De dag dat we hem gingen bekijken. We hadden hem voor het eerst uit de opfokgroep gehaald. Hij liep keurig mee en we hebben hem even los gegooid in de bak. Ik vond het absoluut geen mooie fjord maar zijn gangen waren uitstekend en de maat was ook veelbelovend. Hij meette toen al 1,49 m.
Dit is een foto van die dag

Na veel wikken en wegen heb ik hem dan toch gekocht! Ik vond het wel een leuke uitdaging en het eerste wat ik deed was de manen eraf knippen. Sommigen vinden het zonde maar ik vind een fjord persoonlijk mooier met een boogje. Vind het namelijk altijd zo stoer staan.

In mei werd meneer 3 jaar en toen zijn we eens langzaam aan een zadeltje erop gaan leggen. Meneer vond het allemaal prima en gaf geen kik. En toen was het zover ik mocht het is proberen! Eest even hangen en toen dat zo goed ging er toch even op gaan zitten.

Daarna heb ik er niet echt meer op gezeten maar zijn we lekker veel wandelingen gaan maken. Omdat we hier over een prachtige hei beschikken konden we daar heerlijk over de zandpaden wandelen

In juli heb ik het weer een beetje opgepakt met hem. We zijn lekker 1 tot 2x per week even gaan longeren van ongeveer 10 a 15 minuutjes. Meneer vond het wel best.

En toen was het zover zijn manen waren lang genoeg om geknipt te worden!!!
Ikzelf durfde het niet aan en heb de eigenaresse van de pensionstalling gevraagd. Zij knipt enorm netjes en ik was zo blij met het resultaat!

Half augustus hebben we het rijden toch weer licht opgepakt. Dit ging zo goed en ik was zo trots op mijn mannetje. Op een paar bokken na deed hij het echt vlekkeloos!

In oktober hadden we op school een schriktraining en je mocht je eigen paard meenemen. Ik heb natuurlijk gedacht is dit niet te vroeg heb hem net onder het zadel. Daarom even met mijn lerares/instructrice van school overlegt en ze vond het prima dat hij meeging. Dus zo gebeurde het we gingen een schriktraining doen!

Samen met Linde (lindee hier op bokt) en Guus over het blauwe zijltje. Floyd vond het zijltje totaal niet eng maar Guus wel en Floyd vond dat hij hun wel even het goede voorbeeld kon geven haha. Was gezellig Linde!

In november waren er nog een paar zonnige dagen en mijn moeder heeft deze prachtige foto van ons genomen op de hei. Hier is hij is echt een stoere bink!

Maar het werd kouder en ik besloot om meneer lekker weer paard te laten. Dus ik besloot om niet meer te gaan rijden maar hem weer lekker op het land te zetten. Wel gingen we nog veel wandelen op de witte vlakte

Inmiddels zijn we het weer een beetje aan het oppakken en hebben we hem stiekem ook weer even gemeten en hij is nu ongeveer 1,51 – 1,52 m!

Nu gooi ik hem zo nu en dan ook nog even los in de bak wat resulteert tot een aardig leuk drafje

En spelen doet hij ook graag met zijn vriendjes!
Ik hoop dat jullie hem net zo stoer gaan vinden als ik dat vind! En wie weet horen jullie in de toekomst wel meer van ons!