Voor het eerst boomloos en met bbp met Vince!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Voor het eerst boomloos en met bbp met Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 22:16

Vorige week had ik met Vince een clinic verticale balans. Dat ging zo vreselijk bagger.. M'n zit was niet goed, pony was niet goed aan het been, pony was scheef, ik janken, anyway ging totaal niet. Die week nog een keer geprobeerd met die tips te rijden, maar pony ging steeds in de staak en wilde niet meer lopen, laat staan m'n hand opzoeken.
Die zondag (afgelopen zondag) had ik concours. Zonder verwachtingen erheen gegaan, en jawel, werd ik ineens eerste! Tevens m'n eerste winstpunt gehaald, dus helemaal blij.

Maargoed, de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Aan het been werken we al langere tijd aan en dat gaat steeds beter. De scheefheid weet ik zelf niet goed op te lossen, daar moet ik weer les voor nemen (joepie, de bak is eindelijk weer goed dus dat kan nu!). Maar mijn zit...

Ik kon van een stalgenootje een boomloos zadel lenen. Angsthaas dat ik ben, was dit voor mij een hele happening! Moest erg wennen, vooral omdat ik met m'n kuiten niet goed bij z'n buik kon. Ben er zo wel achter gekomen dat ik mijn bekken niet kantel omdat ik m'n heupen en onderrug compleet vast zet. Voelde me net een oud krakkemikkig vrouwtje, overal pijntjes! Gelukkig was Vince erg braaf en wilde die goed ontspannen, hij helpt me zo goed! <3

Omdat ik het wel vertrouwde, ook met barebackpad gereden. Niet echt op tempo gereden, maar zo kon ik me wel goed focussen op m'n zit. Moest wel, anders zou ik er naast liggen! Vince pakte ook fijn z'n rug mee, anders had ik het niet gedaan om z'n rug te besparen. Ik kon hier wel beter m'n bekken kantelen en het deed ook minder pijn. Galop was nog wel erg lastig omdat ik echt los moest laten in m'n bekken.

Ik denk dat het voor mij wel goed is om af en toe zoiets mee te pakken. Een stukje vertrouwen maar vooral het letten op houding en zit. Daarnaast ben ik vaak (onbewust) aan het terugwerken met m'n teugel en zit. Ik plaats de foto's expres bij ITP omdat ik niet persée rijtechnisch commentaar hoef, maar wel graag tips ontvang waar ik wat aan heb! :)

1. Even wennen hoor!
Afbeelding

2. Durfde hier al iets meer los te laten, wel te ver naar voren
Afbeelding

3. Galop ging nog niet zo fijn, kon het niet vanuit ontspanning rijden omdat ik niet goed m'n hulp kon geven
Afbeelding

4. Fijn actieve draf, poging tot bekken kantelen
Afbeelding

5. Gewoon durven loslaten :o
Afbeelding

6. Nog een galopje
Afbeelding

7. Hier krijg ik het een beetje door geloof ik :j
Afbeelding

8. Nog eentje in draf
Afbeelding

9. Toen met de barebackpad, proberen ontspannen te hobbelen!
Afbeelding

10. Dat ging wel aardig! :)
Afbeelding

11. Galop gaat wederom lastig, terwijl dat met m'n normale zadel wel altijd fijn gaat..
Afbeelding

12. Tralala andere kant op!
Afbeelding

13. Ontspannen galop, wat issie toch braaf :D
Afbeelding

14. En nog een poging tot blackfoto's!
Afbeelding

15. Nog eentje!
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :)

_Deniise_

Re: Voor het eerst boomloos en met bbp met Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:27

Wat ben ik toch een leuk stalgenootje! Haha :+
Goed oefenen en dan kun je straks ook buiten zo rond hobbelen, komt helemaal goed!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:21

Mooi dat je zo bewust bent van je eigen verbeterpunten! Op sommige fotos ziet het er al lekker ontspannen uit.
Ik zou zeggen, succes! Je hebt een erg leuke pony. :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 13:09

Dankjewel! :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 20:26

Blijkbaar trekt zo'n bbp toch niet zo, had wel op iets meer reacties gehoopt :=

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:31

Ziet er al aardig uit, succes!

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:07

Hele mooie foto's! Er zitten echt fijne stukjes tussen van ontspanning. Ik denk dat de spanning van jou ivm het aanpassen aan je nieuwe zitmateriaal :D wel een beetje over kan slaan op hoe het paard zijn houding aan neemt. Dit is lastig te zeggen zonder vergelijkingsfoto's.
In ieder geval denk ik dat je op de goede weg zit door bewust te zijn van de verbeterpunten en de manieren waarop je hieraan gaat werken.
Echt een mooie pony trouwens, jullie zijn een leuk setje samen. :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:58

Ziet er keurig uit hoor.

Succes met het voelen naar de juiste houding en de ontspanning die er bij komt kijken ;)
(maar je bent al goed op weg!)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 09:33

Whild; Watvoor vergelijkingsfoto's bedoel je dan?

Bedankt, als het eenmaal lukt is het inderdaad erg ontspannen! Oefenen oefenen oefenen... :+

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:09

Ze te lezen ben jij hard aan het trainen, goed bezig hoor! Goed om zo bewust bezig te zijn met jezelf en je paard. Fijn om te zien dat je veel op lengte werkt en de ontspanning op zoekt. Probeer daarbij wel je pony netjes horizontaal en op vier benen te laten lopen. Hij duikt nu in het langlaag erg op de voorhand. Probeer zijn neus daarin voor de loodlijn te houden en denk meer voorwaarts dan laag.anders wordt het straks weer zo'n klus om hem naar het horizontale evenwicht toe te rijden, laat staan naar het zakken van achter. Succes!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:11

leuk eline! Het geeft een fijn en rustig beeld.
Vince helpt je ook mooi door zo ontspannen te draven terwijl jij je houding zoekt met bbp! fijn dat je zo lekker bezig bent!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:18

Wat een mooie foto's!
Het ziet er ook echt uit als een heerlijk zadel,rijd zelf ook regelmatig boomloos en vind het toch erg fijn hoor. Bij dit zadel heb je ook veel steun van alle kanten zo te zien,sommige mensen ervaren het nog wel eens als een onveilig gevoel wanneer er nergens steun te vinden is,maar bij jou zadel ziet het er mooi uit. Je houding komt vanzelf wanneer je goed went aan je nieuwe 'harnachement' :+ Mooi los contact heb je ook!

Verwacht niet teveel van jezelf in en korte tijd,als je jezelf al een beetje kunt verbeteren in 1 sessie (de foto's) dan wed ik dat je binnen no time een super zit hebt!

Veel plezier samen!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:45

Leuke foto's! Echt angsthazig zie je er niet uit hoor, je bent erg goed op weg vind ik. Leuke pony ook!

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:34

Ziet er leuk uit! blijft zo'n bareback ding nou echt goed liggen?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 21:57

@shirleyp Thanks! Op m'n laatste coupon stond dat ik de rem er af moest halen, ik zit er dus teveel aan van voren.. Om me nu wat meer te focussen op m'n zit heb ik de teugels maar even gelaten voor wat het was! Wat oppakken wilde nog niet zo, ook op tempo rijden heb ik niet echt gedaan omdat dat lastiger zitten is en ik met het boomloze zadel niet goed m'n kuit aan kon leggen. Zal daarom ook snel op de voorhand vallen, maar dat kan ik oppakken als ik vaker ermee ga rijden!

@canela Ik heb er niet heel erg lang op gereden, moest mezelf af en toe vastgrijpen aan dat ding, maar hij bleef wel goed liggen ja! :)

Thanks voor de leuke reacties, ben erg blij met de foto's en jullie positieve commentaar maakt het af! :D

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:01

Super Elien! Echt top dat je zoiets probeert ondanks je eigen onzekerheid.

Jij en Vince zijn super samen! En wat Denise zegt, komt helemaal goed! :))

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 20:50

Thanks Linsey! Heb er nu weer alle vertrouwen in haha :)