HaflingerxGroninger Otje weer eens echt aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

HaflingerxGroninger Otje weer eens echt aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 20:43

Afbeelding
Het is best lang geleden dat ik een topic heb geopend met echte rijfoto's waar we wat serieuzer bezig waren, de laatste was denkik van mijn wedstrijdje (hc) [RIJ-ITP] Otje op het hippisch festijn grave! Ons eerste winstpunt.

Nouja, laten we maar zeggen dat mijn houding niet helemaal 100% was :'), en de galop heel slecht. Ik moet eerlijk zijn, ik was van plan er echt wat aan te gaan doen, maar ik had er niet echt zin in. Dus veel boscrossen, grondwerk, tuigloos rijden, springen, niks was ons te gek :)) we hebben in ieder geval een hele leuke zomer gehad *\o/* maarja, we reden nog wel in de lessen en daar zag ik wel dat het dressuren een beetje achteruit ging. Dus heb ik besloten het weer op te pakken, en te werken aan mijn eigen houding.., het is natuurlijk nog steeds niet helemaal goed, maar ik vind het wel verbeterd. De dressuur-pauze heeft ons wel goed gedaan, want we vinden nu allebei een beetje het plezier er weer in terug :j maaarr.. Tips zijn heel erg welkom!
De galop is wel heel erg verbeterd! Ze valt minder op de voorhand en er zit veel meer power in :D Ook werk ik aan ontspanning, soms kropt ze zich nog iets te ver op, als ik haar een beetje meer oppak.

Voor degene die Otje nog niet kennen:
-Liselotte
-HaflingerxGroninger
-Merrie
-1,47
-13 jaar

oja, het is voor het eerst dat ik kan zeggen, otje mag wel een paar vetjes erbij :oo ze is meestal aan de (te) dikke kant, en nu opeens aan de dunne kant :') achja, toch maar een schepje brokjes dan ipv een halve.

Linkjes zijn ook de moeite waard!

Inrijden, Dit beeld vind ik heel erg fijn, lekker ontspannen.
Afbeelding
Dit gebeurd er dus als ik haar oppak, ze kropt zich naar mijn idee net iets teveel op, en ze mag ook wel wat actiever (:
Afbeelding
Stappen
Afbeelding
En dan een beetje oppakken in de stap
Afbeelding
En dan echt aan het werk! :D
Afbeelding
Wat een power! _/-\o_
Afbeelding
Hier mag ze iets dieper, maar omdat ze erg op de voorhand viel na het galopperen (dan verliest ze wat balans?) liep ze even zo.
http://4.media.hyves-static.net/1517498 ... 98859.jpeg
Een poosje later, opzich wel netjes :)
Afbeelding
Strek die beentjes maar! (haha, mijn hoofd..)
Afbeelding
Ook iets wat ons niet goed lukte.. het halsstrekken! Trots op Otje *\%/*
Afbeelding
En een galopje! Ik moet echt rechtop zitten :+
http://1.media.hyves-static.net/1517498 ... 98624.jpeg
Dit lijkt er al meer op..
Afbeelding
En hier liep ze eindelijk niet meer te opgekropt :) wel een beetje een vervelende momentopname qua benen, maarja
Afbeelding

Ons resultaat van een redelijk dressuurloze zomer oefenen aan andere dingen;
Otje mocht nog even haar ruime draf showen tuigloos! :D
Afbeelding
We zijn deze zomer ook bezig geweest met "natural dressage", en ook dat gaat steeds beter :))
Afbeelding
En aan vrijheidsdressuur!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door x_Heidi op 22-09-12 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmyJoycee

Re: HaflingerxGroninger Otje weer eens echt aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:45

Lief <3

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:47

wauw! ziet er goed uit! *die rijbroek heb ik ook* :=

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 21:18

Bedankt! :D Haha, hij zit lekker he :))

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:30

Leuke pony heb je ziet er verder wel goed uit.
Alleen denk ik dat je zadel nog een tikkie verder naar achter zou mogen liggen. Heb toch op sommige foto's het idee dat het te veel op de schouder ligt.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:32

aaaah wat ben ik toch fan van jullie :D

het ziet er echt super uit ! die dressuur die komt er wel, jullie zijn een sterk team !

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:36

ik vind de kruising van je paard wel heel bijzonder hoor.
het is een prachtig beesje.(en een leuke combi)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:48

Ik zou persoonlijk kappen met dat natural dressage. Enige wat ze doet is een krulletje maken met haar hoofd, met onwijs veel spanning in de kaak, vind haar daar echt niet lekker lopen. Ik wil niet zeggen dat het slecht is, maar het verbetert haar in ieder geval niet.

Maargoed.

Leuk paardje is het, grappige kruizing! Vind het rijden er vriendelijk uit zien :j
Ik vind het oppakken er alleen niet zo héél fijn uit zien. Ze lijkt dan wat te blokkeren, zowel in haar lichaam als in haar passen. Ziet er meteen veel 'stijfer' uit.
Je kan je paard oppakken, terwijl die er nog niet klaar voor is als het ware. Dan gaat het paard in een hoge halshouding lopen, zonder het lichaam daarbij goed te gebruiken. En dat is hier het geval, daarom kropt zij op.

Wissel dus vaak af tussen het oppakken en het langlaag, langlaagrond enz. Maar er zitten nog veel houding tussen het laag en het oppakken hoor. Zou daar ook lekker mee gaan trainen :j

Succes! :D

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 23:02

Bedankt voor de reacties! :D ook op haar kruising!

Volgensmij ligt het zadel wel goed, heb m al een stukje naar achter gelegd sinds m'n vorige topic, maargoed (:
Bij dat natural dressage, ze doet het zelf zonder dwang ofzo (natuurlijk) maar ik zie ook wel dat ze haar spieren aanspant, ik zal eraan proberen te werken, want verder vind ik het wel heel leuk om ook op de grond eens op een andere manier met haar bezig te zijn! :))

Ik zal eens proberen om haar te gaan rijden in een tussenweg van lang en laag en opgepakt, maar dat is wel lastig.. het heeft al even geduurd om haar laag te krijgen en niet of hoog of opgekropt, dus de tussenweg is wel een nieuwe uitdaging! ik zal wel stukjes laag en opgepakt afwisselen dan, ben benieuwd naar het resultaat :)

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:19

Dat ziet er gezellig uit! Zoals je al zei van dat ze zich soms wat opkrult gewoon veel aan werken (heb ik eigenlijk niet veel tips voor :o ). Je houding is ook al veel verbeterd in de galop. En wat een gave kruising! Veel succes.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:28

Otjee <3

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 20:28

Dankjee :D

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:23

Wat een onwijs gave kruising is dat zeg! Ik zat naar de foto's te kijken en ik denk ik ken hier iets van maar ik heb hetzelfde vest als jou;) Ik zou zeggen oefen hard verder en met de tips over het oppaken en langlaagrond aan de gang gaan en dan komt het helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:55

Let er wel op met je halsstrekken, dat je niet gelijk alle activiteit verliest (die je daarvoor wel hebt). Ze valt daar echt op de voorhand.
Ik zou eerst de activiteit en het aan je been zijn goed bevestigen, teugels wat langer, komt ze met haar hoofd wel wat hoger, maar da's niet erg, en dan van daaruit proberen uit te schuiven en te gaan zakken, niet andersom.
Je inrijden is een lekker beeld, en bij het oppakken moet je niet je teugels kort pakken, maar je paard actiever gaan maken, tot het moment dat je denkt: ik heb eigelijk te lange teugels, en dan pak je ze wat korter, maar laat het vanuit je paard komen. Anders krijg je met halsstrekken dit effect, is je balans compleet weg, en dat is zonde, want daar begin je mee in de dressuur, de motor achterin, en die blijft achterin.
Met halsstrekken wil je éérst actief, voorwaarts, en dan laat je haar afkauwen, zolang je het gevoel hebt dat alles in balans blijft en paard voldoende actief is van achter, en als je ook maar even voelt dat de op de voorhand knalt, ga je weer actief rijden, aan je been, motor achterin, en weer afkauwen. Halsstrekken is een oefening op zich.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 19:16

Bedankt voor de tips, heb ik echt wat aan en ga ik zeker mee aan de slag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:21

Graag gedaan :D zet hem op en ik ben benieuwd naar je volgende topic :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:10

Ziet er goed uit! En wat een leuk dekje, die heb ik ook *\o/*