Arabier Djunnah @ work!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Arabier Djunnah @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 13:27

Ja ja, ons eerste rij-topic :P

Djunnah is een 4 jarige Arabische merrie. We zijn nu enkele maanden aan het rijden, lekker op het gemakkie allemaal, meestal 2 a 3 per week bakwerk, niet zo lang, zo'n half uurtje en 1x per week een buitenrit.
Djunnah is erg werkwillig en bewerkelijk, leuk paard om mee bezig te zijn.
Natuurlijk lopen wij ook tegen dingen aan, zo moet ik m'n handen lager houden, hakken mee uitdrukken en recht zitten. Verder neigt Djuun om te diep te lopen en op haar voorhand, dus ben ik weer aan het prutsen om ze daar uit te rijden :Y)
We hebben 1x per week les en dan worden de puntjes weer op de i gezet :)
Ik ben zeker niet de meest getalenteerde ruiter, maar doe m'n best en we hebben het leuk samen :)

Kritiek mag zeker, wel onderbouwd en fatsoenlijk bij voorkeur :)

Dit bedoel ik, te diep, laag is prima, maar wel graag wat meer met het neusje er uit :)
Afbeelding
Afbeelding
Netjes halthouden, nu ik er nog netjes op :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier houd ze net iets te veel haar bovenlijn vast en mijn handen zouden wel wat lager mogen :)
Afbeelding
Afbeelding
Galop is het moeilijkst, Djuun vind lastig om voorwaarts te blijven en ik ben vaak mezelf helemaal kwijt, kwestie van oefen :) Dit is btw een van de betere momenten :+
Afbeelding
Afbeelding
En lekker laag uitdraven :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xTammyy

Re: Arabier Djunnah @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:29

Leuk topic Letiets :) Vind Djuun echt een mooie pony zeg. Puntjes van kritiek geef je zelf al, maar denk dat jullie er wel uit komen met de lessen :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:31

Aahw ons poppie <3

Galop blijft idd een moeilijk punt, maar wat ik al zei: er zit vooruitgang in! Voor de rest vind ik dat ze steeds constanter wordt in de aanleuning en het ging ook gewoon lekker vandaag! :D

Knap ding hebben we toch <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:32

Wat een leuke foto's! Ziet er relaxed uit en idd de puntjes geef je zelf al aan. Moet toch helemaal goedkomen lijkt me zo!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:32

Netjes hoor! :D
Ziet er echt goed uit, echt leuk om te zien hoe jullie steeds weer vooruit zijn gegaan!
Mooie combinatie vormen jullie. :)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:33

Een paar dingen die ik herken die ikzelf ook doe en op school hameren ze er erg op maar het lukt nog niet helemaal om er een gewoonte van te maken:
-Handen rechtop
-naar voren kijken
-hakken uitdrukken (voor je gevoel heel overdreven maar als je denkt dat het er overdreven uit ziet is het wss goed)
Je zit best netjes maar je hebt wel de neiging om naar voren te hangen en je ellobogen (zover ik zie) komen niet tegen je zij aan.
Ik denk eerlijk gezegd dat een goede dressuurles meer op levert dan mensen die achter hun ps tips/opmerkingen/advies geven ;) .

succes verder, en heel leuk paardje trouwens. +:)+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:35

caresje schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat een goede dressuurles meer op levert dan mensen die achter hun ps tips/opmerkingen/advies geven ;) .

In de openingspost staat dat ze 1x per week les krijgt :7
En ik ben het wel met je eens hoor, maar soms kan een andere kijk net wat meer tips opleveren. En van foto's van jezelf kan je ook leren. Soms ziet het er anders uit, dan hoe het voelt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 13:36

Ik snap Caresje wel, je kan niet van bokt leren rijden, daar heb je je instructie voor nodig :j

Foto's zijn inderdaad vaak erg confronterend :')

Bedankt voor de reactie's :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:37

Het kan aan het moment liggen, maar ik zie je in de galop naar voren zitten. Misschien rem je haar daardoor af.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:40

Wat een knappe poown hebben jullie toch :+: Mooie Djuun.
Je zit er netjes op hoor, het ziet er goed uit. Natuurlijk zijn er wel werkpuntjes, maar over het algemeen kun je erg tevreden zijn hoor :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:40

Ik vind haar gang werk erg netjes.
Dit komt ook natuurlijk door de ruiters die haar opleiden.
Ik vind jullie goed bezig.
In de galop treed ze netjes eronder.

Gewoon lekker zo doorgaan :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:45

Leuk dier, probeer voor je gevoel je bovenlichaam meer naar achter te verplaatsen. Ook in draf neig je iets voorover te zitten.
Voor de rest ben je je goed van bewust hoe of wat.
Wel lijkt je zadel achter niet helemaal mooi aan te sluiten en wat naar voren te kiepen.

Succes verder!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:47

Je paardje is nog maar 4, dan doet ze het echt al goed!
Die problemen die je hebt zijn heel logisch, dat soort dingen heb je altijd met een jong paard., dus dat is gewoon een kwestie van trainen.
Je handen vind ik niet te hoog, ze zitten op één lijn met de teugels, ik hou juist niet van te laag houden, dan staan ze veel eerder vast.
Wel een puntje is dat je voorover zit met galop, probeer daar op te letten, hou je benen lang en goed rechtop blijven.
Maar ik vind het netjes!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 15:09

Bedankt voor de leuke reacties!
Wbt het commentaar: ben me er van bewust, maar pfff, wat is paardrijden moeilijk :=

Over het zadel, die ligt prima, maar ik snap wel waarom het lijkt dat hij naar boven komt van achtere, het zadeldek is eigenlijk te lang en die komt los van de rug van achteren, het zadel zelf ligt stil (voor de zekerheid even op wat foto's ingezoomd, maar hij ligt vast op de rug :) )

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:23

Jullie zijn op de goede weg Letiets! Ziet er al netjes uit, en puntjes om te verbeteren heb je altijd.. Komt wel goed! :j

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:21

Mooi Letiets!
Djunnah staat er lekker aan :j

Je handen zitten op de goede plek hoor! Wat je zou kunnen doen om haar uit te nodigen is je hand iets naar voren duwen als ze fijn is, dan gaat ze hopelijk je hand zoeken en wat meer ertegen lopen, dan ben je je probleem van dieper gaan ook wat meer kwijt. Hoewel ik dat ook enorm mee vind vallen op de foto's.

En in de galop wat rechter gaan zitten, dan verleg je jullie gezamelijke zwaartepunt en kan je haar wat meer voor je uit gaan rijden, dat werkt bij een jong paard vaak wel.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:40

Knappe Djunnah, rijden gaat goed vooruit zeg :D

Vind het wel een beetje jammer dat je die *ik-heb-een-oorloos-paard-foto* er niet bij hebt gedaan ;)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 01:02

Wat leuk om jullie aan het werk te zien! Ziet er goed uit. :) En dat je samen punten hebt om aan te werken, is niet meer dan logisch. Goed bezig :j

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:44

Ziet er netjes uit hoor! Puntjes weet jezelf, maar daar heb je les voor! Jullie zijn in ieder geval lekker op weg :j

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:48

Ziet er echt super ook Djuun ziet er heel mooi uit. ga je wedstijden starten met haar?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 10:52

Dat doe ik idd Kel, het diep lopen is ook vnl in stap en dan drijf ik ze wat meer naar m'n hand toe :)

Ik moet Djuun d'r reputatie hoog houden Simoon :')

Verder bedankt voor de leuke reactie's! Op deze manier is het leuk om een topic op bokt te starten :j

Wedstrijden, misschien wel, eerst eens onderling en als ik merk dat ze het leuk vind misschien officieel. Maar eerst maar eens ons zelf B klaar stomen :)) :P

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:55

Jullie hebben een pracht van een merrie ben helemaal weg van d'r en jullie doen alles rustig aan wat erg prettig is om te zien heel veel plezier met haar, en van mijn kant ook de vraag gaan jullie wedstrijden met haar rijden, want ik zou zeggen zeker doen!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:23

Ik vind het er echt ontzettend fijn en vriendelijk uitzien Letiets! :j Zeker gezien haar leeftijd en ervaring! Vind dat jullie het echt goed aanpakken, zo op het gemakje en stap voor stap!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:35

Bedankt :D
Hopelijk volgend jaar eens een onderlinge meepakken :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:42

Wauw Letizia, wat een pracht paard is Djuun!! En als ik de foto's zo zie kan ik bijna niet geloven dat ze nog zo jong is, super!! En het ziet er ook fijn en ongedwongen uit! :)