en ik was meteen verliefd
weken reden we zo rond

zoals ik al zei was ik helemaal verliefd op wédros, mijn ouders hebben toen voor me geregeld dat ik wédros mocht gaan leasen op de dagen dat hij niet in de lesjes liep.
die dag 11 december 2010 zal ik nooit meer vergeten
Mijn lieve verzorgpaardje

we gingen enorm vooruit, jij leerde mij rijden, testen mijn geduld en was boven alles mijn beste vriend

de eerste keer dat ik je longeerde

de winter ging voorbij en de lente kwam
inmiddels zijn we beland in april 2011
en we gingen nog meer vooruit

en onze band werd beter

en toen, toen ging het mis nadat je twee weken had stilgestaan was het enige dat je nog deed bokken,bokken en nog eens bokken.
Na een paar weken heb ik zijn eigenaar op hem laten rijden en we kwamen tot de conclusie dat er iets mis moest zijn.
heel de zomer heb ik alleen maar met mijn grootste vriend gestapt of los gelongeerd.
En toen kwam de fysio en kreeg ik het nieuws waarop ik helemaal niet gerekend had, buiten rug problemen om verwachte ze dat er in zijn rug en zijn nek ook neurologische klachten waren. al met al wédros zou nooit beter worden dan een goed recreatie paard en de revalidatie zou niet makkelijk worden. Toen ik hoorde dat er kans op herstel was, was mijn besluit snel genomen ik wilde hiervoor vechten ik wilde dit voor mijn vriendje.
dit alles was september 2011

ik was vol goede moed begonnen aan de revalidatie, ik wist zeker dat het goed zou komen en daar ging ik ook voor.
na lang nadenken hebben we de knoop door gehakt ik wilde dit ik wilde jou, ik wilde voor jou vechten.
we hebben besloten je te kopen en daar stond je dan
1 oktober 2011 op je nieuwe stal

en in de revalidatie zat een duidelijk steigende lijn

op 11 december 2011 stond ons wedstrijddebuut gepland, helaas heb ik dit moeten uitstellen omdat doorzitten nog teveel spanning op leverde.
In januari 2012 ging het weer mis van de een op de andere dag kon ik tijdens het rijden niets meer met jou. Meteen gingen alle alarmbellen rinkelen en hebben we besloten wedros te laten onderzoeken in de kliniek. zo gezegd zo gedaan klinische keuring was in orde behalve dat het inderdaad duidelijk was dat het probleem uit zijn rug kwam (overdreven gevoelig, niet achterwaarts kunnen) de foto's waren in orde zowel van zijn nek als van zijn rug
de scans waren echter niet goed, een beschadiging in een van zijn verzetsgewrichten. Na opnieuw een revalidatie, controles in de kliniek reden we weer zo rond:

Helaas was ook dit van korte duur en toen heb ik besloten dat het goed was zo, zo wilde ik niet rijden, ik heb hem stilgezet ik had een adempauze nodig even nadenken wat ik nou wilde en of er nog opties waren. Uit eindelijk hebben we besloten dat we wédros zouden laten trainen door iemand die volgens de methode van ATDB als dit niet goed zou gaan dan was het klaar dan had het niet zo mogen zijn en zou wédros van zijn veeeelste vroege pension gaan genieten. De training is op 2 september begonnen en dit gaat super goed

ik ben trots op mijn jongen trots op mijn topper, trots op mijn allerbeste vriend.
we zijn er nog lang niet, maar het begin is er en dat is al heel wat.