U2 is een 11 jarige springefokte (Omni Star) merrie van 1,77 groot.
We zijn de klasses snel doorgevlogen maar nu in de M2 komen we toch tegen wat probleempjes aan, de keertwendingen zijn een drama en de travers mag ook heel wat beter.
U2 is een heel sensibel paard, snel heet en denkt vooral erg mee, ze weet precies wanneer iets gaat komen in de proef.
In de clinic (3 kwartier) hebben we dat geprobeerd te doorbreken, constant stap-draf-halt-galop-halt etc, en eigenlijk het allerbelangrijkste ; vanuit achter!
In de laatste 20 min voelde ik een paard onder me wat ik bijna niet eerder heb gevoeld, heerlijk in de hand, los in de lichaam en vooral ontspannen.
Ze liep zo te sjouwen maar omdat het tempo zo constant was en het zo losjes ging zag er voor de buitenwereld ook super uit!
Wim vond haar een goed paard met fijne bewegingen, was wel heel erg trots

Bloed, zweet en tranen zitten er in dit paard maar ohohoh, wat kun je dan genieten als ze het zo gaat.
*filmpjes moet ik nog bewerken*

1. Laag en actief instappen

2.

3. Buiging naar binnen en buiten vragen

4.

5. Halshouding steeds wisselen en vooral actief houden vanuit achter

6. Pasje terug en weer weg

7. Rechtmaken na SB

8.

9.

10. We hebben heel veel galop werk gedaan, ik moest haar van Wim juist naar voren rijden omdat ze vanuit daar in een goed ritme galoppeert en licht in de hand wordt én gaat verzamelen.
Voor mijn gevoel ging ik als een raket door de baan maar op de film ziet het er eigenlijk niet zo 'hard' uit.

11.

12. Moest haar steeds 'optillen' in de galop, ze heeft de neiging wat op de voorhand te lopen en op deze manier moest ik haar steeds een beetje optillen.

13.

14. We hebben veel travers werk gedaan in stap, ik moest steeds in een kleine volte om Wim heen stappen, hetzelfde ritme, hoofd goed naar binnen en kont lichtelijk mee.
Ze vind het ontzettend lastig en ik ook! Ik ga heel tegenstrijdig zitten.

15.