Robijntjah @ [RIJ-ITP] 4 maanden na mijn heupbreuk
Inmiddels zijn we dus een maand verder en kom ik steeds meer weer aan echt rijden toe. Erg afhankelijk van hoe pijnlijk mijn dag is en hoe ik dus kan zitten maar ik mag niet klagen over hoe we het samen doen.
Ik ben nog lang niet terug op mijn oude kwali- en kwantiteit qua rijden maar dat komt wel.
Modesta heeft altijd erg veel moeite gehad met het volgen van mijn hand. Dit is dan ook altijd een groot aandachtspunt tijdens het rijden. Voeg hier tempocontrole en rechtrichten aan toe en dan heb je wel een beetje een idee van hoe wij bezig zijn.
Mo is een extreem sensibel paardje en dit is op dit moment soms lastig om mee om te gaan in verband met mijn heup

De foto's zijn van afgelopen donderdag en toen was het erg hectisch in de bak waardoor wij samen ook wat hectisch werden.
Maar hierna krijg ik haar wel de ontspanning in gereden en dat is al winst genoeg voor mij op het moment. Ik had erg veel last van haar wegspring acties en zoek dan ook fijne momenten om te stoppen zodra ik aan voel komen dat het teveel pijn gaat doen.
Ik hoop dat jullie onze vooruitgang nog zien, ik zelf gelukkig wel. Ik mag nog wat rechterop gaan zitten maar het valt me niet tegen.
1.

Vrolijk rondstappen

2.

Het 1e kwartier is het voor belangrijk dat ik haar actief maar niet rennerig van achteren naar voren rijdt. Als ik hierin al contact met voren pak kruipt ze erachter dus vandaar het nog losse teugeltje
3.

Hier krijg ik al wat contact. Nog wat meer voelen en aanvullen van achteren van mijn kant uit...
4.

Even spanning af laten vloeien...
5.

Komt ze aan, ik mag mijn lijf wat meer los laten...
6.

Vrolijk drafje!
7.

Zelf dus even extra loslaten!
8.

Begint ze mijn hand mee te nemen

9.

Zelf wat rechterop zitten!
10.

Hier neemt ze mijn hand mee maar dan ben ik net te laat met openen en dan kruipt ze er toch nog net even achter! Voelen voelen voelen!
11.

Neusje er fijn uit

12.

13.

Beetje ver weg maar weer fijn neusje eruit!
14.

Als ik nu net wat meer haar neusje eruit krijg ben ik dik tevreden!!!!
15.

1 gespannen galop foto dan, ze schoot weg van de deur en dan krijg je dit

Nog even een linkje ter vergelijking met het oprollen:
https://lh5.googleusercontent.com/-CtfA ... 40/058.JPG
Ik geniet in ieder geval van mijn knappe pony en van hoe ver we al gekomen zijn

Hoop dat jullie dat ook doen!