Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Allienda schreef:Het was een normale Knhs wedstrijd met normale punten! Wij worden met rinkers afgerekend omdat we wedstrijden rijden met tinkers. We beginnen al met -10 of meer omdat we starten met iets anders dan een warmbloed. Ik ben naar deze wedstrijd gegaan omdat het mijn tweede wedstrijd ooit was en bij de tinkermensen oftewel koudbloed mensen de sfeer toch wel heel anders is. Een stuk relaxter, waardoor ik minder gestresst was en we fijn gereden hebben. Daarbij werd ook de tinkercompetitie gereden, hier start ook wel de tinkers die sowieso in de sport lopen. Laten we zeggen crème de la crème van de tinkers!
44Myrthe44 schreef:Allienda schreef:Het was een normale Knhs wedstrijd met normale punten! Wij worden met rinkers afgerekend omdat we wedstrijden rijden met tinkers. We beginnen al met -10 of meer omdat we starten met iets anders dan een warmbloed. Ik ben naar deze wedstrijd gegaan omdat het mijn tweede wedstrijd ooit was en bij de tinkermensen oftewel koudbloed mensen de sfeer toch wel heel anders is. Een stuk relaxter, waardoor ik minder gestresst was en we fijn gereden hebben. Daarbij werd ook de tinkercompetitie gereden, hier start ook wel de tinkers die sowieso in de sport lopen. Laten we zeggen crème de la crème van de tinkers!
Volgens mij begint iedereen gewoon op 0. En zeker in de B en L kan je met een koudbloed even makkelijk de punten halen als met een warmbloed.
Mijn ervaring met dit soort wedstrijden is idd dat er flink gestrooid wordt met punten en dat er vooral combinaties op af komen die op normale wedstrijden niet winstpuntwaardig zijn, maar hier zo toch een puntje kunnen scoren.
44Myrthe44 schreef:Mijn ervaring met dit soort wedstrijden is idd dat er flink gestrooid wordt met punten en dat er vooral combinaties op af komen die op normale wedstrijden niet winstpuntwaardig zijn, maar hier zo toch een puntje kunnen scoren.
44Myrthe44 schreef:Ik heb ook even naar de uitslagen gekeken:
van de 56 proeven die er zijn gestart, zijn er slechts 7 zonder winstpunt.
Er zijn (klasse Z niet meegerekend, 9 proeven) 15 proeven geweest met 200 punten of meer (van de in totaal 45 proeven B t/m M2). Dat is 1/3 van de proeven! Het is haast geen wedstrijd meer, maar een feestje. Punten worden cadeau gegeven als je aan de start verschijnt!
Dit even vergeleken met de selectiewedstrijd van 07-12-12 in Ermelo, waar toch meestal de betere KWPN'ers op afkomen: alleen al bij de klasse L1 (16 starts) zijn er 7 proeven zonder winstpunt, dit is evenveel als alle proeven zonder winstpunt van de hele koudbloedenwedstrijd samen.
In alle 29 L-proeven samen zijn er slechts 2 proeven die 200 punten of meer hebben gereden.
Als je op een koudbloedenwedstrijd start, krijg je imo de punten niet omdat je goed kan rijden maar omdat je een koudbloed hebt. De vraag is of je zo aan je punten wil komen..
Als je goed kan rijden kom je ook op normale wedstrijden aan je punten. Ik heb een kwpn-er maar heb toch regelmatig een koudbloed boven me staan in de uitslagenlijst hoor!
magda_90 schreef:Excuses dat ik het zeg maar waarom wordt dit er exact bij gehaald? Ik dacht dat het om de leuke foto's van TS ging niet om deze wedstrijd zo te beoordelen.
Netjes gedaan hoor TS, je hebt hem lekker aan het lopen.