Middagje paardenvoetbal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Middagje paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:33

Vandaag een toernooitje paardenvoetbal gehad op de manege. Had dit nog nooit eerder gedaan dus was erg benieuwd hoe mijn haflinger Storm het zou gaan vinden. Verwachtte er niet echt problemen mee en dat klopte ook wel hij vond het super. Hij heeft zich vandaag bewezen als de Christiano Ronaldo onder de paarden. Van mijn team was hij de enige die heeft gescoord en niet 1x maar zelfs 2x *\o/* . Uiteindelijk werd mijn team 2de van de 4 teams. Natuurlijk zijn er ook wat foto's van gemaakt. Af en toe ging het er behoorlijk ruig aan toe en is het rijtechnisch belabberd, maar vind wel dat je op de foto's goed kan zien dat we erg veel plezier hebben gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn blooper van de dag....werd gewoon letterlijk bijna van Storm af gezwiept door het paard van een teamgenootje _O-
Afbeelding

Zo dit was een kleine selectie foto's. Ik zit lekker bij te komen op de bank, want het is nog behoorlijk vermoeiend en verwacht morgen best nog wat beurse plekken en spierpijn te hebben. Ben benieuwd hoe jullie het vinden.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:36

Jullie zullen wel een hoop lol hebben gehad, maar ik vraag me af of de paarden dat ook hadden ;)

Faringo

Re: Middagje paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:40

Dat hadden ze echt wel hoor :-) en het waren in totaal maar 4 wedstrijdjes van ongeveer 12 minuten met alleen stap en galop. Het is trouwens niet iets wat we wekelijks doen hoor, sterker nog dit is maar 1x per jaar of zo.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:40

Zoo dat zit dicht op elkaar! Leuk voor jullie maar de paarden lijken het minder leuk te vinden ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:43

Ja het zit dicht op elkaar inderdaad maar geloof het of niet er is niet 1 trap uitgedeeld en zoals ik hierboven al schreef doen we dit maar 1x per jaar. De paarden hadden het best naar hun zin hoor, maar ja soms lijkt dat op een foto niet altijd zo.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:44

Het eerste wat ik altijd denk bij zulke spelletjes is AUW! := Erg jammer dat het er altijd zo aan toe moet gaan.. Getrek, geschop. Heb het ook eens gedaan maar midden in het spelletje gestopt :n

Kan me wel voorstellen dat het leuk was! Knap ook, de mijne durft niet eens in de buurt te komen bij een bal.

En, die laatste foto is echt geweldig! _O-

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:45

Dat ziet eruit als een hele hoop plezier !
Wel zouden dit soort dingen met een bitloos hoofdstel gereden meoeten worden want ai ai dat gaat ongemerkt toch vaak niet zo zachtzinnig.
Wat een leuke pony`s en paarden trouwens :j

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:46

Nou , nou nou niet allemaal zo negatief over dat de paarden het minder vonden..

Ziet er leuk uit hoor! Deed ik vroeger ook altijd haha

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:47

manege hoogvliet..

Leuk, ik heb het ook gedaan toen ik daar stond..
mijn paard en het westernpaardje van een kennis van mij waren er enorm goed in..

Moest een x in mijn eentje tegen een team, en heb nog 4-1 gewonnen haha!

Erg leuk om te doen, en ach...
In de dressuur en springsport gaat het er ook niet altijd vriendelijk aan toe hoor ;)

Mijn paard vond het fantastisch om te doen! :)

zie een aantal bekende gezichten voorbijkomen ook..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:49

Oh fijn toch een paar leukere reacties :D , thanks haha

Tja weet je het ziet er inderdaad wat minder vriendelijk uit dat zie ik zelf ook wel en heb ik zelfs al in de openingspost gezet, maar is het dat werkelijk zo'n vreselijk groot drama om 1x per jaar een keer in totaal 40 minuutjes van ruiger met je paard om te gaan. Ik ken mijn paardje al lang genoeg om te weten dat ik dit best een keer met hem kan doen en hij er ook echt plezier in heeft.

Die laatste foto is inderdaad precies op het juiste moment geklikt, ging maar net goed.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:51

Faringo schreef:
Oh fijn toch een paar leukere reacties :D , thanks haha

Tja weet je het ziet er inderdaad wat minder vriendelijk uit dat zie ik zelf ook wel en heb ik zelfs al in de openingspost gezet, maar is het dat werkelijk zo'n vreselijk groot drama om 1x per jaar een keer in totaal 40 minuutjes van ruiger met je paard om te gaan. Ik ken mijn paardje al lang genoeg om te weten dat ik dit best een keer met hem kan doen en hij er ook echt plezier in heeft.

Die laatste foto is inderdaad precies op het juiste moment geklikt, ging maar net goed.

Inderdaad :j
En als je ziet hoe sommige mensen omgaan met hun paarden tijdens het normale rijden , dan is dit niks hoor

:=

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:52

Je hoeft je niet te verdedigen hoor..

Hiermee moet je paard soms erg veel en snel buigen,
en daar help je hem automatisch mee..

Ik heb ook nog foto's van toen met het voetballen,
ook zelfs met een aantal mensen die ik op jouw foto's zie.

Je paard gaat er echt niet dood van..
En dat het er 'onvriendelijk' uitziet, wilt niet zeggen dat de paarden het ook daadwerkelijk niet leuk vinden.

De meeste vinden het gewoon, zeker in het begin, erg eng en spannend.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:52

Wat een heerlijke chaos :D
T is net voetballen met kleine kinderen; iedereen duikt op de bal af haha :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:53

Jij valt nog iets mee met je teugels! Ik zie anderen echt gigantisch trekken.. Maarja wat je zegt het is maar voor even. Lijkt mij ook wel eens leuk om te doen!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:59

Hihi bedankt :-), Leuk dat er voor jou nog wat oude bekenden op staan nikilover :-)

@_nvds; klopt helemaal

@vuurneon, een chaos was het zeker dat kan ik niet ontkennen haha.

@Ymor, het is echt heel leuk om zo een keertje te doen, maar echt serieus dit veel vaker gaan doen, nee dat dan voor mij weer niet.

HeavensDevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:45

Faringo schreef:
maar is het dat werkelijk zo'n vreselijk groot drama om 1x per jaar een keer in totaal 40 minuutjes van ruiger met je paard om te gaan.

Ik vind dat geen fijne uitspraak zou nooit denken goh tis maar 40 minuten mag lekker zitten flossen in mijn paard zijn mond. Maar het is idd leuk om te doen zo het idd ook bitloos willen zien en een beetje meer respect voor ieder zijn paard.. (Eigen mening vind het laatste foto wel erg grappig)

maloutje211

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:49

Haha de 3de foto en dan het meisje op die kleine zwarte _O-
Ziet er erg leuk uit, ga het voorstellen om hier op stal ook een x te doen :p

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:50

Oei, dit vind ik er toch niet zo fijn uit zien. Ik zie toch wel heel wat pony's die flink door de mond gescheurd worden, om ze maar zo recht mogelijk voor die bal te krijgen. Ik snap hoe moeilijk het is, want je bent op dat moment even helemaal niet met je paard bezig, maar let er de volgende keer een beetje op, want ik denk niet dat jullie paarden hier erg blij mee zijn geweest.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:58

Gezellige chaos
:D wat een talent heeft Storm toch, 2 doelpunten gescoord!
Die laatste foto is inderdaad op het juiste moment gemaakt, gelukkig ben je blijven zitten!!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 23:00

@ heavendevil: Mag je vinden hoor ieder zijn mening inderdaad :-). Ik weet gelukkig zelf dat mijn paard helemaal niets te komt en normaal gesproken keurig wordt gereden, buitenritjes maakt, mee mag naar de veluwe en er verder geen hulpmiddelen of scherpe bitten aan te pas komen. Respectloos zal ik hem absoluut nooit behandelen want dan zou ik dit ontzettend brave paard niet eens waard zijn.

@ Kirstenvosje: klopt helemaal wat je zegt. Je bent inderdaad met andere dingen bezig op dat moment.

Heb zelf ook al meerdere malen aangegeven dat het er niet altijd even fijn uitziet.

Dank je Sab :-)

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:07

Ik vind het er erg gezellig uitzien. Echt lol met je knol.....
Even 1 vraagje, is de bonte Pocahontas?

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:10

Hé dat is op manege Hoogvliet, wat leuk zeg. Zo te zien hebben jullie wel plezier gehad! :)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:11

haha leuke foto's! Lijkt me ook wel een keer gaaf!
En zo erg vind ik het er niet uit zien.. zie ook zulke foto's tijdens het springen als een ruiter zn paard de bocht om trekt, ook geen gezicht ;)

xxmerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:12

Aah super leuk, paardenvoetbal! Meestal vinden de pony's het zelf ook wel leuk!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 23:15

Bedankt voor jullie leuke reacties :-)

Klopt dit is in hoogvliet inderdaad!

Nee die bonte is niet pocahontas.

Mijn hafje had er zeker wel plezier in anders had ik er gewoon mee opgehouden.