Weer aan het werk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje199

Weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 15:46

Hallo!

Zo, mijn eerste [ITP] topic! Wat ik hier allemaal neer zou moeten zetten weet ik niet. Zijn hoogte en leeftijd zijn bij mij onbekend... Ik weet wel dat hij heel groot is :) Ook is hij nog redelijk jong. Vorige winter heeft hij stil gestaan. Nu zijn we er weer mee bezig. Een tijdje met slof gereden omdat hij bij elke overgang op sprong en zijn hoofd bijna tegen ons hoofd gooide :P Totdat ik besloot de slof weg te laten en zo te gaan rijden. Ging meteen een stuk beter! De teugels wat langer vind ik zelf wel fijn, weet niet of dit te lang is? Maarja, na een klein verhaaltje hier de foto's! Ze zijn niet geselecteerd of bewerkt. Voordat ik het vergeet, dit is de 1e keer rijden deze week, afgelopen week niet gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat was het, tips zijn welkom!

x_dwd

Re: Weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:54

Leuk beestje, ik vind het er goed uit zien! :) Succes nog verder samen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:57

Wat een leuk beestje,

Maar naar mijn idee mag je wel iets minder streng zijn met je hand. kijk eens naar zijn bit? op de meeste foto steekt ie een heel stuk buiten zn mond..

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 16:00

Ladybird schreef:
Wat een leuk beestje,

Maar naar mijn idee mag je wel iets minder streng zijn met je hand. kijk eens naar zijn bit? op de meeste foto steekt ie een heel stuk buiten zn mond..

Ja, dat klopt daar werk ik ook echt hard aan. Het probleem is dat hij zo enorm vast zit in de rechterkant. Moest vandaag wel weer wennen hoor!

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:04

ziet er vriendelijk uit!
herken heel veel van mijn merrie die dit eerst ook had!
toch zie ik het toch wat meer bij elkaar lopen, ook omdat ie zo lang gelijnd is (net zoals mijn paard) en hoe langer ze zich maken des te moeilijker voor jou om te sturen.
als ze rechts om zo vast zitten, zorgen dat je de volte rechts om der voor der schouder laat lopen, kan ze niet harder en moet ze wel loslaten (wel je buiten hand erbij houden en je binnen been eraan, zodat ze hol wordt om je binnen been)

en prive les is een heel goed.
ik ben zelf in een halfjaar enorm verbeterd!
succes verder!

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:09

Ik ben het met @ladybird eens, je bent nogal streng in je hand. Als jenaar de foto;s kijkt zie je dat op alle foto's terug.
Misschien tip voor bij de zweep om hem iets hoger vast te houden voor het mooie ;)
Verder ziet het er vriendelijk uit :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:10

Ladybird schreef:
Wat een leuk beestje,

Ja, dat was al gelijk wat mij ook opviel, haha, de eerste foto zit zijn bit al bijna bij zijn oor! :P
Maar is het bit ook niet gewoon te groot?
Als je je paard losser wil krijgen, kun je beter óf er doorheen rijden, want zoveel druk waarbij niets gebeurd daar heb je niks aan, wordt ie alleen maar stugger door.
Dus extra doorbuigen, rekken en strekken.
Of je kunt gewoon helemaal loslaten en veel actieve oefeningen rijden waardoor hij soepeler door z'n lijf wordt, dan gaat het van voren ook beter.
De tweede optie lijkt mij in eerste instantie beter omdat dit paardje niet erg veel spieren heeft dus die soepelheid/ontspanning zou ik eerst trainen.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:27

Allompo schreef:
Ladybird schreef:
Wat een leuk beestje,

Ja, dat klopt daar werk ik ook echt hard aan. Het probleem is dat hij zo enorm vast zit in de rechterkant. Moest vandaag wel weer wennen hoor!

ik denk meer dat het komt omdat je teugels zo lang zijn dan ga je je evenwicht op de teugels zetten inplaats van je zit ook mogen je handen wat meer meebewegen en voor zijn schoft. Je zit verder wel netjes :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:30

Ik ga mee met de rest, je teugels zijn wat lang & het bit gaat erg ver door de mond heen (te strenge hand of een te groot bit). verder vraag ik me af wat je onder je zadel hebt liggen, enkel een bontje of ook een gelpad? Is het zadel te breed?

Het viel me op dat je erg inknikt in je heup, vooral op foto 3,4,5 en 6. Let erop dat je recht op je paard blijft zitten, ook in de bochten. Door in te knikken haal je hem uit z'n balans & kan je ook geen correcte hulpen meer geven.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 20:08

Wat ik zelf denk is een te strenge hand. Dit is wat mijn leraares ook vaak zegt tegen mij. Ik heb een kussentje onder het bontje liggen. Omdat het zadel anders te ver omlaag lag bij het achterste deel. Dan leek het alsof ik heel hoog uit me zadel kwam en mijn onderbenen wiebelde alle kanten op. Met dat kussentje is het een stuk stabieler.

Wat vinden jullie trouwens van de achterhand? Dat was echt een ramp, ik vind het veel verbeterd, hoe vinden jullie het?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:22

Allompo schreef:
Wat ik zelf denk is een te strenge hand. Dit is wat mijn leraares ook vaak zegt tegen mij. Ik heb een kussentje onder het bontje liggen. Omdat het zadel anders te ver omlaag lag bij het achterste deel. Dan leek het alsof ik heel hoog uit me zadel kwam en mijn onderbenen wiebelde alle kanten op. Met dat kussentje is het een stuk stabieler.

Wat vinden jullie trouwens van de achterhand? Dat was echt een ramp, ik vind het veel verbeterd, hoe vinden jullie het?

Als je achterhand echt goed wil trainen zal je wel eerst van achter naar voren moeten gaan werken, dat gaat niet lukken als je je handen niet genoeg meegeeft.
Eerst actief van achteruit, dan pas lichte druk van voren.
Je paard loopt niet super achter en dat is ook heel duidelijk te zien aan het gebrek aan spieren.
Ik weet hoe het eerst was dus vergelijken gaat niet, maar is zeker nog plaats voor verbetering!

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 20:42

Plaats voor verbetering is er altijd! Ik zal hem eens wat laag en ronder inrijden en kijken of ik hem niet actiever kan krijgen. Daarna wat meer opakken zal dat werken?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:59

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 19:25

Nog iemand tips?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:41

Tja, ik zie vooral dat dit dier erg vast zit en heel stijf is. Ik zou er eerst een osteo of fysio bij halen om zeker te zijn dat hij fysiek goed is en dan vooral erg veel gaan buigen en rechtrichten met een los teugeltje. Laat hem zelf zijn houding maar kiezen als hij eerst maar soepeler en rechter wordt. Die houding en nagevelijkheid komt dan pas, vermoedelijk zelfs uit zichzelf omdat hij zich veel beter zal voelen en dus beter zal gaan bewegen.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 22:18

troi schreef:
Tja, ik zie vooral dat dit dier erg vast zit en heel stijf is. Ik zou er eerst een osteo of fysio bij halen om zeker te zijn dat hij fysiek goed is en dan vooral erg veel gaan buigen en rechtrichten met een los teugeltje. Laat hem zelf zijn houding maar kiezen als hij eerst maar soepeler en rechter wordt. Die houding en nagevelijkheid komt dan pas, vermoedelijk zelfs uit zichzelf omdat hij zich veel beter zal voelen en dus beter zal gaan bewegen.

Bedankt hier kan ik zeker wat mee! Er is niks met hem aan de hand, dat staat al vast :)