan zeker omdat ze zo groot is!

Ik wou haar eerst zadelmak laten maken door iemand anders, maar omdat ze zo braaf was met het longeren en met het zadel heb ik toch besloten het zelf te doen, en ik moet zeggen het voelt toch wel erg goed om het allemaal zelf te doen. Natuurlijk met goede hulp :)

Hierbij dus een filmpje van het rijden van vandaag:
http://www.youtube.com/watch?v=LpyNenuVe6E

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:24

Heel goed dat je het rustig aan doet! Had dit paard zelf persoonlijk nog een jaartje laten staan maargoed dat is dit topic niet voor aangemaakt. Idd wel heel braaf en ze lijkt het goed op te pakken. Denk er wel om dat je niet teveel met je benen drijf, dan kan je beter een zweepje erbij nemen anders word ze heel gauw doof voor je been en dat is niet wat je wilt natuurlijk. Wel echt een puppy nog hoor, wees er zuinig mee.

Kyarahh

Re: Farisma voor de 11e keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:50

Farisma is echt een leuk beestje! Ze doet het netjes zeg :)!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:59

Wat leuk, een zusje van mijn merrie! :)
Zou het inderdaad ook lekker rustig aan doen, ze is wel erg braaf zo te zien!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:06

Wat een leuk beestje zeg! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:29

Ze doet het braaf elvira!

Zou wel ook aanraden of keer duidelijker met been door te komen, of zweepje, nu ietsteveel elke pas aan ondersteunen. Met galop aanspringen zou nog eveb blijven lichtrijden, maakt het vaak wel makkelijker voorwaarts te blijven

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 07:14

Dat van het been geven klopt helemaal, ze was die dag iets slomer dan anders en dit was aan het einde van het rijden. Maar ik ga zeker letten op mijn been!

@ _anna: wat gaaf, heb net even snel gekeken en ze hebben inderdaad dezelfde moeder :) heb jij haar bij de fokker gekocht?