Harry word op zijn 24e nog 'even' clubkampioen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Harry word op zijn 24e nog 'even' clubkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 16:11

Afgelopen zondag was een ontzettend leuke dag! Onze laatste onderlinge dressuurwedstrijd dit jaar. We begonnen dit jaar in de B en moesten zondag ons eerste L2 proefje rijden. Beetje eng, want het doorzitten is bij mij nog steeds een ramp, hoewel ik daar steeds fanatieker mee aan het oefenen ben. Oh, en we stonden 4e in het clubkampioenschap, dus het zou stiekem wel leuk zijn om in de top 3 te eindigen :P Hoewel het rijden van wedstrijden voor mij al een kleine overwinning was.

Harry stond rustig te wachten tot ik klaar was met aankleden.
Afbeelding

Daarna meteen losrijden. Harry is op zijn 24e natuurlijk niet meteen de soepelste, dus ik vind het fijn om vroeg los te rijden.
Let ook vooral op de paarden naast ons. De meesten waren nogal onrustig vanwege de harde wind en de ruiters durfden het niet allemaal aan om erop te gaan. Ben gewoon gaan rijden en Harry keek nergens van op, haha. Toch wel fijn, zo'n oudje :P
Afbeelding

Afbeelding

Daarna de binnenbak in voor het proefje. Word dan op dat moment ontzettend zenuwachtig. Gelukkig viel het dit keer mee. Heb best fijn mijn proefje kunnen rijden. Eigenlijk de eerste keer dat ik er zelf met een fijn gevoel over dacht. Natuurlijk zijn er nog veel verbeterpunten en Harry loopt door mijn spanning ook veel minder fijn dan normaal. Maar juist daarom ben ik wedstrijden gaan rijden, want Harry vind het erg leuk en ik leer wat beter met mijn zenuwen omgaan.
Hier het proefje. Vind het altijd erg leuk om er commentaar op te krijgen. Daar ga ik altijd graag mee aan de slag!

Daarna lekker uitgestapt en afgezadeld. Vol spanning gewacht op de prijsuitreiking.
Harry en ik zijn 1e geworden!! Ontzettend leuk. Tijdens de prijsuitreiking wilden ook de jury en schrijver nog iets zeggen. Dacht even dat ze iets gingen zeggen over mijn houding of oid. Maar nee, ze wilden mij nog een groot compliment geven. Ze vonden dat ik ontzettend goed voor Harry zorg, hij ziet er goed uit en ik ga heel erg leuk met hem om. Ze hadden van ons genoten en dat wilden ze nog even zeggen <3
Mijn dag kon natuurlijk echt helemaal niet meer stuk. Zit nog steeds met een grote glimlach dit topic te maken. Zo lief dat ze dat zeiden. Nu nog steeds krijg ik op de manege reacties dat mensen het met de jury eens zijn :D

Aan het begin van de avond zag ik dat de uitslag van die dag al verwerkt was in de tussenstand van het clubkampioenschap. Schrok me echt dood toen ik ineens in koeienletters mijn naam zag staan!
Harry en ik zijn dit jaar CLUBKAMPIOEN dressuur geworden *\o/* *\o/* *\o/*
Had dit echt niet verwacht vanwege het puntverschil tussen nummer 1 en de rest. Maar omdat het word berekend over 4 van de 5 wedstrijden en dus het slechtste resultaat afviel, vielen er bij mij meer punten af dan bij haar. Scheelt echt 3 puntjes.
Ben echt ontzettend trots op Harry. Hij is op zijn 18e al eerder kampioen geweest, toen nog als manegepaard (hij is bijna 8 jaar manegepaard geweest). En nu flikt ie het op zijn 24e nog eens :D
Had het nooit verwacht en vind dit echt ontzettend leuk! Hoor ook van alle kanten op de manege dat ze het ons gunnen. En dat is dan zo ontzettend leuk om te horen. Het is niet in letters uit te drukken hoe ontzettend trots ik hierop ben :o

Wilde trouwens pas later een topic maken. Pas eind december is de grote prijsuitreiking, na de laatste springwedstrijd. Maar omdat ik zo ontzettend trots ben op Harry, wilde ik het toch even laten zien. En eind December maken we gewoon nog een topic, dan met de grote beker :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:15

*\o/* gefeliciteerd met de overwinning en met het mooie commentaar van de jury.

Annabel

Re: Harry word op zijn 24e nog 'even' clubkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:05

Gefeliciteerd! en echt waar, jullie hebben het beide dik verdiend +:)+

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:47

Gefeliciteerd Meid,, lees het met de tranen in me ogen, zo mooi dat die mooie oude Harry dit nog even flikt op zijn oude daagjes. Het is jullie enorm gegund.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 22:33

Dankjulliewel! <3
Ben ook zo ontzettend blij met Harry.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:41

Gefeliciteerd :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:49

Super joh gefeliciteerd! Ziet er heel vriendelijk uit! Wel heb ik het idee dat je pony niet helemaal zuiver en soepel loopt. Hij mag ook wel wat voorwaartser.
Maar heb je je frontriem niet verkeerd om er op zitten? Hij loopt nu namelijk omhoog.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:50

Wat leuk! Ik heb ook nog wel eens op Harry gereden op Manege Castellum. Gefeliciteerd met je overwinning! :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 23:05

JorisDy schreef:
Super joh gefeliciteerd! Ziet er heel vriendelijk uit! Wel heb ik het idee dat je pony niet helemaal zuiver en soepel loopt. Hij mag ook wel wat voorwaartser.
Maar heb je je frontriem niet verkeerd om er op zitten? Hij loopt nu namelijk omhoog.

Dankjewel!
Hihi, nu je het zegt lijkt die frontriem wel raar te zitten. Hij zit verder goed, maar moet eigenlijk iets hoger. Maar dan heb ik weer ruzie met het stukje leer onder de sluitingen. Had eerst een mooiere, maar die heeft Harry alweer gesloopt.
Klopt ook dat Harry veel voorwaartser moet. Meestal is ie dat ook wel. Op wedstrijd alleen steeds niet. Heb ook het gevoel dat het door mijn eigen spanning komt. Merkte tijdens het proefje ook dat ie niet constand hetzelfde tempo liep, maar ik ben dan weer bang dat ik te grote hulpen geef en dat we in galop door de bak vliegen... Vond het deze keer ook niet zo erg, kon ik wat fijner doorzitten :D
Hij loopt op dit moment niet op zijn soepelst inderdaad. Merk bij hem dat het weer erg meespeeld. Ben net begonnen met Glucosamine omdat ie vorig jaar ook stijver was in de winter. Zolang hij nog vrolijk is tijdens het rijden en geen pijn aangeeft, tuffen we nog lekker rustig door.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:07

Oh hee, dat is Castellum!

Gefeliciteerd met je overwinning! :D

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:11

Nu nog hopen dat er de 23ste sneeuw ligt, dan worden de fotos nog mooier!
Vond de uitspraak van Ellen ook geweldig :)

robening

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:17

gefeliciteerd zo zie je maar dat een "oudje" nog heel wat in zijn mars kan hebben.
Gefeliciteerd hoor meid.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:52

Ik vind het er erg netjes uitzien. Let er alleen op bij het wijken dat Harry niet te veel naar binnen kijkt en dat hij hierdoor zijn schouder te veel naar buiten gooit. Probeer iets meer je buitenteugel te begrenzen en minder stelling naar binnen te vragen. Dan gaat je paard in één rechte lijn opzij en dat is de bedoeling.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 10:57

tumtummie schreef:
Ik vind het er erg netjes uitzien. Let er alleen op bij het wijken dat Harry niet te veel naar binnen kijkt en dat hij hierdoor zijn schouder te veel naar buiten gooit. Probeer iets meer je buitenteugel te begrenzen en minder stelling naar binnen te vragen. Dan gaat je paard in één rechte lijn opzij en dat is de bedoeling.

Hihi, klopt helemaal. Met name naar rechts wijken vind ie lastiger. Ging de eerste paar meter ook niet helemaal goed, waardoor ik even overdreven de hulpen gaf. Met idd het gevolg dat ie niet goed wijkt. Zijn we ook mee aan het oefenen.

Dankjulliewel!

blessbelando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:44

wat leuk zeg gefeliciteerd is dit niet de castellum ruiters ?
heb ik vroeger ook altijd gereden :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:04

Dankje!
Klopt, Manege Castellum/Castellumruiters.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:11

Heeey, had heel je topic nog niet gezien. Werd tijdens het lezen van je verhaal alweer zo trots op jullie! :D
Wel briljant idd dat Harry als één van de weinige paardjes echt totaal niet onder de indruk was van de storm die raasde.
Zou mooi zijn als die glucosamine gaat helpen en op naar volgend jaar, jullie moeten je titel natuurlijk wel verdedigen. :))

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:14

Wat een prestatie zeg met die leeftijd. Knap van hem hoor!
Ik stoor me alleen wel een beetje aan jouw beweging op zijn rug tijdens de draf.
Je houd je benen geen moment stil, en heel je lichaam gaat in die beweging mee.
In de galop echter ziet het er (in mijn ogen) wel heel goed uit.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 14:08

MirandaDvG schreef:
Wat een prestatie zeg met die leeftijd. Knap van hem hoor!
Ik stoor me alleen wel een beetje aan jouw beweging op zijn rug tijdens de draf.
Je houd je benen geen moment stil, en heel je lichaam gaat in die beweging mee.
In de galop echter ziet het er (in mijn ogen) wel heel goed uit.

In draf ga ik inderdaad te veel bewegen en met name mijn benen leiden snel een eigen leven. Ben daar de laatste tijd wat fanatieker mee aan het werk. Heel langzaam zit er al wel verbetering in, maar nog niet genoeg...

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:39

Leuk, gefeliciteerd :D !!

Kan helaas het filmpje niet zien, ben wel erg benieuwd ;) !

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:25

JorisDy schreef:

Dit was ook mijn gedachte. Hij lijkt een voorbeen wat te willen ontlasten?

Maar gefeliciteerd hoor. Jullie zijn inderdaad leuk samen!

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:54

Gefeliciteerd

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:06

Nou dat is nog is een mooie prestatie.
Super gaaf dat Harry bij jou aan zijn 2e jeugd begint:)
Veel plezier samen.

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:40

Harstikke leuke combinatie! Je bent inderdaad lief voor hem.
Zoals al gezegd is; probeer hem inderdaad wat meer voorwaarts te houden. En misschien kun je ook oefenen om die volte 15 meter in galop wat meer te sluiten.

Gefeliciteerd!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:49

gefeliciteerd *\o/* *\o/*