sinds de zomervakantie ben ik bandito bij gaan rijden(het paard van barocco hier op bokt). Een ontzettende lieve eerlijke fries Andalusiër maar ow wat een draak af en toe zeg! daarnaast is het ook een onwijze grappenmaker en laat hij mij en stalgenoten soms onwijs lachen!
Ik ben gelijk met hem gaan lessen en dat was toch wel erg confronterend. mijn balans was echt dramatisch dat is het nu nog steeds maar ik ben er al hard mee aan het werk. Me houding was belabberd er zat veel te veel spanning op m'n bovenbenen waardoor ik mijn hakken heel ver op trok en zat veel te veel te rommelen met mijn handen. heb er af en toe wel eens een traantje om gelaten. maar daarom juist een extra motivatie om extra aan de slag te gaan. aan bandito kon je heel goed zien of ik iets goed of fout doe en hij gaf daarom een mooie spiegel voor. dit doet hij overigens nog steeds. Bandito en ik hebben regelmatig les en hier heb ik heel veel aan. we gaan stapje bij beetje een beetje vooruit maar we zijn er nog lang niet! ik rijd nu op een barefoot zadel maar ik hoop dat ik binnenkort met een dressuurzadel toch weer wat vorderingen zal maken wat betreft houding en balans. daarnaast ben ik ook bezig met oefeningen met en zonder fitnesbal om mij balans en romp sterker te maken.
reacties en tips zijn welkom, ik heb goede instructie en weet waar ik aan moet werken. tips hoe ik ik dingen kan verbeteren heb ik meer aan! ik heb even getwijfeld de foto's op bokt te zetten maar ben eigenlijk toch wel erg trots op de vorderingen die ik heb gemaakt samen met bandito.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

daarnaast ga ik ook elke week naar springles met hem voor de afwisseling. de ene week heb ik dan les en de andere week de eigenaresse. dit was voor bandito een hele nieuwe ervaring een binnenbak met allemaal hindernissen maar hij pakt het echt super op! ik heb zelf ook al heel lang geen springles gehad dus de eerste les was ik nog wat afwachtend. de tweede les durfde ik al wat "brutaler te rijden".
filmpje van de tweede les
https://www.youtube.com/watch?v=Pt7wDIhldPA&list=UUN3ifOxLzWQTzFx1Xxymd4A
foto na de 3e les

Daarnaast wil ik jasmijn nog even bedanken want ik mag mezelf echt gelukkig prijzen dat ik met deze topper mag rijden!!