Hij geeft erg leuk les en het was erg leerzaam!
Ik heb nog niet eerder een topic geplaatst, dus hierbij eerst nog wat informatie over mijn paard:
Arage, merrie, afstamming: Tango x Amsterdam
8 jaar (10 april 2005)
Z1 + 14
Ik heb haar sinds 31 juli 2008 in mijn bezit. Ze was toen nog helemaal 'groen'.
Sinds kort zijn we de vliegende wissels aan het oefenen. Ze pakt dit heel goed op, alleen tijdens de clinic pakte ze elke gelegenheid aan om een wissel te mogen maken. Ik heb toen veel aan de voorbereiding moeten werken. Iedere keer als ze uit eigen initiatief een wissel maakte moest ik haar weer terugnemen naar stap en opnieuw in contragalop aanspringen, net zolang totdat ze helemaal op 2 teugels was en ze goed beide kanten op te buigen was. Uiteindelijk hebben we 3 wissels gesprongen.
Ons (mijn) struikelblok is vooral, zoals Alex ook aangeeft, dat ik haar teveel onnodig been geef. Been = reactie, daar ben ik soms niet streng genoeg in. Ik weet dit van mezelf, maar toch sluipt dit er iedere keer weer langzaam terug in.
Ik stoor me er toch al zo enorm aan dat ik mijn benen niet goed stil kan houden in de draf en als ik dan ook nog onnodig vaak been geef wordt het er ook niet mooier op.
Verder heb ik heerlijk gereden, ze deed goed haar best! Alex gaf aan dat het een goed en fijn paard is met genoeg 'geweld' in de benen en dat we nog ver zouden moeten kunnen komen. Altijd leuk om te horen natuurlijk en hier gaan we dan ook ons uiterste best voor doen!
Nog niet alle foto's staan online van de clinic, maar deze wilde ik alvast laten zien.

Commentaar geven mag, maar ik weet waar ik aan moet werken.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom, maar hou het wel een beetje vriendelijk