Jaques als internationaal jurylid, was het niet verwonderlijk dat het erg proefgericht was. En we zijn nog niet officieel gestart.
Maar heb wel veel opgestoken en weet nu ook waar ik moet op letten als totaalbeeld in de proef.
Bientje is een 6jarige Viento Uno x Grafiet, haar echte naam Bienna Kerina
We hebben een heel moeilijke start gekend. Bienna is spierbevangen geweest, liet zich eigenlijk tout court niet meer rijden.
We hebben helemaal overnieuw moeten beginnen. En met babystapjes gaan we vooruit.
Bienna is nog steeds moeilijk in de mond en gaat snel hangen. Ze wil altijd steun van het bit.
Aangezien ze nogal een sterk karakter heeft en heel eigenwijs is. Heb ik haar voor de zekerheid in de kliniek haar rug en nek op foto laten zetten; .
Hieruit bleek dat er daar alvast niets aan de hand is. De vee arts denkt dat ze door de spierbevangenheid eventueel een 'trauma' heeft opgelopen en daardoor zich niet meer durfde te ontspannen. Dus we hebben nog een heeele weg voor de boeg!
Voor mezelf: handen gelijk houden!! Ga ik beslist moeten op letten.
Hieronder de foto's van de clinic, ben best wel trots op mijn kleine meid!!
Inrijden: dit vind ze zelf een gemakkelijke houding, maar gaat snel hangen, tot het punt dat voorwaarts drijven geen zin meer heeft.

Hieronder sprong ze plots over iets in de piste, ik schrok er blijkbaar nogal van

Met Meneer Jaques op de foto

succes met haar! jammer dat het allemaal zo tegen zat in het begin zeg!