Vorig jaar 14 februari heb ik een jaarlig gekregen ; Navayo namelijk.
Navayo was een schuwe jaarling die nog nooit eerder een mens had gezien , stal , borstels en eten ..
3 weken later was onze band onbeschrijvelijk ; hij werd mijn steun en toeverlaat en we werder echt een team.
ik zag hem openbloeien tot een pony die van niks meer bang was e naar me toe kwam gecrost al hinnikend.
Dierenarts ging op 13 maart komen om te
maar op een avond 12 maart trok ik foto's van hem , ik had een raar gevoel die zei dat ik vandaag MOEST foto's trekken dus maar ook gedaan..
maar goed ook want de volgende dag voor ik naar school vertrok trof ik hem dood aan , geweend dat ik heb !!

Ik heb 2 weken lang het internet doorgezocht achter een paardje dat mijn aandacht trok , en 30 maart heb ik er één gevonden.
normaal was het niet geplant zo snel weer eentje te kopen , maar ik wou voor de zekerheid gaan kijken voor moest het iets zijn.
het ging anders dan verwacht en 1 april ging ik er naar toe ; was een jaarlig die onder een te groot deken zat en geschoren..
meteen deken uit gedaan en ik schrok me kapot ; stond er daar een jaarling die bij elk stapje struikelde letterlijk ; ik twijfelde nog maar plots maakte hij een bokkesprong en poging tt een sprintje , toen wist ik dat hij het waard was en meteen onderhand en recht naar huis gereden ,
onderweg naar huis belde ik de DA en 2 april kwam hij.
Diëge werd net 1 jaartje op 2 april en da gaf hem vitaminespuit , antibiotica en nog andere dingen ingespoten.
da verklaarde me voor gek ; hij zei dat hij het ging niet redden en het verloren zaak was..

brr zie die nek..
http://i50.tinypic.com/6r5we8.jpg
hij kreeg van alles van voer en stilletjes ging ik er mee wandelen , want dat raadde de DA ons aan voor zijn spieren.
In de eerste 3 maand heb ik me geschaamd voor hem en moest ik vaak al wenend wandelen omdat ik hem elke keer moest helpen rechtstaa omdat hij alwéér viel op de grond , mensen hebben ons vaak ook geholpen en mij gezegd dat ik dapper was om ermee door te gaan ondanks mijn 16 jarige leeftijd !
na 3 weken;

na 2 maand kreeg je al beetje vet ;

en in één keer ging het allemaal heel erg snel en begon je te groeien en meer aan te komen op goed gewicht !
hier thuis eten & zijn nieuw dekentje toen , zijn manen ondergingen in die tijd ook een metarfose;

tussentijd even showen ;

in de zomer juni , meneer kreeg meer body en begon uit te zwaren;

http://i47.tinypic.com/2ns749u.jpg
september krege we een fotoshoot en de foto's waren prachtig ,
wat was ik trots op ons beide en heb toch een paar traantjes gelaten hoe hij was geworden.
hier paar foto's;

http://i49.tinypic.com/2s1xhk9.jpg
[ITP] shoot Diëgo - los
[ITP] Shoot Diëgo - portret
en dan werd het half oktober en kreeg meneer stilaan een teddyvacht;

en foto's van gisteren

met zijn nieuw vriendje , Daan v/d molenhoek een mini shethengstje van 84 cm
( ze staan allebij scheef ;p)

Diëgo en ik zijn nu een supper team ; onwijs brave jaarling die van niks meer bang is en luistert naar stemcommando's.
Meneer(tje) is nu een dikke 1m54/55 groot en nog steeds hengst en blijft het ook tot hijzelf het toelaat met zij gedrag en omgang.
Eenmaal als hij met zijn mannelijkheid en hormonen geen weg mee kan word er meteen DA gebeld voor te laten castreren.
Nog een laatste foto van gistere , meneer is en blijft hier ook altijd bij me en kan hier lekker oud worden!
hij zegt julie nog allemaal gedag

Bedankt allemaal voor het lezen !
!!
Echt helemaal super dat jij er voor hem bent!
! Prachtig opgeknapt, wat een leuk ding is het geworden! Dat heb je heeel goed gedaan

)