L1 dressuurproefje met Chasin (Star trek x Peter pan)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristie14

L1 dressuurproefje met Chasin (Star trek x Peter pan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 12:20

Even weer een topic van mijn lieve paardje. _/-\o_ We zijn net gestart in de L1 na B+21. In de zomer hadden we even een korte rustperiode en nu zijn we hem weer flink aan het rijden. Mijn instructrice is ook met hem aan het springen maar dat is nog niet echt een niveau, gewoon vertrouwen opbouwen en lekker veelzijdig bezig zijn. Zelf heb ik het springen in de ijskast gezet, ben van springfanaat naar angsthaas en dressuurmiep gegaan. Dus dressuren we nu lekker verder, hij doet erg zijn best ondanks dat het een echte springer is.

Even wat over Chasin:

Leeftijd: 7 jaar
Niveau: L1+2
Ik heb hem nu 1,5 jaar en ben heel erg blij met hem, het is echt een knuffelpaard, doet altijd zijn best en wil heel graag leren ook al is het niet het perfecte dressuurpaard. <3 Het is nog lang niet perfect maar we doen ons best!

Mijn eigen leerpunten:
- Benen stil houden! Ik irriteer me hier vreselijk aan. :(
- Knikje in mijn armen houden en handen rechtop
- Niet te streng zijn met mijn binnenhand
- Benen lang houden
- Wijken, vooral links een grote ramp
- Middendraf, krijgen we er op wedstrijd gewoon niet uitgereden (bijna altijd een dikke 5 waard)
- Middengalop, ook nog erg mat
- Op de bordjes rijden (blijft moeilijk :+ )
- Overgang van galop naar draf, thuis gaat dit goed maar op wedstrijd let hij net wat minder goed op en valt hij echt terug.

Hier een paar foto's van de proef
Oh ja, ik was 1 handschoen vergeten dus toen maar zonder gereden :o

Afbeelding
Netjes beeld alleen een knikje in mijn armen houden

Afbeelding
Idem

Afbeelding
Zijn achterhand mag er hier wat meer onderkomen, stelling is wel netjes

Afbeelding

Afbeelding
Wijken gaat nog niet echt goed, hier zie je ook dat hij zijn achterhand wat meer moet meenemen. Ook is mijn binnenhand te streng en moet ik mijn been langer houden

Afbeelding
De middendraf krijgen we er op wedstrijd ook nog niet helemaal lekker uit, thuis strekt hij mooi maar op wedstrijd is hij wat gestrest en gaat hij alleen maar harder als iemand hier tips voor heeft, GRAAG!

Dan nu het filmpje (geeft een duidelijker beeld) ik rijd eerst wat oefeningen voor mezelf om even goed de hoeken en bordjes door te rijden. Thuis kan ik dit niet oefenen omdat we in een weiland rijden en dan is het toch moeilijker dan dat je denkt. :o

Afbeelding

Ik heb graag tips maar hou het netjes alsjeblieft! *\o/*

tumtummie

Re: L1 dressuurproefje met Chasin (Star trek x Peter pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:53

Het filmpje loopt bij mij telkens vast (maar dit ligt aan mijn laptop) dus daar kan ik niet heel veel op zien. Mijn tip voor jou is: wees minder kritisch op jezelf. Ik vind het er vanaf de foto's heel erg netjes uitzien en helemaal voor een L1 proef. Let er inderdaad goed op dat jij je ellebogen in je zij houdt maar voor de rest geeft het een net beeld.

kristie14

Re: L1 dressuurproefje met Chasin (Star trek x Peter pan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 12:14

Dankje voor je reactie! Jammer dat je het filmpje niet kunt zien. Bedankt voor je compliment en mijn ellebogen blijven inderdaad een punt waarvan ik als ik op het paard zit denk: ooh best goed, en dan zie ik foto's of filmpjes en dan denk ik AI!