Ons officiele concours debuut!! Koudbloedwedstrijd in Heeze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Ons officiele concours debuut!! Koudbloedwedstrijd in Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:47

Onze eerste officiele KNHS wedstrijd :D Ons ventje deed het onwijs goed <3 *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:04

Ziet er netjes uit!
Je hebt hem ook erg mooi wit gekregen :)

Wat waren je punten als ik vragen mag?

Allienda

Re: Ons officiele concours debuut!! Koudbloedwedstrijd in Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:05

Dankjewel :-):-) we hadden 202 en 195 punten :-D

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:07

Wat een prachtig beest, jullie zijn een mooie combi leuk hoor. Mag ik vragen hoe groot hij is hij lijkt echt enorm :-)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:14

ziet er netjes uit!
En wat is hij gaaf.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:16

ik vind het er netjes uitzien! gaaf paard :D

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:16

Keltic is 1.58m en ik ook maar klein ;-) 1.66m

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:27

Gefeliciteerd! In welke klasse heb je gereden?

Kun je wat meer vertellen over koudbloedenwedstrijden? Waarom worden die apart georganiseerd? Punten worden gewoon bij de KNHS geregistreerd op de startpas? Heb even bij de uitslagen gekeken en het valt me op dat er flink gestrooid wordt met punten. Bijvoorbeeld de zondag, klasse L1, eerste proef. Alle vijf deelnemers boven de 200. Dat zie ik hier in de regio (ongeacht ras of afstamming) echt niet gebeuren. Begrijp ik iets verkeerd?

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:51

Het was een normale Knhs wedstrijd met normale punten! Wij worden met rinkers afgerekend omdat we wedstrijden rijden met tinkers. We beginnen al met -10 of meer omdat we starten met iets anders dan een warmbloed. Ik ben naar deze wedstrijd gegaan omdat het mijn tweede wedstrijd ooit was en bij de tinkermensen oftewel koudbloed mensen de sfeer toch wel heel anders is. Een stuk relaxter, waardoor ik minder gestresst was en we fijn gereden hebben. Daarbij werd ook de tinkercompetitie gereden, hier start ook wel de tinkers die sowieso in de sport lopen. Laten we zeggen crème de la crème van de tinkers!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:55

De sfeer is super op de koudbloed wedstrijden :j
Maar wat je zegt dat je al -10 hebt als je de ring in komt met een tinker is onzin ;) Als je met zo'n instelling op wedstrijd gaat is de lol er snel af. Steeds meer jury's kunnen het erg waarderen hoor die tinkers :j.

Mooie punten en het ziet er netjes uit. Als jij zo op een 'normale' knhs wedstrijd rondrijd rij je ook echt je puntjes wel hoor ;)
Is Keltic nog hengst?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:56

Allienda schreef:
Het was een normale Knhs wedstrijd met normale punten! Wij worden met rinkers afgerekend omdat we wedstrijden rijden met tinkers. We beginnen al met -10 of meer omdat we starten met iets anders dan een warmbloed. Ik ben naar deze wedstrijd gegaan omdat het mijn tweede wedstrijd ooit was en bij de tinkermensen oftewel koudbloed mensen de sfeer toch wel heel anders is. Een stuk relaxter, waardoor ik minder gestresst was en we fijn gereden hebben. Daarbij werd ook de tinkercompetitie gereden, hier start ook wel de tinkers die sowieso in de sport lopen. Laten we zeggen crème de la crème van de tinkers!

Volgens mij begint iedereen gewoon op 0. En zeker in de B en L kan je met een koudbloed even makkelijk de punten halen als met een warmbloed.

Mijn ervaring met dit soort wedstrijden is idd dat er flink gestrooid wordt met punten en dat er vooral combinaties op af komen die op normale wedstrijden niet winstpuntwaardig zijn, maar hier zo toch een puntje kunnen scoren.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:59

44Myrthe44 schreef:
Allienda schreef:

Volgens mij begint iedereen gewoon op 0. En zeker in de B en L kan je met een koudbloed even makkelijk de punten halen als met een warmbloed.

Mijn ervaring met dit soort wedstrijden is idd dat er flink gestrooid wordt met punten en dat er vooral combinaties op af komen die op normale wedstrijden niet winstpuntwaardig zijn, maar hier zo toch een puntje kunnen scoren.

Dat is zeker niet waar. Er rijden veel combinaties mee die ook op normale wedstrijden gewoon starten en ook de punten rijden :j.
Het strooien met punten valt mee, er zijn ook gerust dagen waarbij mensen krap aan een puntje hebben hoor :j.

Het is wel zo, dat een jury natuurlijk niet kan vergelijken. Dat bedoel ik in de zin van, als je op een gewone wedstrijd met je tinker net na een super mooie proef van een kwpn'er binnenkomt kan je daar natuurlijk niet tegenop boksen. Er wordt altijd vergeleken. En met alleen koudbloeden is de strijd net even wat anders.

Ben het wel met je eens dat je allemaal op 0 begint hoor :j Het is echt niet zo dat je al gelijk - x te pakken hebt omdat je met een tinker de ring in komt :n Jury's worden daar gelukkig steeds eerlijker in. Al zijn er nog steeds wel een enkeling die het gewoon ouderwets niet wat vinden. Nouja, kan ook. Ik trek mij daar nooit zoveel van aan. Volgende keer beter :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 13:01

Hier in zuid limburg ligt het toch wel allemaal anders. Ik ben blij voor jullie dat het daar anders is maar bij ons heb je pech als je geen duur kwpn-er hebt. Vriendin van me heeft een mooie fries zonder bekende ouders, daar wordt zij op afgerekend. Zij start inmiddels in brabant en krijgt gemiddeld 10 tot 15 punten meer in brabant......

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 13:07

Ik vind het trouwens erg vervelend om deze discussie te voeren. Het was mijn eerste officiële Knhs wedstrijd en Keltic was lief en ik heb een top dag gehad en Keltic ging eigenlijk gewoon fantastisch. Ik ben hier erg trots op en ben erg blij met de foto's.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:10

Ik gaf ook een compliment :) + een vraag ;) *hint hint

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:10

Met -10 beginnen geloof ik absoluut niet in. Natuurlijk beïnvloed het totaalbeeld je score, maar ik geloof dat juryleden hier echt wel professioneel mee om gaan. Ik rijd zelf een klein, smal springpaard en heb niet het gevoel dat ik door juryleden word benadeeld. Ieder soort paard heeft zo z'n voor- en nadelen in de ring. Jij moet er het best van maken.

44Myrthe44 schreef:

Dat idee krijg ik ook, zeker als ik naar de uitslagen kijk. Want laten we eerlijk zijn... Ongeacht ras, kleur of afstamming kom ik deze uitslagen echt niet tegen. Zelfs als ik de creme de la creme van de dressuurkwpn'ers in de basis bij elkaar zet moeten ze nog flink rijden om zo'n uitslagenlijst bij elkaar te krijgen.

Wat betreft de sfeer. Zal dat niet een beetje self fulfilling prophecy zijn?

Maar ik ben niet negatief over jou en je paard hoor! Hartstikke leuk dat jullie eerste wedstrijd een succes was.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:20

ziet er netjes uit hoor!! Gefeliciteerd met je punten..

Dat je met -10 begint op een gewone wedstrijd is onzin al ben ik het zeker met je eens dat er bepaalde jury's zijn die een vooroordeel hebben over een koudbloed. Rij zelf inmiddels M2 met mijn fries en start altijd gewoon op normale wedstrijden en krijg normaal gewoon netjes mijn puntjes maar ok ik had vorig weekend een jury die gewoon het niks vond en kreeg ik 159 en 145 nou sorry maar dan moet je naar mijn idee toch wel gekke dingen doen...maar wees trots op jezelf en je paardje en ga dan gewoon weer verder naar de volgende wedstrijd. Dat je zelf lekker rijd is het belangrijkste.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:17

Ik heb ook even naar de uitslagen gekeken:
van de 56 proeven die er zijn gestart, zijn er slechts 7 zonder winstpunt.
Er zijn (klasse Z niet meegerekend, 9 proeven) 15 proeven geweest met 200 punten of meer (van de in totaal 45 proeven B t/m M2). Dat is 1/3 van de proeven! Het is haast geen wedstrijd meer, maar een feestje. Punten worden cadeau gegeven als je aan de start verschijnt!

Dit even vergeleken met de selectiewedstrijd van 07-12-12 in Ermelo, waar toch meestal de betere KWPN'ers op afkomen: alleen al bij de klasse L1 (16 starts) zijn er 7 proeven zonder winstpunt, dit is evenveel als alle proeven zonder winstpunt van de hele koudbloedenwedstrijd samen.
In alle 29 L-proeven samen zijn er slechts 2 proeven die 200 punten of meer hebben gereden.

Als je op een koudbloedenwedstrijd start, krijg je imo de punten niet omdat je goed kan rijden maar omdat je een koudbloed hebt. De vraag is of je zo aan je punten wil komen..
Als je goed kan rijden kom je ook op normale wedstrijden aan je punten. Ik heb een kwpn-er maar heb toch regelmatig een koudbloed boven me staan in de uitslagenlijst hoor!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:20

44Myrthe44 schreef:
Ik heb ook even naar de uitslagen gekeken:
van de 56 proeven die er zijn gestart, zijn er slechts 7 zonder winstpunt.
Er zijn (klasse Z niet meegerekend, 9 proeven) 15 proeven geweest met 200 punten of meer (van de in totaal 45 proeven B t/m M2). Dat is 1/3 van de proeven! Het is haast geen wedstrijd meer, maar een feestje. Punten worden cadeau gegeven als je aan de start verschijnt!

Dit even vergeleken met de selectiewedstrijd van 07-12-12 in Ermelo, waar toch meestal de betere KWPN'ers op afkomen: alleen al bij de klasse L1 (16 starts) zijn er 7 proeven zonder winstpunt, dit is evenveel als alle proeven zonder winstpunt van de hele koudbloedenwedstrijd samen.
In alle 29 L-proeven samen zijn er slechts 2 proeven die 200 punten of meer hebben gereden.

Als je op een koudbloedenwedstrijd start, krijg je imo de punten niet omdat je goed kan rijden maar omdat je een koudbloed hebt. De vraag is of je zo aan je punten wil komen..
Als je goed kan rijden kom je ook op normale wedstrijden aan je punten. Ik heb een kwpn-er maar heb toch regelmatig een koudbloed boven me staan in de uitslagenlijst hoor!

Ben ik helemaal met je eens...heb ook even gekeken en er is inderdaad gestrooid met punten als ik het zo zie.
Wel is het zeker zo dat het verschilt per jury met een koudbloed, sta regelmatig ook met mijn fries boven de kwpners...maar rij regelmatig een fijne proef en krijg daar dan erg lage punten voor...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:27

Excuses dat ik het zeg maar waarom wordt dit er exact bij gehaald? Ik dacht dat het om de leuke foto's van TS ging niet om deze wedstrijd zo te beoordelen.

Netjes gedaan hoor TS, je hebt hem lekker aan het lopen. :j

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:29

magda_90 schreef:
Excuses dat ik het zeg maar waarom wordt dit er exact bij gehaald? Ik dacht dat het om de leuke foto's van TS ging niet om deze wedstrijd zo te beoordelen.

Netjes gedaan hoor TS, je hebt hem lekker aan het lopen. :j

Helemaal gelijk magda......het gaat een beetje offtopic....maar denk dat het komt door een reactie van TS waarin staat dat je met een koudbloed al begint met -10 bij een wedstrijd dat roept nogal een discussie op ben ik bang...

TS...is keltic nog hengst eigenlijk? Is een gaaf beest hoor en je hebt hem super aan het lopen dus ik zeg gewoon lekker starten en plezier hebben samen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:30

Vind jullie een leuke combinatie. Maar dit aantal punten vind ik niet kloppen. En dat is niet omdat het een koudbloed is.
Maar ik zie het volgende op de foto's. Je ben zeer streng met je handen. Ook loopt hij achter de loodlijn. Mag veel meer lengte in de hals hebben. En dit kan ook bij een koudbloed. Verder zie ik op één foto dat hij kanteld. Maar dit komt hoogstwaarschijnlijk door jou strenge hand. Vind het wel winstpuntwaardig. Maar zeker geen 200 punten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:31

En door die uitspraak moeten de resultaten maar zo bekeken worden? M.a.w. onnodig. Maar nu ga ik zelf ook offtopic. ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:34

magda_90 schreef:
En door die uitspraak moeten de resultaten maar zo bekeken worden? M.a.w. onnodig. Maar nu ga ik zelf ook offtopic. ;)

Helemaal mee eens. Daar gaat dit topic niet over

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:49

magda_90 schreef:

Dat zeg ik er niet bij....laten we het verder leuk houden voor TS!!