Schimmel tijdens clinic Patrick van der Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Schimmel tijdens clinic Patrick van der Meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:49

Om dan toch maar een topic te openen –na lang twijfelen-..
Vorig weekend op 2 december heb ik samen met Peri mee mogen doen aan een clinic van Patrick van der Meer. Blij dat ik was natuurlijk zo’n kans krijg je niet elke dag namelijk!
Vol goede moed naar de clinic toe. Helaas ging t alleen niet zo lekker.
Peri is normaal fijn te rijden maar als er eenmaal spanning is (wat niet alleen van hem maar ook vooral van mij kwam) dan is er ook echt spanning en is die gewoon niet meer (fijn) te rijden. Begon al met een gruwelijk enge actie tijdens het opstappen waarbij iedereen weg moest duiken en ik moest blijven zitten voor mn leven haha. Eenmaal met de clinic was er zoveel spanning dat die in zijn schulpje kroop. Wat resulteerde op: in contrastelling lopen, zodra om wil stellen of corrigeren of iets aan hem zit aanspringen in galop, met zijn kont naar binnen lopen, voor duikboot willen spelen. Uiteindelijk krijg je dan zoveel storingen in de aanleuning omdat de rest ook niet goed gaat dat die afentoe zelfs begon te kantelen, knikken en door aanleuningsproblemen te kort en soms tegen onregelmatig aan ging lopen. Niet tof dus.
Maar ook daar leer je van natuurlijk.. Patrick vertelde dat hij zelfs een tijdje zijn vader heeft gereden en die is met rijden en qua karakter (en uiterlijk) gewoon hetzelfde. Extra mooi dus want Patrick is dus een van de weinige die dus wel weet hoe je met dit stukje karakter om moet gaan. (gewoon doen alsof je neus bloed en doorrijden en jezelf er vooral niet druk om maken, want als ze hun dag niet hebben dan hebben ze die gewoon niet). Bij het begin van de clinic vroeg Patrick waar je zoal tegen aan loopt en wat je graag wilt oefenen.
Een lastig punt bij Peri blijft altijd de oprichting dit gaat vaak wel goed tot het moeilijk word. Daar hebben we toen dus vooral de aandacht aan besteed en uiteindelijk heb ik toch mooi iets mee kunnen nemen voor in mijn training thuis ookal ging het niet zo van je het toen.
Verder zal ik er geen lang verhaal meer aanbraaien en heb ik hier ookal ben ik er niet tevreden mee toch wat foto’s voor jullie:

Eerst een korte kennismaking
Afbeelding

Omdat die in dit soort situaties dus met zijn kont naar binnen wil lopen proberen richting schouder voor te werken om hem op zijn binnenachterbeen te zetten
Afbeelding

Een typische Peri-pretface achter patrick zijn rug langs haha. Zo gaat die normaal gesproken zijn proeven rond en zodra zijn oren gaan klapperen (zoals op meeste foto's kunt zien) is er teveel spanning (klinkt gek ik weet het normaal is het andersom)
Afbeelding

Afbeelding

Moet zeggen die ramen van de kantine waren heel erg handig om te spieken :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog bezig geweest met contragalop. Dit is vooral de oefening waarin peri op de voorhand wilt vallen omdat het lastig is. Ging nu wel goed!
Afbeelding

Afbeelding

2 dagen later ben ik zelf weer thuis aan het rijden gegaan waarbij ik de camera op de bakrand heb gezet aangezien ik altijd snel afgeleid ben en anders ga rijden al zou er een pion in de bak staan. Mijn grote vrees is dus de camera dus hup de camera op de bakrand gezet en gewoon doen alsof die er niet is. En ik moet zeggen ik heb heerlijk gereden:

Verder was dit voorlopig weer mn laatste ritje op Peri een dag hierna is de fysio geweest en heeft opgemerkt dat het zadel drukplekken geeft en adviseert er niet meer op te gaan tot het probleem op is gelost. Gelukkig komt de zadelmaker morgen ‘al’ dus hoop ik dat dit probleem eenvoudig op te lossen is zodat we deze winter wel door kunnen rijden zonder tegen problemen aan te lopen.

Voor degene die dit schimmeltje nog niet kende:
- Peri
- 15 jaar
- M2 startgerechtigd (tussen de paarden)
- 1.56
- v. D-Day

:wave:

_Lotte_

Re: Schimmel tijdens clinic Patrick van der Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:20

Ik vind het er ondanks de spanning toch netjes uit zien hoor!
Fijn dat Patrick zo goed kon helpen omdat hij het probleem herkende. Je bent er dus niet voor niks geweest :)
Hopelijk is je zadel snel weer gemaakt!

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:22

Daar is die hoor. Knappe Peri!
Ik vind het er inderdaad ook, ondanks de spanning, netjes uit zien.
Hopelijk kun je gauw weer lekker aan de slag!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:28

Mooi wit is tie! Hard opgepoetst om hem zo mooi te krijgen? Jammer dat de clinic niet helemaal ging zoals je had bedacht. Maar fijn dat je toch geholpen kon worden. Achteraf toch een tevreden gevoel?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:33

Jammer dat hij best wel last had van spanning, aan de andere kant, op een clinic ben je om wat te leren,
als alles dan perfect gaat, krijg je allicht minder tips dan nu.
Dus hopelijk heb je er wat aan.

Zag in de mail de clinic langs komen, leek me wel heel leuk. (tot ik de prijs zag)

En inderdaad wat heb je hem hagelwit! wauw!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:33

Het valt wat het beeld betreft niet tegen hoor, ondanks de spanning.

Hoe heb je hem zo ongelofelijk wit gekregen?? Latex?? :wow:

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:34

nou, lijkt me hele leerzame clinic geweest als het juist niet zo ging als je had gewild.
als het allemaal fantastisch zou gaan had je niet zoveel tips en info gekregen als nu.
tuurlijk wil je altijd het beste laten zien, maar erkennen dat je nog verbeterpunten hebt is nog veel beter!

De foto's zijn in ieder geval mooi.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:48

Knappe peer! Ziet er fijn uit joh, echt tof die clinic. Jarloers op je, ik wou ook ;)

Eerlijk is eerlijk, het dekje staat WEL!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:04

He, die mooie witte. Ik heb jullie zien rijden bij de clinic. Je reed samen met een stalgenoot van mij (was een mooi gezicht een zwarte en een witte samen in de bak).

Ik vond het leuk dat Patrick door zijn vader wist waarmee hij je kon helpen. En natuurlijk wil je super je best doen en foutloos rijden, maar missers zijn misschien juist handiger in een clinic als je ook de oplossingen voor het 'probleem' krijgt.
Ook vanaf de kant was het heel leerzaam om bij de clinic te zijn. Zijn enthousiasme was groot en er waren veel 'o ja, wat handig, daar heb ik wat aan' momenten, zelfs voor een simpele manegeruiter als ik.

Goed dat je ontdekt hebt dat zijn zadel niet goed ligt en fijn dat het snel kan worden opgelost.

En nogmaals, ik vind je schimmel geweldig! Nog heel veel plezier met hem.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 22:12

Bedankt allemaal en hoe zo wit? Ik heb m eigenlijk niet gewassen enkel zn staart en een beetje zijn benen met cowboy magic. Verder doet winterdeken wonderen natuurlijk en goed bijhouden.

Wat iedereen hier zegt vind ik ook het is natuurlijk leuk en aardig als die de sterren van de hemel zou lopen tijdens de clinic maar uiteindelijk heb ik hier meer van geleerd. 1: blijven lachen als het niet goed gaat. 2. hoe met die spanning om te gaan (normaal in deze omstandigheden zou ik hem niet eens is de bak rond krijgen omdat die er dan gewoon echt mee stopt!)

Laura: haha ja he heb ik stiekem toch goed uitgekozen dat dekje!

Laurabram: grappig dat je ons toevallig had gezien jou stalgenoot had ook n leuk paard jij hebt dan wel kunnen zien hoe eigengeraaid die was haha maargoed. Was indd fijn dat Patrick er wel mee aan wist. Ook met mij hoor ik ben erg onzeker en als ze op me gaan staan schreeuwen en vloeken kruip ik ook in mn schulp. Hij zei regelmatig: goedzo, goed gereden, maakt niet uit, niet erg. Dat helpt op zo'n moment bij mij wel eigenlijk :=
Laatst bijgewerkt door Queelens op 07-12-12 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 22:13

Sjolvir schreef:
Jammer dat hij best wel last had van spanning, aan de andere kant, op een clinic ben je om wat te leren,
als alles dan perfect gaat, krijg je allicht minder tips dan nu.
Dus hopelijk heb je er wat aan.

Zag in de mail de clinic langs komen, leek me wel heel leuk. (tot ik de prijs zag)

En inderdaad wat heb je hem hagelwit! wauw!

Haha van de prijs schrok ik ook een beetje (erg) vooral voor mij als niet-lid van de vereniging.
Maar mijn ouders wouden de helft wel doneren dus dat maakte het al wel iets aantrekkelijker :o

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:35

Mooie foto's Marieke! Ziet er niet slecht uit hoor.
Hopelijk kun je snel weer met 'm rijden en aan de slag gaan met de tips!

daisyhot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:40

hihi, ik sta zelf op paardencentrum sleidrecht, enik heb jou nog zien rijden! wat een onwijs leuk en mooi paard heb jij! verder heb ik niet zoveel gehoord wat Patrick zei, maar wel onwijs leuk om tezien!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 22:44

leuk daisy! Niet in de kantine gezeten dus haha? Ik had mezelf al helemaal schrap gezet en paard een oormuts omgedaan omdat ik niet zou weten hoe die op dat geluid zou reageren. Maar ze hadden de boxen al in de kantine gezet haha :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:00

Ziet er netjes uit marieke! :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 16:55

Dankje Estelle!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:26

Ik vind het er netjes uitzien ondanks dat hij spanning had. En wat is hij mooi wit zeg!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 17:54

Bedankt! :)

Mijn zadel is als het goed is morgen klaar dus dan kan ik hopelijk (als ze het netjes hebben gedaan) eindelijk weer rijden na een week :):)