Modesta (PRE) aan het werk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Modesta (PRE) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:54

Ons vorige topic:
Robijntjah @ [RIJ-ITP] 4 maanden na mijn heupbreuk

Inmiddels zijn we dus een maand verder en kom ik steeds meer weer aan echt rijden toe. Erg afhankelijk van hoe pijnlijk mijn dag is en hoe ik dus kan zitten maar ik mag niet klagen over hoe we het samen doen.
Ik ben nog lang niet terug op mijn oude kwali- en kwantiteit qua rijden maar dat komt wel.

Modesta heeft altijd erg veel moeite gehad met het volgen van mijn hand. Dit is dan ook altijd een groot aandachtspunt tijdens het rijden. Voeg hier tempocontrole en rechtrichten aan toe en dan heb je wel een beetje een idee van hoe wij bezig zijn.
Mo is een extreem sensibel paardje en dit is op dit moment soms lastig om mee om te gaan in verband met mijn heup :+
De foto's zijn van afgelopen donderdag en toen was het erg hectisch in de bak waardoor wij samen ook wat hectisch werden.
Maar hierna krijg ik haar wel de ontspanning in gereden en dat is al winst genoeg voor mij op het moment. Ik had erg veel last van haar wegspring acties en zoek dan ook fijne momenten om te stoppen zodra ik aan voel komen dat het teveel pijn gaat doen.

Ik hoop dat jullie onze vooruitgang nog zien, ik zelf gelukkig wel. Ik mag nog wat rechterop gaan zitten maar het valt me niet tegen.

1.
Afbeelding
Vrolijk rondstappen :)

2.
Afbeelding
Het 1e kwartier is het voor belangrijk dat ik haar actief maar niet rennerig van achteren naar voren rijdt. Als ik hierin al contact met voren pak kruipt ze erachter dus vandaar het nog losse teugeltje

3.
Afbeelding
Hier krijg ik al wat contact. Nog wat meer voelen en aanvullen van achteren van mijn kant uit...

4.
Afbeelding
Even spanning af laten vloeien...

5.
Afbeelding
Komt ze aan, ik mag mijn lijf wat meer los laten...

6.
Afbeelding
Vrolijk drafje!

7.
Afbeelding
Zelf dus even extra loslaten!

8.
Afbeelding
Begint ze mijn hand mee te nemen :)

9.
Afbeelding
Zelf wat rechterop zitten!

10.
Afbeelding
Hier neemt ze mijn hand mee maar dan ben ik net te laat met openen en dan kruipt ze er toch nog net even achter! Voelen voelen voelen!

11.
Afbeelding
Neusje er fijn uit :)

12.
Afbeelding
*\o/* Zodra ze hier is wordt ze wel wat extra schieterig en rennerig, het is gewoon heel moeilijk voor haar. Ook kan ik daarom een stuk minder makkelijk zitten. Als ze hier komt rijden we dan ook maximaal 5 minuten door en dan is het klaar :)

13.
Afbeelding
Beetje ver weg maar weer fijn neusje eruit!

14.
Afbeelding
Als ik nu net wat meer haar neusje eruit krijg ben ik dik tevreden!!!!

15.
Afbeelding
1 gespannen galop foto dan, ze schoot weg van de deur en dan krijg je dit :+

Nog even een linkje ter vergelijking met het oprollen:
https://lh5.googleusercontent.com/-CtfA ... 40/058.JPG

Ik geniet in ieder geval van mijn knappe pony en van hoe ver we al gekomen zijn :)
Hoop dat jullie dat ook doen!

ElSea

Re: Modesta (PRE) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:57

Sorry, kan aan mij liggen maar ik zie alleen hele zwarte foto's. Kan er ampexen paard in onderscheiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 02:01

Dat is raar, ik zie ze hier vrij duidelijk, een enkele is wel redelijk donker maar hier nog genoeg op te zien...

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 02:02

Oooh wat is ze leuk! Jammer dat de foto's soms een beetje donker zijn (het is ook maar net hoe je je scherm houdt; mensen met een laptop gewoon even je scherm naar achter zetten :P) maar ik vind het er erg ontspannen uitzien, zeker die laatste paar foto's. Wat een verschil met hoe ze eerst liep zeg :wow:
Vind het ook echt stoer dat je ondanks je heup al weer zo kan rijden, respect!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 02:09

Ligt vast aan de helderheid op m'n scherm.
Nouja ik zie dus niks, maar fijn dat het beter gaat!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:27

Wat een fijne plaatjes weer Jolijn :D Jullie gaan goed vooruit hoor.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:51

ziet er goed uit jolijn!!!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:21

Heb het je al eens eerder gezegd, maar ik mis een contactteugel, een hand die haar 'helpt'. Ik zou zeggen probeer duidelijk te zijn met wat jij graag ziet (dit kan goed zonder streng te worden). Ze ziet er idd lekker ontspannen uit, maar ik mis een beetje het 'rijden', krijg vanaf de foto's het idee dat je er wel op zit, maar ook niet echt meer dan dat.

Ook valt ze behoorlijk op de voorhand, van achter naar voren rijden noemde je zelf wel. Maar ik snap wel dat dit nog niet prioriteit nummer 1 is en ontspanning voorop staat bij een sensibel ding als Mo.

OP het ene plaatje na wat je hier in het topic hebt als opgekropt, vind het merendeel van je foto's uit het topic waarnaar je verwijst (Andalusier modesta weer eens aan het werk oid) een fijner beeld geven. Oke, misschien ben ik wat bevooroordeelt doordat ik die foto's gemaakt heb :P..
Maar heb het idee dat je daar wat meer eraan kon rijden dan in dit topic.

Ook valt me op dat je houding waar wat voorover is, of is dit bewust om je heup te ontlasten?

Begrijp me niet verkeerd, probeer opbouwende kritiek te geven, maar denk dat je zelf wel wat actiever (niet in tempo) mag gaan rijden, je lijkt nogal passief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:58

dark_nijnte schreef:
Oooh wat is ze leuk! Jammer dat de foto's soms een beetje donker zijn (het is ook maar net hoe je je scherm houdt; mensen met een laptop gewoon even je scherm naar achter zetten :P) maar ik vind het er erg ontspannen uitzien, zeker die laatste paar foto's. Wat een verschil met hoe ze eerst liep zeg :wow:
Vind het ook echt stoer dat je ondanks je heup al weer zo kan rijden, respect!

Dankjewel, ben ook erg blij met de ontspanning die ze toont ondanks de hectiek.

Tamara en Angela ook bedankt :D

renee16 schreef:
Heb het je al eens eerder gezegd, maar ik mis een contactteugel, een hand die haar 'helpt'. Ik zou zeggen probeer duidelijk te zijn met wat jij graag ziet (dit kan goed zonder streng te worden). Ze ziet er idd lekker ontspannen uit, maar ik mis een beetje het 'rijden', krijg vanaf de foto's het idee dat je er wel op zit, maar ook niet echt meer dan dat. Dat zie je echt verkeerd, ik rijd er meer aan dan ooit, kost me heel veel moeite maar het lukt prima! De contactteugel is er wel, alleen in het begin niet om haar daar even de kans in te gunnen zelf mijn hand op te gaan zoeken, anders spant ze alleen maar op.

Ook valt ze behoorlijk op de voorhand, van achter naar voren rijden noemde je zelf wel. Maar ik snap wel dat dit nog niet prioriteit nummer 1 is en ontspanning voorop staat bij een sensibel ding als Mo. Ik vind het op de voorhand zoals ik al zei erg meevallen, als je de foto's recht zou maken zou ze iets meer op voor lopen dan op achteren en dat vind ik in dit stadium van opbouw en africhting totaal geen probleem.

OP het ene plaatje na wat je hier in het topic hebt als opgekropt, vind het merendeel van je foto's uit het topic waarnaar je verwijst (Andalusier modesta weer eens aan het werk oid) een fijner beeld geven. Oke, misschien ben ik wat bevooroordeelt doordat ik die foto's gemaakt heb :P..
Maar heb het idee dat je daar wat meer eraan kon rijden dan in dit topic. Ze was toen slechter in mijn hand volgen, ik kreeg haar makkelijker in 'een houding' inderdaad. Nu begint ze mijn hand mee te nemen en zodra dat bevestigd is kan ik haar weer wat meer naar boven gaan rijden. In de tempocontrole was ze zeker beter, we hebben hierna een lange dip gehad zoals je weet en daar beginnen we nu weer uit te komen.
Ook valt me op dat je houding waar wat voorover is, of is dit bewust om je heup te ontlasten?

Begrijp me niet verkeerd, probeer opbouwende kritiek te geven, maar denk dat je zelf wel wat actiever (niet in tempo) mag gaan rijden, je lijkt nogal passief.Ik snap je feedback, ik heb alleen een andere visie :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:09

Via Pb toegelicht :).

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:43

Echt super om jou weer zo op een paard te zien zitten!! :) Heel knap dat je ondanks alles weer zo fijn bezig bent met rijden, en natuurlijk kun je niet gelijk weer opstappen en wegrijden, maar ik vind het er heel fijn uitzien hoe jullie bezig zijn. Ik wil graag gauw weer komen kijken, en jij moet ook nog een keer IJslanders komen rijden hoor! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:50

Thanks lente! Als jij een datum smst roep ik of ik kan :)

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:55

wat fijn dat het beter gaat! jammer dat de foto's zo donker zijn dat ik bijna niks kan zien..

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:00

Oef, had ik hier nog niet gereageerd :) Heel sterk van je dat je nu alweer zo ver bent, Jolijn!
Komt helemaal goed met jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:36

Leuk paard, en fijn dat je weer rijdt. Het spijt me wel, maar ik vind jullie geen super combinatie; vind jd erg groot ogen!
Alle succes met rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:21

Dank je Veerle en Liesbeth :)

Rowdine, iedereen zijn mening :) groter zou mij beter passen maar ben voor haar gevallen en om de maat alleen kon ik haar niet laten staan!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:32

Wat goed dat je weer zo kunt rondrijden zeg! Mijn tip is om vooral goed vooruit te blijven kijken. Wanneer jij naar beneden kijkt ga je vanzelf ook meer voorover zitten. Wanneer je meer vooruit kijkt ga je ook vanzelf veel rechter op zitten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:38

Fijn dat je weer bezig bent Jolijn! Ik ga mee in het commentaar van Renee. Wilde daar nog aan toe voegen dat het erop lijkt dat je scheef zit (meer naar rechts) & erg ver achterin het zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:10

Naar voren kijken is inderdaad iets waar ik erg mee bezig ben!

Dankjewel Laura, ik heb inderdaad het idee dat ik na mijn val enigszins scheef ben gaan zitten, hier ben ik erg op aan het letten en zodra mijn lijf het weer toe laat flexchairtraining voor gaan volgen!
Het achterin het zadel zitten heb ik niet zo gevoeld, er zijn wel wat kilo's bijgekomen na de val (stilzitten is niet gunstig voor mij :+ ) dus ik denk dat je dat ziet maar ik zal er eens op letten morgen!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:19

ik was er natuurlijk bij tijdens deze x rijden, en modesta was behoorlijk heet door de andere ruiters die de bak door crosste en bakdeuren die opengegooid werden er was erg veel hectiek en na een harde val van je paard wordt je dan ntl onzeker waardoor jolijn ook wat meer spanning in haar lichaam kreeg.
die er later ook weer uitging, maar natuurlijk ziet het rijden er dan ook anders uit als wanneer beide lekker ontspannen rond kunnen rijden. dessalniettemin werd mo wel degelijk gereden!
en liep ze zeker niet op de voorhand dat zal eerder met mijn foto kunsten te maken hebben.

de foto's zijn idd erg donker het was in de binnenbak op een regenachtige dag met niet de allerbeste camera. ik denk dat er nog best wel wat op te zien is toch.

er komt zeker binnenkort een vervolg op
de vorige keer zat je wel netjes rechtop en recht in het zadel, dus ik denk dat het er mee te maken heeft dat je nu ook meer last had van je heup en daarbij de drukte in de bak die spanning in je lichaam veroorzaakt wat weer pijn geeft aan je heup die miss resulteerden in een minder goede houding op je paard.

ik vond ook toen ik de eerste foto's van jolijn zag dat ze er groot oogt voor mo maar als ik ze in real live zie rijden moet ik die mening bijstellen mo loopt zo makkelijk met haar en gewoon soepel en goed en ze zijn een enorm leuk team samen.

dus miss moeten jullie het gewoon ook met eigen ogen een x zien haha.

jolijn ik vind het er goed uitzien zeker als je bedenkt wat je mee hebt gemaakt.
en ik weet zeker dat het alleen maar beter gaat worden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:19

Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat dit er slechter uitziet dan normaal, maar dat kunnen wij verder niet beoordelen: Het enige dat we zien zijn deze foto's.

Als er zo'n groot verschil is tussen de foto's en irl is het misschien een leuk idee om het volgende keer op film te zetten :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:50

Filmpjes staan in mijn vorige topic :)