Nooit gedacht! Nevi @ work!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Nooit gedacht! Nevi @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 12:22

Nooit gedacht ooit nog een topic op RIJ-ITP te kunnen plaatsen!

Dit zijn foto's van Nevi, mijn 5 jarige Tinkermerrie, van veulen af aan bij mij. Vorig jaar zadelmak gemaakt, maar naderhand ging er bij ons een knopje om en zaten we in een heel, heel negatieve spiraal waar ík niet meer uit kwam. Ik was zo ontzettend bang voor mijn eigen paard, ik durfde haar bijna niet meer mee te nemen aan het halster, laat staan er ooit nog op te klimmen. Ongeveer een half jaar terug had k besloten haar maar te verkopen, want ik had het vertrouwen niet meer, Nevi deed niks anders dan bokken, op haar achterbenen staan en heel hard rennen. Er waren momenten dat het goed ging, maar wanneer het dan weer mis was, zakte mijn zelfvertrouwen ook weer naar een dieptepunt en ik kon mijn rust gewoon niet meer bewaren. Omdat ik haar eigenlijk helemaal niet wilde verkopen, heb ik besloten om het nog een keer te proberen door haar een tijd door iemand anders te laten trainen. Mocht dit uiteindelijk ook niet lukken, dan zou ze alsnog verkocht worden, maar dan had ik het in ieder geval geprobeerd. Ze is naar Britta gegaan en na een euhm, enerverende start gaat het nu echt super! Ik heb er nu zelf 3x weer opgezeten. De eerste keer vond ik het retespannend, maar na een half rondje voelde het alweer goed. Tweede keer was in het schemer en toen een paar keer spanning ervaren. Mijn automatische reactie was direct in elkaar kruipen en niets meer durven doen. Tja, dat werkt dus niet he :D Afgelopen vrijdag gewoon lekker gaan rijden, me niet te druk maken en vooral: Genieten! Want dat was ik vergeten! Heb heerlijk gereden, het ziet er nog niet denderend uit natuurlijk, maar dat komt wel. Neev heeft ook nog niet de balans die nodig is, maar we hebben de tijd. Heb zelfs durven galopperen, dat had ik een paar maand terug echt niet verwacht! Kon het zelf maar anderhalf rondje volhouden, mijn buikspieren zijn na een zwangerschap en keizersnede 2,5 maand terug nog niet echt goed bijgetrokken :))
Na het rijden in de bak zijn we ook nog een eind naar buiten geweest, nou, die grijns ging niet meer van m'n gezicht af hoor! Zo relaxt buiten, heerlijk! Heb er alweer helemaal zin in om straks thuis aan de slag te gaan en het weer echt op te pakken.

Be gentle, het is echt weer eeuwen geleden dat ik serieus gereden heb, laat staan op een jong paard :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mendel

Re: Nooit gedacht! Nevi @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:24

Ik vind het er heel leuk uitzien. Je rijd netjes hoor.
Met wat voor bit rij je eigenlijk?

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:25

Geweldige foto's, en heel stoer dat je er toch weer op zit!

En nu: GENIETEN!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:26

Ziet er super uit Renée!
Lekker samen weer vertrouwen opbouwen ( haha dat rijmt :P ) onder begeleiding van juf Britta ! ;)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:28

Wat fijn! Hopen dat dit doorzet en je er een fijn paard van gaat hebben. Het enige rijtechnische commentaar dat ik heb, is dat ik geen knik zie in je armen. Zo ga je ook betere controle hebben over je paard, maar ik vind verder dat je heel netjes zit! Is niet te zien dat het zo lang geleden is. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:39

Super dat je weer bent gaan rijden. Ik herinner mij nog dat ik na mijn bevalling een poosje meer angst had (om te rijden, auto te rijden, etc) gewoon omdat er thuis zo'n kleine hummel afhankelijk van je is. Gelukkig is dat helemaal overgegaan. De foto's zien er fijn uit een ongetwijfeld zullen jullie vertrouwen in elkaar krijgen.
Het enige dat ik wil opmerken (maar ook echt het enige :D ) is dat je je bij de galop foto's wat vastzet in je armen. Probeer ook daar een knik in je armen te houden en mee te veren met de mond.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:45

Wauw wat super stoer dat je je angst overwonnen hebt! En een prachtige tinker heb je! :)
Heel veel plezier, dat gaat wel goed komen tussen jullie samen. :)

Ik zie hier en daar nog wat spanning maar dat kan ook niet anders. :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:48

Ik vind dat het er prima uit ziet hoor, en knap dat je er weer op bent geklommen en niet opgegeven hebt!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:50

Ziet er goed uit hoor.
Super gaaf dat je er weer op rijd.

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:52

Ziet er goed:)

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 13:15

Spanning is er zeker nog wel hoor! En mijn armen, tja, daar zal ik altijd aan moeten blijven werken ben ik bang. Links zet ik sowieso heel snel vast, dan merk ik het weer aan mijn bovenarm die dan gaat krampen. Maar dan ben je dus al te laat. Als ze straks weer "thuis" is, gaan we weer fijn lessen.
Ben heel blij met Britta! Had er echt een hard hoofd in, maar het is allemaal goed gekomen :D
Genieten gaan we zeker doen, bedankt voor de leuke reacties!

Bit is een kneveltrens trouwens :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:36

de spanning zie je inderdaad met name in de galop, maar wat loopt ze al fijn zeg!
Helemaal top, nu lekker doorgaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:37

Wat een mooi paard!
En wat fijn dat je weer zo lekker kunt rijden, de aanhouder wint! :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:42

zelfs al een galopje aangedurft dus komt helemaal goed, ik vind je houding erg fijn om naar te kijken hoor, benen mooi lang, hakken uitgedrukt, je kijkt naar voren, niks op aan te merken toch?
de rest volgt vanzelf wel als jullie weten van elkaar waar je aan toe bent. voor nu zou ik zeggen ga lekker zo door, super mooi paard ook trouwens, hou wel van deze kleurcombi!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:50

Wat goed Renee, je zit er ook erg netjes op hoor! Heel fijn dat het weer zo gaat!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:30

RTM schreef:
Ben heel blij met Britta! Had er echt een hard hoofd in, maar het is allemaal goed gekomen :D

Hihi, dankje! :o Moet zeggen dat ik de eerste weken ook wel dacht van "ga ik dit er oooit uit krijgen?" Maar met genoeg tijd ervoor nemen komt het wel goed. Neev zal altijd wel een hittepetitje blijven maar als je zo blijft doorzetten gaan jullie dat prima redden samen! Trots op jullie! :D

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:05

Wat een gaaf dier!!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:24

Ziet er goed uit!!!!

Hee is dat mijn kneveltrensje? Die is fijn hè....

Super gedaan hoor Britta petje af!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:54

Lekker buffeltje :+:

Wat een fijn nieuw begin! LEuke foto's!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:08

silas schreef:
Hee is dat mijn kneveltrensje? Die is fijn hè....

Deze is van mezelf, Juultje heeft die van jou in.. :P

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:17

;) die zijn ook erg fijn hè die kneveltrensjes

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:59

ziet er fijn uit rene!! blijft een lekkere tank!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:08

Wat ontzettend goed dat je er weer bent begonnen met rijden +:)+ Zo zie je maar: heb vertrouwen in jezelf en je paard!
Komt helemaal goed! :j

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:12

Ik denk: "Nevi? Komt me ergens bekend voor.. "
Wat fijn om je zo te zien rijden!! Kan me voorstellen dat dit alleen maar genieten is *\o/*

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:34

Wat onwijs goed dat je er weer opgestapt bent. Je kunt trots zijn op jezelf en eerst vertrouwen opbouwen dan komt de rest vanzelf!