Dressuur training met knappe haflinger Peeps.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Dressuur training met knappe haflinger Peeps.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 13:48

Vanochtend vroeg weer lekker gaan trainen in de kou.
Afgelopen twee weken eigenlijk te weinig getraint ivm tijdgebrek.
Gelukkig als alles goed gaat, verhuist Peeps eind vd maand naar een stal waar zij,
lekker 3 uurtjes per dag buiten wordt gezet 's winters en hebben wij geen corvee's, voerbeurten, bardiensten
etc. meer waardoor we weer volop kunnen gaan trainen.

We gaan steeds een stapje vooruit en Peeps doet ontzettend haar best.
Na de dressuurtraining na maanden ook weer is een cavaletti gesprongen, ze was weer helemaal happy.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

<3
3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

Rijtechnisch heel slecht maar ik kan dus wel op mn kont blijven zitten in de galop. Haha.
14. Afbeelding

15. Afbeelding

FD_horses

Re: Dressuur training met knappe haflinger Peeps.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:53

Wat een leuke hafinger ! <3

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:13

Wat een leuke haflinger zeg! Let er alleen wel op dat ze echt goed door de kaak blijft nageven en niet terug gaat trekken. Dat idee had ik op een aantal foto's maar weet natuurlijk niet of dit ook echt zo was!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:16

Wat een gave haflinger <3
En wat een toffe laarzen heb je! Welk merk heb je?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:19

tumtummie schreef:
Wat een leuke haflinger zeg! Let er alleen wel op dat ze echt goed door de kaak blijft nageven en niet terug gaat trekken. Dat idee had ik op een aantal foto's maar weet natuurlijk niet of dit ook echt zo was!

Dat ze niet helemaal los in de kaak was klopt, met namen rechts. 2 weken niet intensief trainen dus moet ze weer even ontspannen en los worden. Maar ik trek haar niet hoor, als ze niet nagevelijk is in de galop ook geen punt, galop is erg lastig nog voor der.
xMarianne schreef:
Wat een gave haflinger <3
En wat een toffe laarzen heb je! Welk merk heb je?

Bedankt. Zijn lipica's

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:19

Ging super Marlis. Foto 6 is mijn favoriet.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:36

Peeps ! ben echt een fan van jullie :) net als kyra hihi

erg leuke foto's :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:41

Zitten nette foto's tussen. Probeer wel echt van achter na voor te blijven rijden. Achterbeen er meer onder meer been om je paard er nét dat kleine stukje even er doorheen te drukken. Ik zie nu telkens dat het paard vast pakt en jij ook vastpakt ( onderhals wat bespierd) waardoor je paard alleen maar sterker gaat worden. Probeer als je paard vast pakt even een ophouding been er aan en dan weer los te laten. Zolang jij weerstand bied kan je paard dat vast pakken en spant het de verkeerde spieren aan ( onderhals spieren) Als jij dat niet laat gebeuren door niet vast te houden maar ophouding maakt en weer los laat kan jou paard niet vast gaan pakken aangezien er geen weerstand is. En dus de ''slechte'' hals spieren niet aanspannen waardoor je die slechte spieren dus niet traint :D

Succes!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 19:12

M_hartje_M schreef:
Peeps ! ben echt een fan van jullie :) net als kyra hihi

erg leuke foto's :)

Wat leuk :D
WhySoWhite schreef:
Zitten nette foto's tussen. Probeer wel echt van achter na voor te blijven rijden. Achterbeen er meer onder meer been om je paard er nét dat kleine stukje even er doorheen te drukken. Ik zie nu telkens dat het paard vast pakt en jij ook vastpakt ( onderhals wat bespierd) waardoor je paard alleen maar sterker gaat worden. Probeer als je paard vast pakt even een ophouding been er aan en dan weer los te laten. Zolang jij weerstand bied kan je paard dat vast pakken en spant het de verkeerde spieren aan ( onderhals spieren) Als jij dat niet laat gebeuren door niet vast te houden maar ophouding maakt en weer los laat kan jou paard niet vast gaan pakken aangezien er geen weerstand is. En dus de ''slechte'' hals spieren niet aanspannen waardoor je die slechte spieren dus niet traint :D

Succes!

Bedankt, Klopt helemaal.
Ze is soms zo ongelofelijk sterk ook.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:15

Ik zie persoonlijk niks van een onderhals eigenlijk.. Als ik naar mijn Angel kijk dan zie ik pas een onderhals. Maar bij peeps zie ik dat totaal niet :o

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:20

M_hartje_M schreef:
Ik zie persoonlijk niks van een onderhals eigenlijk.. Als ik naar mijn Angel kijk dan zie ik pas een onderhals. Maar bij peeps zie ik dat totaal niet :o

foto's 5 7 12 13 foto 14 word die ook weer sterk.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 19:21

M_hartje_M schreef:

Ze kan soms flink der hals erop zetten en haar kracht gebruiken :')
Ze is ook al twee weken niet echt gereden serieus ivm tijdgebrek maar dit weekend gaat ze naar een andere stal dus scheelt een hoop tijd en gaan we weer lekker volop trainen en wordt ze ook wel weer losser. Nu hield ze gister in haar rechter kaak vast.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:22

Marlis schreef:
M_hartje_M schreef:

Ze kan soms flink der hals erop zetten en haar kracht gebruiken :')
Ze is ook al twee weken niet echt gereden serieus ivm tijdgebrek maar dit weekend gaat ze naar een andere stal dus scheelt een hoop tijd en gaan we weer lekker volop trainen en wordt ze ook wel weer losser. Nu hield ze gister in haar rechter kaak vast.

Dat met die hals op zetten en kracht gebruiken vind ik heeeel erg herkenbaar.. Ik vind peeps een prachtige haflinger :)
Maar ik vind het sws lastig om vanaf foto's te oordelen !

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 19:26

WhySoWhite schreef:
M_hartje_M schreef:

foto's 5 7 12 13 foto 14 word die ook weer sterk.

Haha ja zoiezo is de galop echt een heel groot werkpunt voor ons hoor.
Stap en draf gaat vaak goed ontspannen, de linker galop gaat al iets beter alleen de rechter galop is echt drama :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:27

Is ook heel lastig. Rijd zelf met een haf in het Z2 dus ken al die truckjes inmiddels wel :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:33

Leuke haflinger heb je! :)
Wat mij opvalt op bijna alle foto's is dat ze er niet goed doorheen is in de hals. Zoals al eerder gezegd werd, ze lijkt wat vast te houden in de kaak en niet nageeflijk en over de rug te lopen.
Dan kom je jezelf tegen straks als je wil gaan wijken en schouderbinnenwaarts e.d. wil gaan doen.

Veel lang en laag proberen te rijden, zodat ze echt los gaat laten. En ja, dat is moeilijk :D Ik had ook zo'n vasthoudertje die pas vanaf de L2 écht nageeflijk liep en los liet.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:36

Aranel schreef:
Wat mij opvalt op bijna alle foto's is dat ze er niet goed doorheen is in de hals. Zoals al eerder gezegd werd, ze lijkt wat vast te houden in de kaak en niet nageeflijk en over de rug te lopen.
Dan kom je jezelf tegen straks als je wil gaan wijken en schouderbinnenwaarts e.d. wil gaan doen.

Veel lang en laag proberen te rijden, zodat ze echt los gaat laten. En ja, dat is moeilijk :D Ik had ook zo'n vasthoudertje die pas vanaf de L2 écht nageeflijk liep en los liet.

Een paard dat niet recht in het lichaam is en erg vasthoud is het beter om niet lang laag te rijden aangezien je dan een ongeballanseerd paard erg in de steek laat en spieren ineens optimaal gaat rekken. Lengte in de hals is natuurlijk altijd goed. ( niet om beter te weten hoor maar zonde als straks door iets banketstaaf dat paard niet fijn meer loopt)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 19:39

Aranel schreef:

Lang en laag lopen kan dit paard prima, Ze loopt het liefst in draf lekker met der neus ontspannen over de grond, stofzuiger.
Ze houdt ook niet altijd vast, maar tijdje neit serieus gerden

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:07

Dat ziet er netjes uit hoor. :)
En wát een mooie laarzen! :o

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:44

Bedankt. Helaas zijn we nu alweer 3 dagen uit de running en kunnen we hopelijk voglende week weer opbouwen. Spijker in de hoef, klein zweertje.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:38

Prachtige Peeps <3

Voor als je 2 weken niet heb gereden vind ik het er echt niet slecht uitzien.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:07

Echt een super mooie haf!

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:42

Ze ziet er goed uit!

Jij stond toch op Stal Vos? :o

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 17:17

Ja klopt tot Ze hoefbevangen raakten en de hit actief niet meer in mocht ivm te rijk gras en te lang op t gras.

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:52

Dan weet ik in ieder geval wel wie je bent haha, ik was de verzorgster van Valiki en mijn moeder heeft dan die Frieze merrie Femke. :D