Gisteren is Ester (Shinedown op Bokt) op bezoek geweest en heeft wat foto's geschoten van mij en mijn bijrijdpaardje Esprit. Esprit is 3,5 jaar oud en ik leid haar zelf op, onder begeleiding uiteraard. Ik heb haar helemaal zien opgroeien van veulen af aan en vanaf de eerste dag was ik al weg van haar! Haar afstamming is Armani x Uniform en het is de bedoeling dat ik met haar de wedstrijdsport in ga. Dat is voor nu nog even toekomstmuziek, want ze is nog niet zo lang onder het zadel.
Ik houd het aantal keer erop niet precies bij maar ik denk dat dit de 30e keer is ofzo. Waar wij aan werken: impuls en rechtgerichtheid. Nog niets is echt bevestigd dus meer dan overgangen, voltes en diagonalen rijden doen we eigenlijk nog niet.
Genoeg geklets, hier de foto's. Ze zijn helaas niet echt scherp omdat het weer erg donker was. Het was kiezen tussen veel te donkere, scherpe foto's of wat lichtere, wat bewogen foto's.
Kleine noot: ik rijd haar altijd na met de hals op lengte, tegen halsstrekken aan. De fotografe heeft dit er niet op staan omdat ze bijna bevroren was

Eerst even longeren

Net opgestapt, Esprit vindt Ester wel leuk

Even stappen

Aan het werk, eerste drafje nog wat weinig activiteit, maar wel al ontspannen

Lekker sjouwen, verbinding kan beter.

Galopje, hier ben ik erg blij mee, links is haar moeilijke kant en wil ze nog wel eens protesteren

De mooiste

Middendrafje op de diagonaal

We hebben ook linksom gereden, maar die foto's waren helaas allemaal (te) wazig door het (gebrek aan) licht. Charmant momentje trouwens

De laatste

Commentaar mag, houd het respectvol
Natuurlijk moet er nog veel verbeterd worden, maar ze is nog jong en dat komt allemaal wel goed. Ik ben in ieder geval héél blij met haar!
ik heb de foto's ook wel een beetje geselecteerd op zitmomentjes omdat ik stamomenten niet zo charmant vind. Alleen als ik een overgang naar stap of galop maak zit ik door.