Die zondag (afgelopen zondag) had ik concours. Zonder verwachtingen erheen gegaan, en jawel, werd ik ineens eerste! Tevens m'n eerste winstpunt gehaald, dus helemaal blij.
Maargoed, de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Aan het been werken we al langere tijd aan en dat gaat steeds beter. De scheefheid weet ik zelf niet goed op te lossen, daar moet ik weer les voor nemen (joepie, de bak is eindelijk weer goed dus dat kan nu!). Maar mijn zit...
Ik kon van een stalgenootje een boomloos zadel lenen. Angsthaas dat ik ben, was dit voor mij een hele happening! Moest erg wennen, vooral omdat ik met m'n kuiten niet goed bij z'n buik kon. Ben er zo wel achter gekomen dat ik mijn bekken niet kantel omdat ik m'n heupen en onderrug compleet vast zet. Voelde me net een oud krakkemikkig vrouwtje, overal pijntjes! Gelukkig was Vince erg braaf en wilde die goed ontspannen, hij helpt me zo goed!
Omdat ik het wel vertrouwde, ook met barebackpad gereden. Niet echt op tempo gereden, maar zo kon ik me wel goed focussen op m'n zit. Moest wel, anders zou ik er naast liggen! Vince pakte ook fijn z'n rug mee, anders had ik het niet gedaan om z'n rug te besparen. Ik kon hier wel beter m'n bekken kantelen en het deed ook minder pijn. Galop was nog wel erg lastig omdat ik echt los moest laten in m'n bekken.
Ik denk dat het voor mij wel goed is om af en toe zoiets mee te pakken. Een stukje vertrouwen maar vooral het letten op houding en zit. Daarnaast ben ik vaak (onbewust) aan het terugwerken met m'n teugel en zit. Ik plaats de foto's expres bij ITP omdat ik niet persée rijtechnisch commentaar hoef, maar wel graag tips ontvang waar ik wat aan heb!

1. Even wennen hoor!
2. Durfde hier al iets meer los te laten, wel te ver naar voren
3. Galop ging nog niet zo fijn, kon het niet vanuit ontspanning rijden omdat ik niet goed m'n hulp kon geven
4. Fijn actieve draf, poging tot bekken kantelen
5. Gewoon durven loslaten
6. Nog een galopje
7. Hier krijg ik het een beetje door geloof ik
8. Nog eentje in draf
9. Toen met de barebackpad, proberen ontspannen te hobbelen!
10. Dat ging wel aardig!

11. Galop gaat wederom lastig, terwijl dat met m'n normale zadel wel altijd fijn gaat..
12. Tralala andere kant op!
13. Ontspannen galop, wat issie toch braaf
14. En nog een poging tot blackfoto's!
15. Nog eentje!

Bedankt voor het kijken!