Hier is dan ons 'rijden in the picture debuut'! Gisteren hadden we weer les, het was voor hem de 12e keer onder de vrouw in de bak en ik zat er zelf voor de 2e keer op. Hier even een korte samenvatting voor de gene die ons niet kennen:
Ferro is sinds juli 2011 van mij, ik kocht hem als onzeker groen paard waar nog flink aan gewerkt moest worden. We zijn begonnen met grondwerk en ik september dacht ik dat ik er wel even op kon stappen. Ik werd meteen met mijn neus in de feiten gedrukt omdat ik na 2 rondjes in het hek hing, gevolg: een paar gekneusde ribben, gekneusde pols, schaafwonden en een scheurtje in mijn bovenbeen spier. Ik wilde hem nog even daarna longeren waarna hij tot overmaat van ramp zich verstapte en dwars door het hek heen in de sloot belandde. Hij had een stroomkabel om zijn nek en leek er niet uit te kunnen komen, maar na een tijdje klom hij er gelukkig uit en kwam er goed vanaf met alleen wat schaafwonden en een wat stijf lichaam.
Hierna ben ik weer verder gegaan met grondwerken, het was duidelijk dat hij gewoon nog niet ontspannen genoeg was. Hij zag óveral spoken, kon in een blinde paniek raken waarna hij als een gek door de bak scheurde zonder te kijken.. Denderde gewoon dwars door je heen, draaide om met longeren etc. Na een half jaar grondwerk te hebben gegaan heb ik het longeerwerk opgepakt, dit ging zo goed dat ik besloot om hulp te zoeken. Diegene zou hem dan verder inrijden en mij er goed bij betrekken.
We zijn in februari begonnen met het zadel en ruitermak maken, allemaal heel rustig aan gedaan zodat hij niet weer in zo'n blinde paniek zou raken. Dit pakte hij allemaal heel goed op en in de zomer zijn we begonnen met het rijden in de bak. Gisteren was het de 12e keer onder de vrouw en zelf zat ik er voor de 2e keer op. Ik moet zeggen dat ik het allemaal best spannend vind, de eerste keer was ik er natuurlijk goed hard vanaf gevlogen. Om deze reden ga ik er ook alleen maar op als m'n instructrice aangeeft dat hij gewoon heel ontspannen en relaxed was.
Ohja Ferro is een 4,5 jarige fries X gelder

Hier dan de foto's, want daarom zijn jullie natuurlijk hier:
Hoe vies kan je zelf kijken

Even longeren, Ferro heerlijk relaxed

Eerst nog even instructrice dr op, kunnen jullie goed zien hoe hij het nu onder het zadel doet:
En daarna zelf! Zo grappig, we hebben het op en afstappen zo goed geleerd dat hij echt heeel ontspannen is met opstappen en gewoon rustig z'n ogen dicht doet als het nodig is

Tig paar teugels maken het ook niet veel makkelijker

Daar gaan we

Samen met instuctrice
Wat ik zelf gelijk al merkte is dat ik stelling op de verkeerde manier vraag, ik heb dit zo op de één of andere manier geleerd, maar werk er aan om dit op de juiste manier aan te pakken.
We zijn er nog lang niet, maar ik vind het leuk om deze foto's met jullie te delen om te laten zien hoe het nu met ons gaat. We zijn van erg ver gekomen en ik ben er heel trots op dat ik nu rustig mijn rondjes op hem kan stappen! Als hij zo braaf blijft zal ik ook steeds meer gaan rijden, maar nu eerst weer lekker het vertrouwen van hem winnen

Groetjes Ella.
Paard wordt inderdaad met slof gereden, hij wil nog wel eens dr vandoor schieten en om hem makkelijker terug te krijgen hangt de slof er aan. Hij wordt dan ook alléén hiervoor gebruikt en niet om z'n hoofd naar beneden te rijden. Dit gebeurd allemaal in overleg en onder begeleiding van m'n instructrice, hier hoef ik dan ook geen commentaar over.