Haf Storm aan het werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Haf Storm aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:08

Ik plaats regelmatig wel topics van Storm, maar eigenlijk zelden dressuur foto's. Hier dan een paar van gisteren. Sinds half september zijn we echt dressuurmatig aan het oefenen. Sinds kort ben ik ook met de pessoa aan de slag en hetlijkt er op dat hij nu toch wat fijner gaat lopen, maar hard werken blijft het :Y). Mijn houding is soms erg beroerd, maar soms is hij erg rot aan het been of wil hij juist niet zakken, waardoor ik soms de neiging heb om teveel met mijn handen te gaan doen en benen een eigen leven gaan leiden -O- . Kortom aardig wat puntjes om aan te werken. Erg lastig, maar moet zeggen dat toen ik de foto's zag sommige plaatjes er beter uit zagen dan dat het voelt. Nu hij makkelijker gaat lopen kan ik ook meer aan mijn houding gaan werk.

Ja ik weet het en ben er niet trots op, maar inderdaad hij heeft een plekje van mijn spoor. In december ben ik om te proberen met sporen gaan rijden en na een weekje was deze plek het resultaat dus sporen weer in de kast gegooid. Nu ben ik geen echt prikker hoor, maar Storm heeft na het scheren ook een vreselijke gevoelige vacht waardoor bij het minste of geringste al een plekjes ontstaan. Sinds toen geen sporen meer om gehad en er begint al weer netjes haar te groeien. Hier dus niet al te veel commentaar opleveren aub.

Hier de foto's, ben heel benieuwd naar jullie reacties maar hou het wel een beetje netjes. Rijtechnisch commentaar mag maar is zeker niet verplicht anders had ik het topic bij horses at work geopend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Standfoto, die qua kleur heel apart is geworden.....
Afbeelding

En om af te sluiten nog even 1tje van 2 jaar geleden om te vergelijken met hoe we toen nog regelmatig door de bak gingen ;-)
Afbeelding

Nou dat was 'm. Een reactie zou ik erg leuk vinden, maar hou het wel een beetje vriendelijk.

Mettee

Re: Haf Storm aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:09

Hele verbetering zeg, pony lijkt ook heel ontspannen!!
Echt leuk

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:10

haha, wat een verschil met 2 jaar terug
je haffie loopt wel mooi hoor
ps. wat een leuk dekje

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:17

Ik vind het er goed uit zien hoor, zeker flink vooruit gegaan.
Tip voor jezelf: probeer rechtop te blijven zitten en druk je hakken goed uit.
Storm lijkt af en toe wat stroef en hangerig in de aanleuning, wellicht iets voorwaartser?
ziet er echt goed uit hoor, niets om je voor te schamen. je hebt een leuk lopende haf onder je kont , je rijd hem vriendelijk

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:24

Ziet er fijn en vriendelijk uit.

evana16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:25

mooie haf!!
probeer je handen iets hoger en bijelkaar te houden =]
voor de rest ziet het er ontspannen en netjes uit =]

veel rijplezier nog :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:26

Je ziet het goed hoor Horsii af en toe stroef en hangerig maar soms ook ineens weer helemaal niet. Probeer het op te lossen met voorwaarts maar dan ben ik hem aan de voorkant weer volledig kwijt. Hij heeft echt een enorme trucendoos en je bent vaak al 25 minuten verder voordat hij echt fijn gaat lopen. Er is nog genoeg om aan te werken, maar voor nu ben ik allang blij dat ik hem lang als 1 rondje laag kan blijven houden en hij soms wel echt wil gaan ontspannen, want dat lukte voorheen echt maar zelden.
Daar komt ook nog bij dat er gisteren een puist van een wind stond en ze bij ons naast de bak nieuwe stallen aan het bouwen zijn waardoor er wat wapperend zeil was. Voor Storm een goede reden om maar gewoon wat extra te loeren en niet op te letten :Y)

Bedankt voor de andere leuke reacties :-)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:31

Wat een onwijs lekker ding heb je onder je kont zeg!
Stiekem hoop ik dat die van mij ook zo mooi opdroogt <3

Ik zou er wel op letten dat je je handen blijft dragen.
Het lijkt er op sommige foto's op dat je je handen op je schoot wilt leggen.

En je zegt zelf dat als je hem voorwaatser vraagt je hem aan de voorkant kwijt bent.
Maar misschien is het juist iets om eerst aan het voorwaartse te gaan werken en daarna pas weer oppakken aan de voorkant? Dan heb je waarschijnlijk ook minder last van het hangerige.
Hoe oud is storm?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:39

Nou het is niet zo dat hij continu hangt hoor, meer niet als wel. Hij vindt het alleen erg moeilijk om voorwaarts te blijven en lager te blijven lopen. Als ik niets aan hem vraag loopt hij sterren te kijken en draaft hij echt onder mijn kont vandaan soms zo voorwaarts kan hij dan zijn. Alleen de combinatie laag en voorwaarts vindt hij nog moeilijk en ik ook omdat hij dat weer moeilijk vindt. Ben juist daarom die pessoa gaan gebruiken zodat hij zonder gewicht op zijn rug dat stukje kan oefenen en trainen. Storm is in december 8 geworden, maar heb voorheen voornamelijk recreatief buitengereden enz.

Grappig trouwens, mijn oom en tante wonen in Noordbroek.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:43

Wat grappig.
Misschien ken ik ze wel haha.

Hmm.. Heb je je wel eens verdiept in het rechtrichten?
Ik heb met de draver die ik rijd ook altijd moeite met het voorwaarts en neerwaarts. Hij kan heel netjes lopen maar als ik dan wil draven dan gaat hij sterren kijken en als ik hem dan weer naar beneden vraag wordt hij heel langzaam.

Ik ben me nu echt aan het inlezen over het rechtrichten en de atletische rijkunst.
Ik zou zeggen neem eens een kijkje op deze site www.atletischerijkunst.nl
Daar staan hele interessante dingen op.
Bijvoorbeeld de contrastelling. Daar heb ik heel veel baat bij. Mijn paard gaat door deze oefening vanzelf rechtlopen (komt dan recht tov de grond en gaat daardoor zijn buikspieren beter gebruiken waardoor zijn lange rugspier gaat ontspannen en zijn hals vanzelf naar beneden komt waardoor hij netjes neerwaarts en ontspannen gaat lopen. Hierbij blijven ze dan ook makkelijker actief ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:49

Ze heten Paul en Annelies, hun dochters heten Marieke en Katrijn maar die wonen inmiddels niet meer thuis. Ze wonen zo uit mijn hoofd in de stationstraat. Heel vroeger was het huis waar ze wonen het oude tramstation.

Bedankt voor je link. Ga het eens even lezen, altijd interessant. Merk al wel dat als ik afwisselend linker of rechterstelling pak op een kange zijde hij daar wel een stuk soepeler en ontspannen van word.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:52

Zegt me zo niks. Verwar je het niet met zuidbroek?
Stationsstraat zit volgens mij in zuidbroek namelijk haha.

Ja ik heb er veel baat bij en vind het ook heel interessant allemaal. Heb ook een keer een les van die vrouw gehad. Ook heel leerzaam. Veel succes ermee in ieder geval.
Jullie komen er wel :D
En vind storm echt heel knap!
Komt Hij trouwens ook hier uit het Noorden? Want geloof dat er in slochteren ook een stal zit die allemaal hekseketels heeft staan...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:57

Weet ook niet of het de Stationstraat heet hoor, maar Noordbroek is het zeker, heb er regelmatig gelogeerd. Ligt helemaal het randje, bij het hertenkamp en de speeltuin (als die er nog zijn tenminste haha).

Komt ook wel goed met het rijdende, merk een flinke stijgende lijn nu. Ga zeker even je link bekijken.
Bedankt voor je complimentje dat je hem knap vindt :-)

Storm komt uit Wirdum (paardenmelkerij), dus wel uit het Noorden inderdaad.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:01

wil je wel ff stoppen met storm aan het werk te zetten.. het waait hier echt keihard :brr: :Y) :o

grapje.. ziet er leuk uit, wat een verschil met 2 jaar geleden.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 17:09

Haha, zal ik het je nog sterker vertellen...zijn officiele naam is zelfs Stormwind := . Heb het vanmorgen nog aan hem gevraagd maar hij wist zo gauw niet hoe hij de wind moest stoppen ;-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:59

wat een mooi resultaat hebben jullie geboekt zeg, ziet er zeer ontspannen uit. toppie

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 20:17

Dank je Sjemira!!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:30

Je hebt hem leuk aan het lopen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:40

Wat een verbetering!
Probeer wel je teugels korter te nemen. Je hebt je handen op je schoot liggen, enige uitweg is ze verder op je been leggen bij sturen of helemaal omhoog te doen. Handen voor het zadel houden en dat zal jou al een ander gevoel geven!

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 03:42

Zeker een verbetering!

Is dit trouwens bij Manege Hoogvliet? :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 09:30

@Nordsvensk; dankjewel :-)

@Carolaaxxxx; een verschil is het zeker ja. Teugels kunnen zeker korter inderdaad. Zo maf is dat als je dan aan het rijden bent heb je dat niet eens echt door, maar zo op de foto's zie je het erg goed inderdaad.

@xSerena; Thanks!! Het is inderdaad op manege Hoogvliet.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 07:37

Ziet er netjes uit hoor! Leuke haf!

Op de foto's lijkt t mee te vallen wat je zei wat betreft je benen.
Je kunt kijken of er een lus (niet elk zadel heeft dit geloof ik) onder je blad zit waar je je beugelriemen doorheen kunt doen, dan komen ze onder je bladen te hangen. Hierdoor kunnen je benen minder wiebelen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 07:40

Netjes hoor.... altijd leuk als je verbetering ziet en dat mensen er ook aan willen werken.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:59

Leuke foto's ! :)

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:02

Leuke fotos (en natuurlijk een leuk paardje)